r.

Co aktualnie jest OP?

Kolejna seria aktualizacji, w której zajmujemy się analizą najlepszych postaci z obecnego patcha. Co możemy tam napotkać i jakie zmiany mogą najbardziej nas zaskoczyć? 

Co czyni championa mocnym?

  • DAMAGE – oparte są na nim postacie, które zadają wiele uszkodzeń, zwykle poprzez skillshoty
  • UTILITY – są to bohaterowie, którzy swoimi umiejętnościami potrafią obrócić sytuację na korzystną albo spowodować ogromne szkody, których nie sposób zignorować
  • OUTPLAY – postacie ogrywające wrogów, łagodzi ilość zadanych obrażeń

Chociaż w opisanych wyżej kryteriach postacie mogą się pokrywać, dołączę jeszcze inne stosowane w SoloQ:

  • Łatwość, przyjemność z gry
  • Synergia
  • Niewielka ilość błędów do wykonania

mid

  • Veigar [Damage/Utility] – Nowe buffy zadecydowały o totalnym rozwaleniu systemu. Obecnie klasyfikuje się do czołówki mid lanerów, możecie to sami zauważyć po częstotliwości wybierania tej postaci, która po uśmierceniu Deathfire Graspu długo nie mogła podnieść się na nogi. Wydaje mi się, że teraz zostało to zrekompensowane dzięki zmianom na [Q] i [W]
  • Viktor [Damage] –  Niski cooldown na skillach służących do poke’u oraz silne uszkodzenia czynią go trudnym przeciwnikiem na linii, jak i potworem w końcowych fazach gry, kiedy jego ultimate zadaje ogromne obrażenia.
  • Talon [Damage] – Dobry Talon potrafi nawet podwójnie wykonać coś na miarę Flasha. Dzięki jego umiejętnościom Po Gardle [E] i Napaści z Cienia [R] jest w stanie dwukrotnie zniknąć, a przy tym zmienić swoje położenie na mapie. Jest mistrzem w szybkości zabójstw.
  • Ahri [Damage/Utility/Outplay] – Ahri to po prostu szalona postać znana ze swoich magicznych odskoków. To połączenie z możliwością CC (Urok [E]) oraz zadania w krótkiej chwili potężnych obrażeń czyni ją nieziemsko silną w tym patchu.
  • Zed [Damage/Outplay] – Pod względem przydatności dla drużynowej kompozycji jest zerowy, w nim chodzi wyłącznie o ogranie przeciwnika. Jeśli ktoś ma talent do tej postaci, może zdziałać cuda w pojedynkę dzięki jej mobilności. To istna maszyna do zabijania, zaś zagrania wyliczone w najodpowiedniejszym czasie zawsze będą wzbudzać największe emocje.

 

Źródło: Nerfplz