Najnowszy odczyt miesięcznej aktywności w League of legends jest wielki! Riot szacuje ponad 100 milionów graczy aktywnie grających w każdym miesiącu, co współzałożyciele Marc “Tryndamere” Merrill i Brandon “Ryze” Beck powiedzieli Polygon’s Phil Kollar w wywiadzie w tym tygodniu.
Największym wynikiem dostępnym kilka lat temu było 67 milionów graczy miesięcznie. Dla porównania konkurent Valve ogłosił, że Dota 2 ma ponad 13 milionów miesięcznych, stałych graczy. Sukces gry zaskoczył także współzałożycieli, którzy nie spodziewali się tak wysokiego wyniku Ligi ze względu na wysoki poziom mistrzów oraz sporej ilości czasu zaangażowanego w bycie lepszym.
Pomysł, że wiele osób będzie podekscytowanych tego rodzaju doświadczeniem, był na pewno czymś, czego nie przewidzieliśmy.
Powiedział Beck.
Mamy tutaj kolejny fragment wywiadu mówiący o tym, jak wielka dla Ligi jest liczba 100 milionów:
MM: Pamiętam, jak wysyłaliśmy wewnętrzną wiadomość, gdy dostrzegliśmy 100.000 – jak bardzo byliśmy podekscytowani. Otworzyliśmy szampana.
PK: W jakim okresie życia gry to było?
MM: Było to prawdopodobnie kilka miesięcy temu. Powinienem powiedzieć 100.000 CCU, czyli równoczesnych graczy. To był wielki krok naprzód. Rozwiało to nasze najśmielsze oczekiwania. Nadal jest dziwnie.
BB: Tak, to trudne do przeanalizowania, ale na końcu dnia te rzeczy stają się nie do odczucia jako prawdziwe. Najfajniej jest, kiedy jesteśmy na jakimś spotkaniu i widzimy fanów twarzą w twarz. Dopiero wtedy zaczynamy odczuwać, że to rzeczywiście prawda. W przeciwnym razie są to tylko numery na ekranie. Idąc i zwiedzając PC bang w Tajlandii czy będąc na turnieju esportowym w Szanghaju lub…
MM: Kawiarnia LAN w Turcji.
BB: Lub spotkanie na lokalnym uniwersytecie, czy coś. Wtedy dopiero jest to prawdziwe.
Cały wywiad z Merrillem i Beckiem można przeczytać na Polygon.