League of Legends r.

Bohaterowie, którzy są zajebiści na solo Q i tragiczni w LCS-ach

Zapewne zauważyliście, jak bardzo różni się dobór picków w rozgrywkach e-sportowych w porównaniu do solo Q. Chciałbym przedstawić Wam bohaterów, którzy według mnie są idealni dla przeciętnego gracza, jednak nie nadają się kompletnie do gier na poziomie LCK/LCS. Postaram się również wytłumaczyć, dlaczego tak się dzieje.

 

Wukong_OB

  • Wukong – w meczach solo Q wydaje się on idealny m.in z racji tego, że posiada multum możliwych buildów, które pozwalają mu się dostosować do kompozycji zespołu. Jest skuteczny zarówno jako zabójca z dużą liczbą AD, jak i w bardziej wytrzymałej wersji. Jego laning i możliwości snowballowania są niezwykle silne. Dlaczego nie przebija się w e-sporcie? Jego late game nie jest wystarczająco dobre – obrażenia maleją, a on nie wnosi żadnych efektów CC do zespołu, aniżeli krótkotrwały podrzut. I właśnie w jego [R] jest pies pogrzebany – “tick rate” jest zbyt duży. Riot powinien popracować nad tym, aby obrażenia umiejętności były zadawane częściej, nie zmieniając ich całkowitej wartości.

Amumu_OBSejuani_OB

  • Amumu i Sejuani – posiadają potężną inicjację i niezłe dodatkowe CC – idealne na solo Q w szczególności po zmianie smoków, gdzie teamfighty odbywają się często i gęsto. Dlaczego więc nie są wybierani w LCS-ach? Po pierwsze, za pomocą QSS bardzo łatwo ściągnąć ich CC. Po drugie, gdy wypalą [R] są bezużyteczni na długi okres czasu. Zawodowcy wolą takiego Malphite’a, gdzie podrzut jest pewny lub przykładowego Mokaia, który wielokrotnie podczas walk drużynowych może zatrzymywać wrogów za pomocą swojego CC

streszczenie historii Annie

Reklama

  • Annie – na rankedach jest prawdziwym pogromem w szczególności na niskich dywizjach; jej roam potrafi szybko przesądzić o wygranej. W rozgrywkach e-sportowych problemem jest to, że potrzebuje ona Flasha, aby skutecznie wpakować [R] i [W] w przeciwny team. Podczas meczów na najwyższym poziomie zawsze musimy być gotowi na starcie z wrogiem i posiadać pełną paletę dostępnych umiejętności

Volibear_OB

  • Volibear – im niższa dywizja, tym jest on skuteczniejszy. Skąd się to bierze? Słabi gracze nie potrafią kite’ować, ci ze światowej czołówki bez problemu zatrzymają pędzącą bestię. A wiadomo, że gdy misiek kogoś złapie, to schrupie go w 3 sekundy

streszczenie historii Ashe

  • Ashe – często dziwi mnie, jak na solo Q ludzie nie doceniają Ashe. Jest ona idealna do wyłapywania źle ustawionych debili zarówno za pomocą [Q], [W], jak i [R]. Jednakże w świecie e-sportu zazwyczaj przeciwny AP/AD Carry nie paraduje jak patafian na front lane własnego zespołu i często lodowa strzała uderzająca w tanka jest mizernym efektem. Niestety, multum CC okupuje ona niskimi obrażeniami

Rengar_OBKhaZix_OB

  • Rengar i Kha’zix – tutaj wiele osób krzyknie: “ALE RENGAR BYŁ GRANY W LCS” – fakt, jednakże jego win ratio było tragiczne. Obu bohaterów łączy jedna cecha – aby byli skuteczni, muszą zainwestować w niemalże pure AD build. Wystarczy jeden błąd i po nich; dodatkowo gracze z najwyższej półki pilnują się, aby nie chodzić samotnie po mapie. Zupełnie inną sprawę mamy podczas rozgrywek – gdzie możemy karać wroga za jego głupotę

Shaco_OB

  • Shaco – prawdziwy król ganków; jeśli ktoś go mainuje, to zazwyczaj posiada ogromne win ratio. Niestety, na najwyższym szczeblu udane ganki są rzadkością – gracze posiadają wizję na mapie. Klaun jest niesamowicie zależny od przedmiotów i dużej liczby gotówki – farmiąc w jungli, szybko jej nie zdobędzie

Nasus_OB

  • Nasus – żadna zawodowa drużyna nie może sobie pozwolić na to, aby jej top laner był bezużyteczny przez pierwsze 25 minut gry; dodatkowo jest tam bardziej narażony na counterpickowanie. Na solo Q często gry nie są przesądzone o wiele dłużej – a wtedy nasz pieseł może zrobić gwałt analny na przeciwniku w late game

Blitzcrank_OB

  • Blitzcrank – beep beep motherfucker! Na solo Q każdy posiada w dupie magnes, do którego lgnie grab Blitzcranka. Kilka udanych [Q] potrafi wyprowadzić przeciwnika z równowagi i doprowadzić do szybkiego surrendera. W e-sporcie ludzie potrafią się chować za minionami oraz własnym front lane. Niestety, jeśli Blitz nie trafia [Q], to w późniejszej części walk drużynowych oferuje o wiele mniej aniżeli inni supporci

Tryndamere_OB

  • Tryndamere – posiada niesamowite obrażenia i umiejętność splish-pushowania, która jest niezwykle skuteczna na solo Q. Na wyższym poziomie każdy potrafi na niego nałożyć Ignite lub odpowiednio odliczyć pozostałe u niego sekundy do [R]

Katarina_OB

  • Katarina – jedno CC wystarczy, aby przerwać jej [R] – o czym na solo Q niewiele osób myśli – dodatkowo pozostaje kwestia “overstay’u”, czyli pozostawania na mapie ze zbyt niską ilością HP. W LCS-ach gracze po prostu szybko uzbroją się w dużą liczbę mresa/hp lub będą się leczyć, aby nie pozostawać z prawie pustym paskiem HP.

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]