Smoki vs. Hearld
W tym momencie Hearld jest tak bezużyteczny dla większości graczy, iż jest on tylko robiony wtedy, kiedy zespół naprawdę mocno wygrywa. Z drugiej strony, walka o smoki – nawet taki Cloud (Powietrzny) jest o wiele, wiele bardziej ważny niż Herald. Gracze z bota przez to muszą poświęcać więcej czasu na pomoc swojemu teamowi, który walczy niedaleko nich niż na farmienie/przepychanie linii.
Itemizacja i potrzeba golda
ADC potrzebują gola, aby kupić przedmioty – to wie każdy, kto chociaż rozpoznaje role w LoL-u. Problemem jest to, że przedmioty dla Strzelców są naprawdę drogie i w czasie, kiedy składa się trzeci item, tanki mają już wystarczająco dużo pancerza, aby dany strzelec nic mu praktycznie nie robił. Przez to ADC musi budować penetrację pancerza, zmieniać itemy, które miał kupić i ogólnie rzecz ujmując – wydać masę golda.
Krótszy czas trwania gier
W jaki sposób ADC ma budować naprawdę drogie przedmioty i carry’ować w late, kiedy gra kończy się na 25 minucie? W tym czasie ADC może złożyć 4, maks. 5 przedmiotów. I przez to nie ma szansy w pełni być użytecznym dla swojej drużyny.
Lethality (Destrukcja)
Lethality miało zredukować możliwość “zostania w tyle” assasynów. Przed zmianami Destrukcja była koszmarem dla każdego ADC.
Rework Assasynów
Wszyscy wiemy, jaki impakt miał na grę rework Assasynów. Wtedy niesamowicie popularne były postacie takie jak Jhin, Varus czy Ashe – i sami też dobrze wiecie, jakie postacie najlepiej kontrują te popularne picki na ADC – Assasyni, m.in. Rengar, Kha’Zix czy Talon. Przez to wielu Strzelców ragequitowało – bo czy nie ma bardziej irytującej rzeczy, niż umrzeć w 2 sekundy?