League of Legends r.

Clash / Starcie – nowy turniejowy tryb dla drużyn w League of Legends

Clash, czyli walczcie jako drużyna, wygrywajcie razem. Znajdziecie tu: wymogi kwalifikacyjne, sposób weryfikacji (tak, koniecznie trzeba wysłać SMS-a). Wiedzieliście, że jeżeli nie dokonacie wyboru żadnego bohatera, gra przydzieli Wam losowego?

Poprzednie artykuły o trybie Clash / Starcie:

 

Na oficjalnej stronie League of Legends otrzymaliśmy dokładne informacje o nowym trybie gry. Poniżej przytaczamy najważniejsze z nich.

Witamy w Clash — nowym turniejowym trybie dla drużyn. Co dwa tygodnie pięcioosobowe drużyny zmierzą się w walce w pojedynczej drabince eliminacji. Turnieje trwają trzy dni i każdy z nich ma motyw przewodni związany z Runeterrą. Wasza drużyna może wybrać, którego dnia rozpocznie zmagania i przez ile dni będzie rywalizować.

Zmierzycie się z przeciwnikami na Waszym poziomie umiejętności, więc będziecie walczyć o chwałę w brązie lub zetrzecie się z najlepszymi drużynami w regionie. Grając, będziecie zdobywać nagrody, które stają się coraz lepsze, im więcej wygrywacie. Zbierzcie drużynę i zmiażdżcie przeciwników!

Wymogi kwalifikacyjne trybu Clash

  • Poziom 30. lub wyższy
  • Dywizja na Summoner’s Rift (unranked nie jest rangą; wliczają się zarówno flexy, jak i zwykłe kolejki rankingowe)
  • 2. poziom honoru lub wyższy

Musicie posiadać rangę w dowolnej kolejce na Summoner’s Rift oraz minimalnie 2. poziom honoru. Zanim rozpoczniecie udział, musicie zweryfikować swoje konto przez SMS. Kapitanowie drużyn zostaną powiadomieni, jeśli zaproszony gracz nie spełni wymagań.

Weryfikacja SMS

Bardzo poważnie podchodzimy do kwestii smerfowania i nie dopuszczamy go w Clash. Aby to uniemożliwić, wszyscy gracze muszą powiązać swoje konto z prawdziwym numerem komórkowym. Możecie ukończyć weryfikację przez SMS w menu ustawień lub w zakładce Clash. Numer zostanie przypisany do konta na 6 miesięcy.

Wpiszcie hasło do swojego konta, aby przejść do ekranu SMS. Następnie wybierzcie kod kraju i podajcie pełny numer telefonu, aby otrzymać wiadomość z kodem. Po wpisaniu kodu wasz udział w Clash będzie zweryfikowany! Nie możecie wykorzystać w tym celu VoIP ani telefonów stacjonarnych.

Rozgrywka

Stwórzcie drużynę lub dołączcie do istniejącej

Potrzebujecie pięcioosobowej drużyny, aby grać w Clash. Kapitanowie drużyn tworzą drużynę w zakładce Clash i wybierają, których graczy zaprosić. Zaproszenia do drużyny Clash znajdziecie na górze listy znajomych. Po zatwierdzeniu składu przed pierwszym meczem nie można wyrzucić członków drużyny ani zmienić składu, nawet jeśli jest w nim ktoś, kto gra tylko Teemo. Pięciu wybranych graczy pozostaje razem przez cały turniej, niezależnie od tego, czy wygracie, przegracie czy dołączycie ponownie.

Nazwa drużyny oraz logo

Kapitan drużyny wybiera nazwę, tag oraz logo. Kapitanowie mogą zmieniać te informacje, dopóki cały skład nie zostanie zatwierdzony przed pierwszym meczem. Jeżeli którykolwiek z członków drużyny wygrał logo w poprzedniej edycji Clash, kapitan może je wykorzystać. Jeżeli więcej niż jeden gracz posiada dane logo, zespół odblokuje barwy. Tęczowe kraby, różowe Barony oraz wrednie wyglądające Poro dadzą waszym przeciwnikom znać, że to nie wasze pierwsze starcie!

Nazwy drużyn oraz tagi wykorzystują te same filtry co imiona przywoływaczy, więc spróbujcie czegoś innego, jeśli nazwa nie przejdzie (nie zmuszajcie nas, byśmy wysłali was na kurs dobrych manier). Możecie używać takiej samej nazwy i taga co inne drużyny.

Bilety

Aby dołączyć do Clash, potrzebujecie biletu. Wystarczy jeden bilet, ale jeżeli czujecie się tak pewni siebie, że szturmowalibyście Janną za wieżę przeciwnika, to możecie wykorzystać pięć biletów. Każdy z członków drużyny sam decyduje o liczbie biletów i ich nagrody będą od tego zależne. Gdy zdecydujecie się na podstawowe lub ulepszone wejście (gdy cała drużyna zatwierdzi swój udział przed meczem), rodzaj wejścia nie może zostać zmieniony.

Bilety można zdobyć z misji, od współgracza lub kupić w sklepie. Co dwa turnieje (raz na każdy motyw przewodni) wypełnienie misji Clash odblokuje bilet. Współgracz może zaofiarować zwykłe wejście dowolnej osobie znajdującej się w drużynie. W sklepie można kupić maksymalnie 3 bilety za niebieską esencję (990 NE za jeden) w każdym turnieju oraz dowolną liczbę za RP (215 RP za jeden).

Jedyną różnicą między użyciem jednego biletu i pięciu jest pula nagród oraz Punkty Triumfu, które otrzymacie. Jeden bilet daje wam podstawowe nagrody, a pięć biletów — ulepszone.

Wykorzystane bilety starczą, dopóki będziecie wygrywać, więc jeśli przegracie, musicie użyć kolejnych biletów, aby móc grać następnego dnia. Nie martwcie się niewykorzystanymi biletami. Jeżeli nie wykorzystacie ich podczas tego turnieju, pozostaną one na koncie, aby można było wykorzystać je podczas innego.

Przeczytaj więcej o trybie Clash
na oficjalnej stronie

A co oprócz tego?

Losowy bohater w przypadku niewskazania żadnego w lobby

Jeżeli nie wskażecie bohatera podczas wyboru bohaterów, zostanie przydzielony Wam losowy bohater — chcemy unikać opuszczania kolejki.

Zakaz smerfowania

Podejmujemy stosowne kroki, aby uchronić Clash przed smerfami, żeby niżej usytuowane drużyny nie mierzyły się z przeciwnikami, którzy usiłują obejść system.[…] Gracze, którzy się prześlizgną, lecz potem zostaną złapani, muszą się liczyć z karami dla całej drużyny. Nie będą mogli ponownie brać udziału i stracą wszystkie nagrody zdobyte w Clash.

Nagrody

Otrzymacie Punkty Triumfu za wygrywanie meczów oraz łupy, gdy wypadniecie z drabinki. Punkty Triumfu odblokowują nagrody takie jak banery. Najlepsze nagrody — trofea — są za wygrywanie drabinek. Banery i trofea pokazują się podczas meczów na Summoner’s Rift. Nazwa drużyny oraz trofea zwycięzców szesnastodrużynowej drabinki zostaną wyświetlone na stronie zwycięzców.