Po ostatnim naszym poradniku z tej serii pick ratio junglujacego Kog’Mawa (Click!) znacząco wzrosło na serwerze EUNE. Czy będzie podobnie w przypadku Nocturne’a? Oczywiście serię koreańskich (czyli skutecznych) poradników będziemy kontynuować – jednak League of Legends to nie tylko “tryhardowanie” – od czasu do czasu możemy pozwolić sobie na odrobinę finezji. Właśnie upustem takiej kreatywności będą poradniki opatrzone przydomkiem “afrykański” – czasem skuteczniejsze, innym razem mniej – ale zawsze pojebane i przełamujące codzienną rutynę na Summoner’s Rift.
Afrykański Nocturne – nowe OP?
Dlaczego afrykański Nocturne jest zajebisty?
- Niezwykle szybko snowballuje
- Genialnie roamuje (gankuje)
- Szybciej leveluje aniżeli w jungli – czyli osiąga o wiele wcześniej swój power spike
- Bardzo dobrze radzi sobie z magami (bezpieczna farma z [Q] oraz [W] blokujące efekty CC/obrażenia)
- Idealny przeciwko mało mobilnym i papierowym teamom (jak każdy zabójca zresztą)
- Jeśli namówisz kogoś na AP top/junglę, to nie zaburzysz kompozycji zespołu
Runy
- Marki – AD – idealne dla Nocturne’a – umożliwiają łatwiejsze lasthitowanie i mocne early game
- Seale – Pancerz – jeśli gramy na wroga zadającego obrażenia magiczne, bez problemu możemy je zamienić na te skalujące się z poziomem
- Glyphy – Odporność na magię – idealne do starcia z magami, jeśli jednak trafimy na np. Zeda, to analogicznie zmieniamy je na skalujące się z poziomem, a na sealach dobieramy płaski pancerz
- Quinty – AS – poprawiają responsywność ataku, dobrze skalują się z premią do prędkości ataku z [W], zapewniając również niezłe obrażenia w mid i late game
Specjalizacje
- 12/18/0 – Thunderlord – naszym celem jest natychmiastowa likwidacja papierowych celów, to ustawienie zapewni nam największe wykorzystanie potencjału
Czary przywoływacza
- Ignite + Flash – nie mamy tu wiele alternatyw
Bany
- Vlad, Lulu, Swain – unikajmy wytrzymałych magów (jak Vlad/Swain) oraz tych z ogromną presją na linii z małymi cooldownami
Kolejność umiejętności
- Pierwsze poziomy – Q -> W -> Q -> E
- Kolejność maksowania – Q -> W -> E
Build
Start
- Potka lub Doran’s Shield – naszym celem jest przeżyć early game, osiągając jak najwięcej farmy
Core
- Buty + Tiamat + Dirk – za niecałe 3000 złota posiadamy zestaw do zabijania celów na gankach tak, aby nie miały nawet szans się odflashować. Pamiętajcie o resecie AA za pomocą Tiamata.
Finalny build
- Mercury – idealne butki na każdą okazję. Oczywiście zastępujemy je Tabi, jeśli przeciwny team składa się z samych bohaterów AD
- Ghostblade – z aktywacją tego przedmiotu nikt nie ma szans na ucieczkę przed nami
- Tiamat – reset AA i polepszenie pushowania są dla nas kluczowe w tym przedmiocie
- Duskblade – pozwala na skuteczne likwidowanie celów w mid game
Ostatnie przedmioty
I w tym momencie mówimy “stop” dla ofensywy – niestety, jesteśmy bohaterem walczącym w zwarciu i po zdobyciu wielu zabójstw powinniśmy uzbroić się w defensywę. Wybierz 2 z tych przedmiotów jako uzupełnienie buildu.
- Hexdrinker – jeśli są problemy z bohaterami AP
- Sterak – uniwersalna ochrona i konkretny zastrzyk HP
- TBC – HP/niszczenie pancerza/dodatkowa mobilność
- Mallet – w połączeniu z TBC/Sterakiem da nam 3000 HP + tarczę, czyli staniemy się dość “tanky”, nadal zadając ogromne obrażenia
- Guardian Angel – zawsze dobry jako ostatni przedmiot
THIS IS MADNESS! SPARTA!
- Jeśli masz jednak wyjebane na defensywę, wybierz 2 z powyższych itemów ^_^ Have fun!
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]