Zobacz także: System wyważania bohaterów. Jak Riot Games podchodzi do wyważania?
Poprzednie segmenty umiejętności
- Normal: Iron, Bronze, Silver, Gold.
- Skilled: Platinum, Diamond, Master.
- Elite: Grandmaster, Challenger (top 0,1% graczy na soloQ).
- Proffesional: rozgrywki profesjonalne.
Zaktualizowane segmenty umiejętności
Zaktualizowano je 20 marca 2020 r. Zmiana dotyczy przesunięcia Mastera do segmentu Elite i podzielenie Diamentu pomiędzy Skilled a Elite.
- Normal: Iron, Bronze, Silver, Gold.
- Skilled: Platinum, Diamond 4, Diamond 3.
- Elite: Diamond 2, Diamond 1, Master, Grandmaster, Challenger (top 0,3% graczy na soloQ).
- Proffesional: rozgrywki profesjonalne.
Balans postaci
Riot sprawdza, czy każda postać:
- jest wartościowa w przynajmniej jednym z czterech segmentów,
- nie jest zbyt silna w segmentach niewymagających umiejętności (niestety rioter Scruffy nie określił, które segmenty mieszczą się w tym określeniu).
Aktualizacja dla Elite
20 marca 2020 r. Riot Scruffy poinformował o aktualizacji wytycznych dotyczących balansowania postaci z segmentu Elite.
Poprzednia metoda określania, kiedy bohater zasługuje na zmiany balansu, skupiała się głównie na popularności wyboru danego bohatera oraz jego “poziomu frustracji”.
Pułapem górnym dla zmian balansu był 45% ban rate. Pułapem dolnym – 5% pick/ban rate (tzw. obecność postaci w rozgrywkach). Dla dwóch poprzednich segmentów umiejętności, czyli Skilled oraz Normal, pick rate bohatera nie był brany pod uwagę.
Jedną z postaci, która została wyważona pod Elite, jest Akali. Zdaniem Riotu bohaterka była zbyt silna, przez co wybierano ją zdecydowanie zbyt często w grach rankingowych na najwyższych kręgach.
Obrana przez rioterów metoda nie sprawdzała się tak dobrze w przypadku rzadziej banowanych rodzajów bohaterów, jak supporci czy tanki.
Kryteria balansu championów
dla Grandmaster+
Poprzednie:
- postać jest zbyt silna, gdy ma powyżej 45% ban rate.
- postać jest zbyt słaba, gdy ma poniżej 5% pick/ban rate.
Obecne:
- postać jest zbyt silna, gdy ma powyżej 50% ban rate LUB powyżej 54% win rate, jeśli jest poniżej średniego ban rate’a. Minimalnie 52,5% win rate, jeśli ma powyżej 50% średniego ban rate’a.
- postać jest zbyt słaba, gdy ma poniżej 7,5% pick/ban rate.
Co to oznacza?
W skrócie: Riot zmienia kryterium balansu jednostek w oparciu nie o 0,1%, a 0,3% najlepszych graczy w soloQ, zaczynając już od Diamentu 2+. Podstawy do buffów/nerfów powinny być lepsze dzięki większej liczbie danych.
Riot nie chce niesprawiedliwie nerfić postaci granych przez najlepszych graczy z kolejek rankingowych.
Krótko pisząc, spodziewajmy się lepszego podejścia do balansowania bohaterów.