Podczas próby zabicia lub kradzieży Smoka/Barona nie zawsze musimy liczyć na 50% szans na odpowiednie użycie Porażenia. Czasem możemy przesunąć szale na naszą korzyść. Jest to szczególnie ważne w późniejszej fazie gry, gdzie jeden Elder Dragon/Baron może stanowić różnicę między zwycięstwem a porażką.
Smite to Czar Przywoływacza, który może zostać zablokowany tylko i wyłącznie przez jeden rodzaj Kontroli Tłumu. Mowa tu o Przygwożdżeniu (ang. Suppression). Jest to najpotężniejszy rodzaj CC, który blokuje prawie wszystko, od możliwości poruszania się po właśnie Czary Przywoływacza.
Wyjątkiem jest
Kto może użyć takiej kontroli tłumu?
Bohaterów zdolnych do nałożenia takiego CC jest zaledwie pięciu:
Tylko ta piątka potrafi nałożyć CC zdolne zablokować
Ale jest ktoś jeszcze!
Tu sprawa jest dość ciekawa, ponieważ nie jest to Przygwożdżenie. Efekt jest taki sam jak przy użyciu
Czym się to różni? Otóż R Barda może zablokować nie tylko Smite przeciwnika, ale też sojuszników czy swój własny! Drugą różnicą jest brak możliwości zdjęcia tego CC przez jakikolwiek przedmiot, umiejętność lub Czar Przywoływacza.
Czy to jedyny sposób?
Istnieje kilka innych sposobów na wyłączenie z gry przeciwnego junglera. I nie chodzi tu bynajmniej o zablokowanie Czaru Przywoływacza, ale o pozbawienie przeciwnika wizji na potworze. Championi, którzy potrafią tego dokonać to:
Poza tym możemy pozbawić przeciwnika zasięgu. W kluczowym momencie może zrobić to dowolny bohater z odepchnięciem, taki jak
I tyle!
Reszta CC, czyli stun, root, silence, fear czy knockup niestety nie pomogą nam w kradzieży objective’ów. Możemy smite-ować nawet jako wiewiórka po Polimorfii
A Wy znacie jakieś metody utrudnienia smite-u przeciwnikom? Dajcie znać w komentarzach!