Jak złoto zdobyte do 20 minuty ma wpływ na nasze gry? Sprawdźcie w tym artykule!
Analiza różnic w zdobytym złocie!
Z API Lague of Legends wyciągnięto 1000 próbek z obecnego sezonu rankingowego, jak i z ubiegłego sezonu (przed zmianami dokonanymi w przedsezonie). Wszystkie próbki pochodziły od graczy znajdujących się w Goldzie, na serwerze NA.
Wyniki
Na wykresie powyżej możecie zobaczyć odsetek gier z każdego sezonu, w których wystąpiła różnica 2k golda pomiędzy drużynami. Dla przykładu, w 2015, jak i 2016 sezonie rankingowym zaledwie 27% gier posiadało różnicę pomiędzu 0 i 2k sztuk złota między drużynami w maksimum 20 minucie. Co więcej, na wykresie również zobrazowano całkowitą ilość gier, w których wygrał team z mniejszą ilością złota (comeback). Na przykład zespoły, będące w 20 minucie do tyłu o 4000-6000 sztuk złota, miały około 17% szans na wygranie gry!
Wnioski
Bazując na tych próbkach, wydawałoby się, że tak naprawdę nie ma różnicy w jakości meczów w tamtym sezonie, jak i obecnym. Jednakże, główny trend, wygląda bardzo biednie. Mediana różnicy zdobytego złota między drużynami wynosząca 4000 sprawia, że nasza szansa na comeback wynosi mniej niż 17%. W około 1/3 gier przegrywająca drużyna jest do tyłu o więcej niż 6000 sztuk złota w 20 minucie i ma mniej niż 5% szans na wygranie meczu.
Jakie myśli nasuwa Wam powyższa analiza? Dajcie znać w komentarzach!
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]