League of Legends r.

Aktualizacja systemu wyważania bohaterów. Diament 2+ w segmencie Elite

Zaktualizowany system wyważania bohaterów od teraz bierze pod uwagę graczy z Diamentu 2+ jako elitarnych graczy.

Zobacz także: System wyważania bohaterów. Jak Riot Games podchodzi do wyważania?

Poprzednie segmenty umiejętności

  1. Normal: Iron, Bronze, Silver, Gold.
  2. Skilled: Platinum, Diamond, Master.
  3. Elite: Grandmaster, Challenger (top 0,1% graczy na soloQ).
  4. Proffesional: rozgrywki profesjonalne.

Zaktualizowane segmenty umiejętności

Zaktualizowano je 20 marca 2020 r. Zmiana dotyczy przesunięcia Mastera do segmentu Elite i podzielenie Diamentu pomiędzy Skilled a Elite.

  1. Normal: Iron, Bronze, Silver, Gold.
  2. Skilled: Platinum, Diamond 4, Diamond 3.
  3. Elite: Diamond 2, Diamond 1, Master, Grandmaster, Challenger (top 0,3% graczy na soloQ).
  4. Proffesional: rozgrywki profesjonalne.

Balans postaci

Riot sprawdza, czy każda postać:

  • jest wartościowa w przynajmniej jednym z czterech segmentów,
  • nie jest zbyt silna w segmentach niewymagających umiejętności (niestety rioter Scruffy nie określił, które segmenty mieszczą się w tym określeniu).

Aktualizacja dla Elite

20 marca 2020 r. Riot Scruffy poinformował o aktualizacji wytycznych dotyczących balansowania postaci z segmentu Elite.

Poprzednia metoda określania, kiedy bohater zasługuje na zmiany balansu, skupiała się głównie na popularności wyboru danego bohatera oraz jego “poziomu frustracji”.

Pułapem górnym dla zmian balansu był 45% ban rate. Pułapem dolnym – 5% pick/ban rate (tzw. obecność postaci w rozgrywkach). Dla dwóch poprzednich segmentów umiejętności, czyli Skilled oraz Normal, pick rate bohatera nie był brany pod uwagę.

Jedną z postaci, która została wyważona pod Elite, jest Akali. Zdaniem Riotu bohaterka była zbyt silna, przez co wybierano ją zdecydowanie zbyt często w grach rankingowych na najwyższych kręgach.

Obrana przez rioterów metoda nie sprawdzała się tak dobrze w przypadku rzadziej banowanych rodzajów bohaterów, jak supporci czy tanki.

Kryteria balansu championów
dla Grandmaster+

Poprzednie:

  • postać jest zbyt silna, gdy ma powyżej 45% ban rate.
  • postać jest zbyt słaba, gdy ma poniżej 5% pick/ban rate.

Obecne:

  • postać jest zbyt silna, gdy ma powyżej 50% ban rate LUB powyżej 54% win rate, jeśli jest poniżej średniego ban rate’a. Minimalnie 52,5% win rate, jeśli ma powyżej 50% średniego ban rate’a.
  • postać jest zbyt słaba, gdy ma poniżej 7,5% pick/ban rate.

Co to oznacza?

W skrócie: Riot zmienia kryterium balansu jednostek w oparciu nie o 0,1%, a 0,3% najlepszych graczy w soloQ, zaczynając już od Diamentu 2+. Podstawy do buffów/nerfów powinny być lepsze dzięki większej liczbie danych.

Riot nie chce niesprawiedliwie nerfić postaci granych przez najlepszych graczy z kolejek rankingowych.

Krótko pisząc, spodziewajmy się lepszego podejścia do balansowania bohaterów.