League of Legends r.

Czy każda postać kiedyś dostanie reworka?

W tym tygodniu: temat graczy w kolejkach rankingowych, przyszłych planów dotyczących honoru, list życzeń i aktualizacji bohaterów.

W tym tygodniu poruszamy temat graczy w kolejkach rankingowych, przyszłych planów dotyczących honoru, list życzeń i aktualizacji bohaterów.

Ile procent aktywnej bazy graczy gra w kolejkach rankingowych? Zawsze chciałam wiedzieć, czy może z jakieś 80% graczy próbuje szczęścia w rankingu, czy może większość ludzi woli jednak grę na luzie w zwykłych grach

Tak naprawdę to liczba graczy w rankingu jest zaskakująca. W roku 2018 na przykład, 70% graczy powyżej 30. poziomu grało przynajmniej w jednej kolejce. Co więcej, miesięcznie ok. 65% aktywnych graczy rozgrywa co najmniej jedną grę w grach rankingowych. To całkiem duży udział. Sądzimy, że jednym z powodów, dla których tak się dzieje, jest to, że dla wielu głównym celem gry w League są te trzymające w napięciu aspekty rywalizacji w grze, co sprawia, że chętniej udają się do systemu drabinki.

Ponieważ zdecydowana większość graczy korzysta z kolejek rankingowych, musimy mieć pewność, że system dobrze działa dla wszystkich. Elitarni gracze w Mistrzu i Pretendencie mają zdecydowanie inne potrzeby i motywacje niż gracze na niższych szczeblach drabinki, gdyż większość z nich się zna i zazwyczaj specjalizują się bardziej w danej roli niż gracze na dole rankingu. Musimy brać pod uwagę te różnice, gdy dokonujemy jakichkolwiek zmian.

główny projektant systemów stanu gry

 

Czy są jakieś plany modyfikacji lub dodatków do nowego systemu honoru?

Na chwilę obecną naszymi priorytetami są inne funkcje, jak ranking czy Clash, a nie poprawki honoru. Jednakże zgadzamy się, że jest wiele rzeczy, które możemy zrobić, by ulepszyć honor. Jednym z częstych życzeń graczy jest przywrócenie możliwości przyzwania honoru przeciwnikom, czego nie można robić w obecnym systemie. Chcielibyśmy wprowadzić też parę innych rzeczy, jak chociażby zapewnić graczom na poziomie honoru 0. i 1. jaśniejsze wytyczne, co mają robić, żeby wspiąć się do honorowego statusu i uplasować system bardziej wokół sportowego zachowania, a nie tego, kto kogo poprowadził w grze.

Jedną z rzeczy, które zamierzamy zrobić, to integracja poziomu honoru jako mnożnika dla punktów splitu w nowym systemie rankingowym, ale wciąż daleko nam do bardziej fundamentalnych zmian.

główny projektant systemów stanu gry

Czy zastanawialiście się kiedyś nad dodaniem listy życzeń w sklepie? Ja np. dużo chętniej kupiłabym skórkę dla znajomego, gdybym wiedziała, że jest to skórka, którą on chce i dla kogoś, kim gra.

Tak, zdecydowanie o tym myśleliśmy. Możliwość zobaczenia, co wasi znajomi chcieliby otrzymać byłaby super. Zaczęliśmy nawet wstępną eksplorację tego pomysłu. Niestety zauważyliśmy, że bardzo ciężko byłoby to wprowadzić przy naszym obecnym stanie technicznym, ze względu na to jak w przeszłości budowaliśmy proces ze strony back-end i front-end.

Na chwilę obecną dokonujemy wiele zmian za kulisami, by zaktualizować wszystkie aspekty sklepu i ułatwić dodawanie w przyszłości takich funkcji jak lista życzeń i inne bajery. W międzyczasie będziemy wprowadzać mniejsze ulepszenia jakościowe. Ostatnio dodaliśmy na przykład możliwość wysłania prezentu znajomym bezpośrednio z listy znajomych. W skrócie: chcielibyśmy mieć listę życzeń jako funkcję, ale najpierw musimy skończyć aktualizować „wnętrze” sklepu, nim będziemy w stanie tego dokonać.

Menedżer produktu, Personalizacja

Czy sądzicie, że prędzej czy później każdy bohater będzie wymagać pełnej aktualizacji rozgrywki, czy może pewni bohaterowie będą dobrzy tacy, jacy są?

Choć wątpię, że każdy bohater, a nawet, że większość z nich, będzie potrzebować aktualizacji rozgrywki, to niewykluczone, że może się tak zdarzyć. Ciężko powiedzieć, którzy bohaterowie przetrwają próbę czasu, a którzy nie. Gra wciąż się zmienia i przez to pewni bohaterowie wypadają z łask. Niektóre zestawy umiejętności, które działają nieźle przy obecnym stanie gry, za pewien czas mogą zostać uznane za przestarzałe. Czas pokaże.

Główny producent ds. bohaterów