r.

On powrócił… bug z niekończącą się pętlą obrażeń z Summon Aery, Death’s Dance oraz buffem Elder Drake’a

Gdy pierwszy raz pisałem o tym błędzie, był jeszcze patch 9.9, kiedy to bug przeżywał swoją największą popularność. Od tamtej pory został on naprawiony minimum dwa razy - ostatni hotfix został wprowadzony w nocy 21 listopada. Wygląda jednak na to, że on powrócił...

Jak odtworzyć błąd?

Wymagania:

  • Twój przeciwnik musi mieć keystone Summon Aery z drzewka run Sorcery.
  • Twoja postać musi być wyposażona w Death’s Dance (Taniec Śmierci).

Sposób:

  • Postać z Aery (przeciwnik) musi zaatakować postać z Death’s Dance (gracz).
  • Dodatkowo: postać z Aery (przeciwnik) może mieć duszę Elder Drake’a, co umożliwi szybszą egzekucję celu.

Efekt? Globalne, niekończące się obrażenia zadawane jednostce, uniemożliwiające jej recall do bazy. Lifesteal i umiejętności leczące sojuszników tylko przedłużają tę agonię – jedyną możliwością normalnej gry jest poddanie się tym mękom, zginięcie i sprzedanie feralnego przedmiotu przed lub po odrodzeniu się.

Edycja 9.24

Błąd po raz kolejny został pokazany przez tego samego gracza kolejny raz na Aatroksie. W biografii bohatera możemy znaleźć informację o tym, że ten za wszelką cenę stara się umrzeć, dlatego prowokuje niezliczone walki, które mogłyby unicestwić jego demoniczną klątwę – bycie więźniem demonicznego ostrza. Wygląda na to, że darkin mógł odkryć rozwiązanie swojego życiowego celu…

Bugiem dotknięty jest jednak każdy champion – wystarczy spełnić wymienione wyżej wymagania. Prezentacja na Borisie jest po prostu o wiele bardziej zachęcająca.

Edycja 9.24 błędu przyniosła zasadniczą zmianę w związku z prowadzeniem dusz smoków. Dusza Starszego Smoka umożliwia natychmiastową egzekucję celów poniżej pewnego procentu HP. Można powiedzieć, że z tą duszą Aery upewnia się, że zdoła pokonać swój cel – sama w sobie runa zadaje niewiele obrażeń.

Dlaczego tak się dzieje?

Runa nie posiada limitu zasięgu ani ograniczeń w liczbie Aery.

Zasięg Summon Aery zależy od zasięgu trafień bohatera, który jest w niego wyposażony. Bohaterowie z globalnymi umiejętnościami powinni być w stanie nałożyć niekończącą się pętlę obrażeń na dowolną postać.

Po trafieniu celu umiejętnością, Aery działa tylko raz i przechodzi na cooldown. W teorii. W praktyce, w sprzyjających warunkach, runa nakłada swój efekt przez dłuższy czas. Bywa, że trwa to tylko kilka sekund i odpuszcza po czasie. Zdarza się, że trwa to aż do śmierci postaci. Jednym z proponowanych przez graczy rozwiązań jest wprowadzenie ukrytego efektu na bohaterach, który uniemożliwiłby ponowne nałożenie się runy w tak krótkim czasie.

Błąd leży również po stronie samego Death’s Dance i jego pasywnego efektu:

Unikalne: 30% otrzymanych obrażeń fizycznych i magicznych przekształcanych jest na nieuchronne obrażenia zadawane w czasie, które zadają Ci jedną trzecią obrażeń co sekundę przez 3 sekundy.