League of Legends r.

Bóstwa – Poziom mocy postaci według lore

Wszyscy znamy metę, orientujemy się którzy czempioni są teraz mocni, którzy słabi. A co by się stało, gdyby przyporządkować postaci z LoL-a według ich FAKTYCZNEJ mocy, a nie tej zawartej w mechanice gry?

Najprościej będzie przyporządkować je do kategorii: Bóstwa, Potęgi, Prekursorzy, Magowie, Śmiertelnicy.

Zacznijmy więc od:

Bóstwa

Te istoty są najbliżej czegoś, co można by określić mianem Boga. Ich wpływy sięgają daleko poza Runeterrę i są w stanie dokonać niemożliwego. Ich moce są wrodzone i niezrównane, chyba że porównywać ich w ich własnym gronie.

Czempioni: Aurelion Sol, Bard, Kindred

Architekt Gwiazd jest Niebiańskim Smokiem, który tworzy i niszczy gwiazdy swoją wolą. Prawdopodobnie najstarszy byt w lore, niestarzejący się, ale nie niepokonany. Cóż, zabicie go wymagałoby ominięcie gwiazdy lecącej wprost na Ciebie, ale próbować można. Uważa Barda i Kindred za jedynych równych mu mocą, a Ascension to dla niego zabawa godna dzieci. Jedynym sposobem w jaki Targonianie mogą go kontrolować jest atakowanie tego, na czym mu zależy, ponieważ bezpośrednia kontrola jest niemożliwa. Aurelion może tworzyć gwiazdy i rzucać nimi w przeciwnika, smażąc ich na miejscu. Może przemieszczać się między galaktykami w minutę, a wzdłuż Runeterry w parę sekund. Nie tylko umieścił gwiazdy na niebie, ale może nimi swobodnie poruszać. Jego oddech to gwiezdy ogień w najczystszej postaci, porównywalny z małą supernową. Z żadnych gwiazd na Summoner’s Rift, żadna nie świeci od niego jaśniej.

Wędrujący Opiekun jest Niebiańskim, który posiada umiejętność przemieszczania się przez czas i przestrzeń na zawołanie. Jego mowa jest niemożliwa do zrozumienia, przez co jest słyszana jako przeróżne dźwięki. Bard może zamrozić kogoś w kontinuum czasoprzestrzennym, otwierać portale między-wymiarowe, jest całkowicie nieśmiertelny i jedna z ras jest mu całkowicie oddana. Może używać tych istot zwanych Meepami podczas walki, wypełniając je kosmiczną energią i rozkazując im szarżować we wroga. Kiedy nie używa Meepów jako żywej amunicji, może uderzać wrogów czystą energią kosmiczną dzięki używaniu swojego rogu. Dogląda czasu i przestrzeni i chroni Runeterrę, niewielu jest w stanie mu dorównać.

 

Wieczni Łowcy są dokładnie tym, na co wskacuje nazwa, wiecznie polując, łapiąc ofiary każdej sekundy. Kindred są ucieleśnieniem Śmierci, Ponurym Kosiarzem Runeterry. Kiedy jakaś istota Runeterry umrze, ma wybór: umrzeć w pokoju od strzały Owcy, albo próbować uciec przed śmiercią i skończyć rozszarpaną przez Wilka. Całkowicie nieśmiertelni i panowie śmierci, Kindred mogą zabić jedną strzałą, doścignąć byt na końcu świata, rozerwać go na strzępy, zatrzymać śmierć i żyć w krainie przypominającej Czyściec. Istnieje legenda, mówiąca, że kiedy już zabraknie im ofiar, Owca i Wilk w końcu zapolują na siebie nawzajem… Nigdy jedno… Bez drugiego.

 

Trzeba wspomnieć, że lore jest tutaj tylko wskazówką, a same opisy powstają na bazie faktycznej możliwej mocy postaci.