Powrót do Bilgewater skończył się wraz z patchem 9.8. Riot zdecydował jednak, że zostawi pewne eksperymentalne zmiany na stałe.
Zmiany, które pojawią się na ARAM-ach na stałe:
- Wraca Howling Abyss – Butcher’s Bridge nie będzie już dostępny (a przynajmniej do kolejnego wydarzenia związanego z Bilgewater).
- Usunięto Mariner’s Vengeance i Ghostwalkers.
- Warmog’s Armor wciąż będzie dawać regenerację zdrowia w zależności od brakującego zdrowia, a nie maksymalnego zdrowia.
- Usunięto Backtrack.
- Zmiany w runach z patcha 9.7 zostaną w trybie ARAM na stałe.
- Usunięto bany.
- We wszystkich grach w trybie ARAM po 15 minutach zwiększy się częstotliwość pojawiania się stworów, stwory zyskają więcej prędkości ruchu, a bohaterowie będą zadawać budowlom więcej obrażeń.
- Od 15 minuty stwory zyskują prędkość ruchu co minutę aż do 20 ⇒ 25 minuty. Wówczas ich prędkość ruchu będzie wynosić 425 jednostek.
- Od początku gry do 15 minuty bohaterowie zadają o 10% ⇒ 0% więcej obrażeń budowlom.
- Od 15 minuty wartość ta rośnie liniowo do 25 minuty. Wówczas będą zadawać 30% ⇒ 15% dodatkowych obrażeń budowlom.
- Zasięg wbudowanej redukcji nękania zwiększony z 900 jedn. ⇒ do 1000 jedn. we wszystkich grach w trybie ARAM.
- Bohaterowie będą wyważani w trybie ARAM co parę miesięcy.
Buffy
- Elise: +5% zadawanych obrażeń
- Fiddlesticks: +1% zadawanych obrażeń, -6% otrzymywanych obrażeń
- Fizz: +5% zadawanych obrażeń
- Karthus: +2% zadawanych obrażeń
- Lucian: +5% zadawanych obrażeń
- Maokai: +2% zadawanych obrażeń, -2% otrzymywanych obrażeń
- Nunu i Willump: -5% otrzymywanych obrażeń
- Pantheon: +5% zadawanych obrażeń
- Riven: +5% zadawanych obrażeń
- Vi: +5% zadawanych obrażeń
- Xin Zhao: -5% otrzymywanych obrażeń
- Zed: +5% zadawanych obrażeń
Nerfy
- Alistar: +5% otrzymywanych obrażeń
- Galio: +5% otrzymywanych obrażeń
- Illaoi: -5% zadawanych obrażeń
- Kai’Sa: -3% zadawanych obrażeń
- Nautilus: +5% otrzymywanych obrażeń
- Sion: -8% zadawanych obrażeń
- Yorick: -5% zadawanych obrażeń