r.

Bohaterowie, którzy powinni dostać reworka

Część bohaterów w lidze legend nie jest prawie w ogóle wybierana przez graczy. Dzieje się tak ponieważ ich mechanika jest niezwykle nuda. Na przeciwległym biegunie leżą postacie wybierane dość często, jednak są określone jako niezbalansowane. Zarówno jedna jak i druga grupa potrzebuje "reworków". Chciałbym przedstawić Wam kilka koncepcji na zmiany. Mam nadzieję, że dołączycie do zabawy w komentarzach i przedstawicie własne pomysły.

Aatrox

Aatrox

  • Dlaczego? Obecnie jako “Bruiser” posiada on za mało twardego CC w porównaniu do najczęściej wybieranych wybieranych odpowiedników jak Irelia, Gnar, Sion lub Hecarim
  • Jakie zmiany? Na serwerze PBE dostał on dodatkową pulę w studni krwi za trafienie X wrogów ze swojej umiejętności. Myślę, że zmiana mogła by być o wiele ciekawsza, gdyby na jego [R] dołożyć obszarowy krótki Fear. Pasował by on tematycznie do Aatroxa.  Jednej zmiany oczywiście nie można nazwać reworkiem, mam tego pełną świadomość, jednak w tym przypadku takie rozwiązanie sprawiłoby, że bohater wróciłby ponownie do łask graczy

Evelynn

Evelynn

  • Dlaczego? Majstrowanie przy jej cyferkach może skończyć się tylko na dwa sposoby – będzie zbyt OP lub totalnie bezużyteczna. Obecnie zamiast zabójcą zazwyczaj jest postacią robioną raczej w tanka z 1 lub 2 przedmiotami ofensywnymi.
  • Jakie zmiany? Osobiście zmieniłbym ją ponownie w Assassina, który musi ryzykować i podejmować strategiczne decyzje. W pierwszej kolejności zmieniłbym jej [E] aby dawało naszej postaci doskok w przypadku, gdy przeciwnik stoi do nas plecami – zmusiło to by Eveylynn do kombinowania, aby zajść przeciwników od tyłu zamiast typowych frontalnych ataków. Osobiście do umiejętności biernej dorzuciłbym płaską redukcję obrażeń podobną do tej jaką posiada Fizz, aby radziła sobie lepiej w jungli na niskich poziomach. Oczywiście zarazem należało by tu odjąć trochę obrażeń w początkowym stadium gry, a w ramach rekompensaty dołożyć przeliczniki na wszystkich umiejętnościach zarówno z AP jak i AD, aby mogła być budowana na wszelakie sposoby.

Garen

Garen

  • Dlaczego? Jest totalnie nudną postacią
  • Jakie zmiany? Przede wszystkim umiejętność bierna powinna zostać zastąpiona inną zmuszającą go do działania zamiast czekania w krzaju. Można by było tutaj dać wzrost statystyk 2 + (1 na poziom) AD/Regeneracja HP na 5/Mspeed, a sam przyrost rozłożyć na 5 sekund, gdy Garen przebywa w walce. Rozumiem doskonale, że [R] Garena by było zbyt silne, gdyby otrzymało przelicznik AD, jednak może zamiast tego idealnym rozwiązaniem była by wypadkowa między brakującym HP przeciwnika a maksymalnym poziomem zdrowia Garena? Chodzi tutaj, aby również było ono skuteczne na cele z wyższym % poziomem HP, bo obecnie Garen jako tank musi polować, aby kogoś dobić, aby wykorzystać cały potencjał umiejętności. Z [E] Garena powinna być wyeliminowana możliwość uderzeń krytycznych, w zamian za to przelicznik umiejętności powinien zostać zwiększony, a wartość bazowa obrażeń obniżona. [Q] otrzymałoby nerf na czas wyciszenia, jednak nakładło efekt pozwalający przez 3 sekundy zadawać o 10 % większe obrażenia wszelkim naszym współtowarzyszom w dany cel.

Katarina

Katarina pbe 12/2

  • Dlaczego? Reset cooldownów przy zabójstwie lub asyście jest zły. Z tego powodu Riot nie miał skrupułów z usunięciem AP Mastera Yi. Zaraz ktoś może powie “dobry gracz skontruje Katarinę”. Tak da się ją skontrować na linii, jednak nie w teamfighcie. Nie zawsze wszyscy mogą być na wysokim poziomie HP, nie zawsze ma się cooldown na CC, które mogło być użyte na kogokolwiek innego sekundę wcześniej
  • Jakie zmiany? Jeśli chcemy zachować efekt redukcji cooldownów, to powinien on zostać obwarowany dodatkowymi wyznaczanymi. Przykładowo Katarina by musiała zadać ponad 50/33/25 % obrażeń danemu celowi przyczyniając się do jego śmierci. Albo po prostu powrócić do starej wersji [R] gdzie obrażenia były bardziej rozłożone w czasie. Istnieje jeszcze wariant, że zestawić wszystko jak jest a dodać buff, w którym Katarina otrzymuje po zabójstwie 10-15 % więcej obrażeń od wrogów. Musi postać jakaś zależność, która sprawi, że będzie ona musiała podejmować bardziej strategiczne wybory.

Miss Fortune

MissFortune

  • Dlaczego? Miss Fortune posiada zbyt wiele obrażeń magicznych i takowych przeliczników. Można powiedzieć “Corki też i jest OK!”, racja jednakże on nie potrzebuje AS jak MF u której nie ma przykładowo mowy o budowaniu butów na penetrację magiczną
  • Jakie zmiany? Jak dobrze wiadomi Miss Fortune nie posiada wielu możliwości ucieczki; umiejętność bierna jest aktywowana tylko, gdy nie otrzymujemy obrażeń. Największy potencjał zmian leży w jej [W], gdy na nim dodać możliwość zdobywania MS za każdy nałożony na wrogów ładunek? A same obrażenia zmienić na fizyczne.

Poppy

Poppy

  • Dlaczego? Umiejętności nie pasują do jej konceptu. Gdy złapie kilka zabójstw jest OP, jednak w gdy przegrali early game jest bezużyteczna. Zbyt zależna od przedmiotów
  • Jakie zmiany? Przede wszystkim [R]. Dobrym rozwiązaniem było zmiana jej konceptu na tanka. Po użyciu super-umiejętności na okres X sekund zyskiwała by ona możliwość stunowania przeciwników na 0.1/0.15/0.2 sekundy każdy AA, dodatkowo zyskała by wtedy dodatkowe HP i redukcję CC. Oczywistym jest, że trzeba by było obniżyć jej obrażenia z [Q] w late game. Ważnym aspektem również by było dostosowanie kosztów many, aby nie traciła jej po jednym combo jak obecnie

Urgot

UrgotSquare

 

  • Dlaczego? Jest on zbyt zależny od trafienie swojego [E]. Riot powinien w końcu również zdecydować czy ma być ADC czy Bruiserem. Nie może być jednym i drugim
  • Jakie zmiany? Albo całkowity rework robiący z niego postać melee, albo ulepszenia sprawiające, żeby był grywalny. [Q] resetujące AA; [E] z obniżonym cooldownem oraz [R] z niższym czasem castowania

Shen

Shen_Square_0

  • Dlaczego? Brak obrażeń w późniejszym etapie gry, który nie jest rekompensowany niczym specjalnym
  • Jakie zmiany? Dodanie na [W] skalowania z HP zamiast z AP. Cele, które zostaną trafione [E] powinny mieć obniżone AD na czas trwania (wtedy atakując go na tauncie Shen nie otrzymywał by prawie w ogóle obrażeń). Zwiększenie skalowania AS z jego poziomem

A Wy jakie postacie wzięlibyście jako pierwsze na warsztat? Jakie zmiany byście wprowadzili? Zapraszam do zabawy w komentarzach!