Tak, zaznaczę to dość mocno – są to tylko moje przemyślenia, więc jeżeli się z nimi nie zgadzacie, to macie do tego pełne prawo.
Jeżeli chcecie przesłuchać takie tl;dr tego, co jest tu napisane, zobaczyć Ornna w akcji lub po prostu słuchać czegoś do czytania tego artykułu – zobaczcie ten filmik!
Wszystko wyjaśnione? No to zaczynajmy!
Ornn potrzebuje odpowiedniego team compu.
To może być trochę logiczne, ale postaram się to wyjaśnić w najprostszy sposób. Kit Ornna zawiera w sobie specyficzny (i nowy) efekt, czyli Kruchość. Zwiększa on czas trwania wszystkich ogłuszeń i dodatkowo, kiedy wrogowie zostaną trafieni takim efektem, to otrzymają obrażenia w wysokości 35% ich maksymalnego zdrowia.
Przez to też Ornn naprawdę dużo zyskuje, kiedy w teamie są postacie, które mają w swoim zestawie umiejętności jakieś ogłuszenie. Przykładowo problem może być wtedy, gdy będzie on jedynym tankiem w drużynie, a reszta to będą zabójcy/magowie.
Najlepszym teamem może być coś w tym stylu:
Support: Morgana/Leona/Blitz/Taric.
ADC: Jhin/Jinx/Ashe.
Mid: Ahri/Vel’Koz/Orianna/ktokolwiek ze stunem lub spowolnieniem (dlaczego spowolnienie? Wytłumaczę to potem).
Jg: Wukong/Cho’Gath/J4/Ornn (działa bdb)/Mao.
Top: Panth/Riven/J4/Mao/Irelia/Ornn (ofc).
Ornn jest wolny.
Najbardziej mnie boli chyba tylko jego W, które spowalnia go na chwilę. Tak, jestem świadomy tego, że jego combo może wyglądać tak: Q -> E -> W, ale przez to tracimy dodatkowe wydłużenie CC i obrażenia. Dodatkowo, aby tak wbić się w przeciwników, potrzeba odpowiedniego zespołu, bo jeżeli nie podążą za nami, to… jesteśmy martwi.
Q też ma dość długi czas castowania.
Tsa, tutaj też muszę się zgodzić – na tę całą skałę z Q musimy chwilę poczekać, co automatycznie pozwala przeciwnikom uciec od naszego podrzucenia. Także nasz zespół musi być tego świadomy, bo Q to zawsze przeszkoda terenowa, więc… płynnie przejdę do innej rzeczy związanej z zespołem.
Ornn jest kowalem – i to jest jego główne zadanie.
I przez to też jest trochę słabszy w innych zadaniach. Tak, umożliwia w superlate zakup lepszych przedmiotów, które wzmocnią zespół, ale przed tym… no, nic to nie daje. Ornn może być naprawdę sytuacyjną postacią, która będzie działała w niektórych compach, ale poza nimi… może być z tym mały problem.
I ostatnie – jego rola w Lidze.
Z założenia toplaner, w tym momencie jest… na pograniczu topa, jungli i supporta – gdzie na pozycji wspierającego według niektórych jest całkiem niezły. Trudno powiedzieć, co Riot będzie chciał z nim zrobić, ale… możliwe, że nie będzie on grany jako toplaner w większości przypadków.
A może nie będzie on tak zły? Może ludzie po prostu powinni się nim nauczyć grać?
Wyraźcie swoją opinię w komentarzach!