r.

Kilka słów o bohaterach i rozgrywce – co mówią Rioterzy?

Koniec sezonu coraz bliżej, a to oznacza wiele, wiele zmian - zarówno bohaterów, jak i w rozgrywce. Rioterzy coraz częściej udzielają nam informacji z tym związanych. Tym razem - na swoich askach odpowiedzi udzielili RiotGhostcrawler oraz RiotFeralPony.

Bohaterowie

RiotGhostcrawler

Czy planujecie kiedykolwiek zreworkować bohaterów, którzy nigdy nie są grani – rodzaju Zileana [Jak to “nigdy”?! A Kasahara?! – dop. autorki], Galio, Yoricka etc.?

Bardzo byśmy chcieli.

 

Kennen używa 4 zamiast 3 auto ataków : o Jakieś myśli?

Zdecydowanie nie jest projektantem w grach.

 

Dla mnie Volibear jest Juggernautą, który niczego nie przynosi drużynie. W teamfigtach on po prostu stoi i zachowuje się reakcyjnie. Jeśli otrzyma ciężkie CC, kiedy jest przeciwko czwórce gracze, również staje się bezużyteczny. Czy otrzyma on jakiś rework?

Był on jednym z Juggernautów, którego chcieliśmy zmienić, a pomysł, na który wpadł nasz zespół, był naprawdę świetny, jednak wymagało to więcej zasobów, niż zamierzaliśmy. Stawiając nas przed możliwością stworzenia czegoś niesamowitego w przyszłości lub wykonania mało eksytującego reworku teraz, zdecydowaliśmy na razie to odłożyć. Volibear definitywnie potrzebuje naszej pracy i mam nadzieję, że będę mógł ujawnić ten pomysł, gdy tylko zaczniemy jego realizację. Dam Wam znać, jeśli to nastąpi.

 

volibear_by_darkjavier23-d4r7yzj

 

RiotFeralPony

Czy istnieje możliwość, abyśmy zobaczyli więcej dolnych linii bez ADC (jak Mordekaiser) w przyszłości?

Myślę, że prawdopodobieństwo widywania osób wybierających innych bohaterów na bota niż ADC jest wysokie, ale nie mamy na razie powodów ku temu, by wrzucać inne postacie na tę linię. W przypadku niektórych będzie to naturalne, jeśli bohaterowie rodzaju Kindred odniosą sukces, ponieważ konieczność posiadania strzelca na tej linii zostanie obniżona. To podobne do tego, że nie zawsze potrzebujesz tanka na topie, ponieważ możesz go mieć w jungli.

 

Dlaczego Ahri zawsze pasuje do mety?

Właściwie – nie zawsze. Ludzie naprawdę kochają tę postać, więc zawsze będzie ona miała wysokie play rate, niezależnie od jej przydatności.

 

Co uważasz o Ezrealu po jego buffie w patchu 5.18? Jeste w dobrym punkcie, a może sądzisz, że potrzebuje więcej zmian?

Uważa się, że jest mniej lub bardziej w porządku. Nadal zreworkowałbym jego [W], które obecnie wydaje się dość nudną i kiepską umiejętnością. Dawniej faktycznie miała ona sens i była super, ale usunięcie uzdrowienia i obniżenie prędkości ataku, choć były dobrymi decyzjami, pozostawiły ją w raczej ubogim stanie.

 

Czy macie jakieś plany dla Renektona? Wydaje się teraz dość słaby. Choć jest dobry na linii, jeśli odpadnie – nie może zdobyć prowadzenia w mid lub late game.

To już dawniej było problemem Renektona. Silny na linii, jednak kiepski w teamfightach. Myślę, że Kolosalna Hydra pomogła mu ze skalowaniem, a dodanie mu siły w late oznaczałoby konieczność znerfienia jego early laningu, co – według mnie – nie byłoby dla niego lepsze.

 

rene

 

Rozgrywka

GhostCrawler

Czy będziecie próbować dodawać nowe przedmioty, zwłaszcza dla ADC, które nie mogą być wykorzystane przez innych  (np. dotyczące tylko zasięgu)? Takie, które pomogą strzelcom zatrzymać tych, którzy walczą mieczami. Jeśli nie możesz odpowiedzieć na to pytanie z powodu tajemnicy zawodowej, odpowiedz na to: lubisz szczeniaczki?

Mamy nadzieję, że uda nam się dotrzeć do ADC za pomocą zmian przedmiotów bez konieczności martwienia się, że ktoś inny ich użyje. Filozoficznie, Liga była oryginalnie stworzona z intencją, że itemy będą dość elastyczne i pojawi się wiele możliwości dla każdego bohatera. Ogólnie, kłóciłbym się, czy te założenia stały się jasne poza paroma wyjątkami; zaakceptowana kolejność budowania jest ważną kwestią i nie wymaga ton testów (dopóki nie zmienimy przedmiotu lub nie zrobimy nowego). To bardzo rozwlekły sposób powiedzenia, że zgadzamy się na to, aby każda postać mogła użyć dowolnego przedmiotu, żeby zapewnić możliwość faktycznego wyboru (bez powodowania wielu problemów z balansem, gdy niezamierzony bohater kupi jakiś item). Innym sposobem jest określenie wartości:

  1. Względnie zbalansowana gra.
  2. Bohaterowie, którzy mogą dokonywać wyborów, co zbudować.
  3. Bohaterowie mogą używać każdego przedmiotu.

 

dc2829a56639d9d1e6c81b27f7488c3d

 

Co sądzisz o sytuacji “otwartego mida”, która się rozwija na serwerach NA i EU? Czy zaczęło to dyskusję na temat zmiany opcji poddania się, a może to coś, co powinno być karane? Jeśli 5 osób chce się poddać, dlaczego nie mogą tego zrobić?

To naprawdę delikatna rozmowa. Powodem, dla którego nie pozwalamy na natychmiastowy surrender (np. kiedy widzisz wrogi team comp), jest częsta możliwość wygrania przez “zaskoczenie od tyłu”, dlatego chcemy dać graczom możliwość skupienia się na strategii, a nie dyskusji, czy się poddać. Nie chcemy też, aby używano szybkiego surrendera jako sposobu na opuszczenie. Przykładowo, nie chcielibyśmy zachęcić kogoś do nękania Cię o poddanie, ponieważ ta osoba trafiła na inną linię niż preferowana albo dlatego, że nie dostała First Blooda.

Jednakże, to naprawdę beznadziejne, kiedy jesteś naprawdę, naprawdę w tyle (np. kilku graczy nigdy się nie połączyło) i po prostu zabijacie czas, czekając na wybicie 20  minuty. Być może nasz mechanizm poddawania się potrzebuje większej elastyczności.

Sytuacja otwartego mida jest skomplikowana przez wiele czynników. Np. drużyny mogą porzucać gry, by po prostu osiągnąć minimum do poddania się, o których mówiłem wyżej. Gracze mogą również odnieść wrażenie, że gra jest bardziej snowballowana, niż ma to miejsce w rzeczywistości, więc dla nich dalsze staranie się nie ma większej wartości. (Nasze dane sugerują, że gra nigdy nie jest wystarczająco wysnowballowana w większości ELO, ale odczucia nie zawsze odpowiadają rzeczywistości). Może pojawić się także odczucie, że odkąd open mid zaczął się w Korei, a Koreańczycy posiadają reputację dobrych graczy, musi to być dobre. 🙂

Będziemy dyskutować, co z tym zrobić – jeśli w ogóle cokolwiek.

 

11379921_1481653548817003_63514523_n

 

Czy akceptujesz smurfów? Jest ich tak wielu, od Bronzu do Challengera. Moim zdaniem, rujnują oni doświadczenie gry, niszcząc ludzi na niskim poziomie, nawet zanim osiągną oni 30 poziom, ponieważ w wielu przypadkach wygląda to po prostu tak: “Cóż, jestem załatwiony w tej grze” i jest bardzo frustrujące.

Ogólnie, prawdopodobnie powodują oni więcej problemów nowym graczom, niż są tego warci. Jednakże, uważam, że musisz zwrócić uwagę na powody, dla których ludzie decydują się na smurf – wszyscy czują się zobowiązani do informowania nas o problemach, które trzeba naprawić. Innymi słowy, nie chcę oskarżać smurfów i karać ich. Chcemy zwrócić uwagę na powody smurfowania i zobaczyć, czy to pomoże w tej sytuacji.

Powody, dla których gracze smurfują, to:

  1. Chcę zagrać z mniej doświadczonymi lub mniej uzdolnionymi przyjaciółmi.
  2. Jestem znudzony i potrzebuję czegoś do roboty w Lidze.
  3. Utknąłem w ELO hell i myślę, że może mi pójść lepiej.
  4. Uwielbiam pokonywać noobów.

Nie interesuje nas wspieranie punktu 4 jako słuszny powód grania Ligi. Inne to prawdziwe problemy, które chcemy naprawić.

 

5515981162

 

Czy nowemu sezonowi będą towarzyszyć tak radykalne zmiany, jak rework jungli w tym sezonie? Każdy sezon wydaje się mocno zmieniać gameplay Ligi i jestem ciekawy, czy możemy się tego samego spodziewać w nadchodzącym sezonie.

Tak i tak.

 

Źródła: