League of Legends r.

Czy Ornn jest naprawdę słabą postacią?

To może być dość... kontrowersyjny artykuł - czy Ornn ma po prostu słaby kit? A może potrzeba czasu, aby ludzie się nauczyli nim grać? Pora na kilka moich przemyśleń.

Tak, zaznaczę to dość mocno – są to tylko moje przemyślenia, więc jeżeli się z nimi nie zgadzacie, to macie do tego pełne prawo.

Jeżeli chcecie przesłuchać takie tl;dr tego, co jest tu napisane, zobaczyć Ornna w akcji lub po prostu słuchać czegoś do czytania tego artykułu – zobaczcie ten filmik!

Wszystko wyjaśnione? No to zaczynajmy!

  • Ornn potrzebuje odpowiedniego team compu.

To może być trochę logiczne, ale postaram się to wyjaśnić w najprostszy sposób. Kit Ornna zawiera w sobie specyficzny (i nowy) efekt, czyli Kruchość. Zwiększa on czas trwania wszystkich ogłuszeń i dodatkowo, kiedy wrogowie zostaną trafieni takim efektem, to otrzymają obrażenia w wysokości 35% ich maksymalnego zdrowia.

Przez to też Ornn naprawdę dużo zyskuje, kiedy w teamie są postacie, które mają w swoim zestawie umiejętności jakieś ogłuszenie. Przykładowo problem może być wtedy, gdy będzie on jedynym tankiem w drużynie, a reszta to będą zabójcy/magowie.

Najlepszym teamem może być coś w tym stylu:

Support: Morgana/Leona/Blitz/Taric.

ADC: Jhin/Jinx/Ashe.

Mid: Ahri/Vel’Koz/Orianna/ktokolwiek ze stunem lub spowolnieniem (dlaczego spowolnienie? Wytłumaczę to potem).

Jg: Wukong/Cho’Gath/J4/Ornn (działa bdb)/Mao.

Top: Panth/Riven/J4/Mao/Irelia/Ornn (ofc).

  • Ornn jest wolny.

Najbardziej mnie boli chyba tylko jego W, które spowalnia go na chwilę. Tak, jestem świadomy tego, że jego combo może wyglądać tak: Q -> E -> W, ale przez to tracimy dodatkowe wydłużenie CC i obrażenia. Dodatkowo, aby tak wbić się w przeciwników, potrzeba odpowiedniego zespołu, bo jeżeli nie podążą za nami, to… jesteśmy martwi.

  • Q też ma dość długi czas castowania.

Tsa, tutaj też muszę się zgodzić – na tę całą skałę z Q musimy chwilę poczekać, co automatycznie pozwala przeciwnikom uciec od naszego podrzucenia. Także nasz zespół musi być tego świadomy, bo Q to zawsze przeszkoda terenowa, więc… płynnie przejdę do innej rzeczy związanej z zespołem.

  • Ornn jest kowalem – i to jest jego główne zadanie.

I przez to też jest trochę słabszy w innych zadaniach. Tak, umożliwia w superlate zakup lepszych przedmiotów, które wzmocnią zespół, ale przed tym… no, nic to nie daje. Ornn może być naprawdę sytuacyjną postacią, która będzie działała w niektórych compach, ale poza nimi… może być z tym mały problem.

  • I ostatnie – jego rola w Lidze.

Z założenia toplaner, w tym momencie jest… na pograniczu topa, jungli i supporta – gdzie na pozycji wspierającego według niektórych jest całkiem niezły. Trudno powiedzieć, co Riot będzie chciał z nim zrobić, ale… możliwe, że nie będzie on grany jako toplaner w większości przypadków.

lol ornn

A może nie będzie on tak zły? Może ludzie po prostu powinni się nim nauczyć grać?

Wyraźcie swoją opinię w komentarzach!