r.

Czy [E] Illaoi to najbardziej przegięta umiejętność w całej grze?

Wielu Redditorów (i nie tylko) narzeka efekt działania Próby Ducha Illaoi. Czy faktycznie mają powód do uznania jej za najsilniejszą umiejętność niebędącą ultem na całych Polach Sprawiedliwości?

Trudno nie zgodzić się z tym twierdzeniem. Klątwa nakładana przez Illaoi może bardzo skutecznie uprzykrzyć życie, zmuszając nas do zniszczenia trzech macek, które zaatakują Cię, gdy tylko do nich podejdziesz. Nie masz więc wyjścia – albo przyjmujesz nieco obrażeń, albo czekasz, aż klątwa sama minie.

illaoi_by_jeng3x-d9k4xar

Próba Ducha

W tej chwili zostanie uderzonym przez [E] Illaoi równa się praktycznie wyrokowi śmierci – a jeśli jakimś cudem przeżyjesz, musisz jeszcze zdjąć z siebie klątwę (lub odczekać, przyjmując obrażenia od macek – to trochę niestety trwa).

  • Musisz opuścić linię, aby zabić trzy macki.
  • Status trwa aż minutę!
  • Nawet jeśli zdejmiesz klątwę, może ją na Ciebie rzucić za następne 20 sekund – Próba Ducha nie jest ultem.
  • Macki skalują się z AD Illaoi, mało tego, nakładają efekty np. Czarny_Tasak_przedmiot Czarnego Tasaka.
  • Umiejętność powoduje, że Illaoi jest wyjątkowo upierdliwa – może Cię obijać nawet, gdy stoisz w swojej bazie…
  • W teamfightach, jeśli zostaniesz trafiony [E], nie masz innego wyjścia, niż wiać – macki zadają obrażenia obszarowe, więc niechcący możesz zabić swoją drużynę.

Sądzę, że tego wszystkiego jest za dużo jak na jedną umiejętność, która dodatkowo nie jest nawet R-ką. Myślę, że ta mechanika sama w sobie nie byłaby tak mocna, gdyby klątwa nie była nakładana zaledwie jednym przyciśnięciem klawisza, a była efektem pełnego combo – zgodzicie się ze mną?

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”6″]