Illaoi to ciekawa i potężna postać, która jest w stanie bez problemu zabić dwóch przeciwników, jeśli ci zdecydują się na walkę 2v1 na alei po zdobyciu przez nią 6 poziomu. Niestety bohaterka ta nie stroni od błędów, bo ma ich całkiem sporo.
Co prawda lista błędów Illaoi jest niczym w porównaniu z prawie 200 bugami występującymi u Mordekaisera, ale niektóre z nich są w stanie naprawdę bardzo popsuć rozgrywkę. Jeden z graczy o nicku AnataBakka postanowił utworzyć listę z błędami. 3 miesiące temu utworzył on spis ponad 20 błędów i problemów występujących u Illaoi, a 3 dni temu postanowił uzupełnić go i zawiera on ponad 50 punktów! Poniżej przedstawię 10 najciekawszych z nich, zapraszam do czytania.
Macki
- Jest to chyba największy możliwy problem występujący u Illaoi – jej macki ujawniają jej pozycję, nawet jeśli jest w mgle wojny, co całkowicie uniemożliwia grę w jungli. (Tutaj możecie zobaczyć, o jaką sytuację chodzi).
- Bezczynne macki nie atakują nośnika.
Q
- Jeśli Illaoi zostanie przesunięta, miejsce, w którym miała uderzyć, się nie zmienia (więc tak jakby jej Q uderza znikąd).
- Przed dodaniem pierwszego punktu w umiejętność, opis pokazuje połowę wartości obrażeń, które ta zdolność zada po ulepszeniu na 1 poziom. Po ulepszeniu jej wszystko działa poprawnie.
W
- Według opisu patcha jej W jest umiejętnością, której nie da się anulować – co prawda sprawdza się to wobec bohaterów, ale niestety sytuacja ma się zgoła inaczej w przypadku potworów w jungli.
- Pomimo bycia pod wpływem roota (np. W Caitlyn albo Q Morgany czy też E Zyry) może użyć swojego W. Co prawda root nie uniemożliwia używania umiejętności, ale mimo wszystko W Illaoi to doskok…
E
To umiejętność mająca najwięcej błędów, co w zasadzie łatwo można przewidzieć, zważywszy na charakter tej umiejętności.
- Jeśli cel jest zakamuflowany (nie niewidzialny!), np. Evelynn, a control ward ujawnia pozycję tej postaci, to dusza z niej wyciągnięta będzie niewidzialna i nienamierzalna. Mimo wszystko nadal będzie dostawała obrażenia.
- Sojusznicy mogą namierzać wyciągniętą duszę swoimi umiejętnościami (np. R Zeda albo wyczerpanie), co w zasadzie nie daje zbyt wiele. Przeciwnicy zaś nie mogą używać tarcz, a np. Lee Sin nie może do niej doskoczyć.
- Z Malzahara z aktywną pasywką można wyciągnąć duszę, ale z Black Shielda Morgany i Spell Shielda Sivir już nie.
R
- Illaoi jest nieprzemieszczalna podczas rzucania ulta, co jest zrozumiałe, jednak Sion również, a mimo to w przeciwieństwie do Illaoi Sion może zostać przeteleportowany przez R Ryze’a.
To by było na tyle. Tutaj macie pełną listę błędów, do której przeczytania zachęcam.