Nasz pierwszy zwiastun dał Wam wgląd w niektóre wrogie i przyjazne stworzenia, które spotkamy w trybie przygodowym Hytale, ale w tym artykule zamierzamy zanurkować nieco głębiej. Poniżej znajdziecie informacje na temat różnych typów stworzeń, a my wykorzystamy każdą z nich do zbadania innego aspektu funkcjonowania systemu NPC Hytale.
KWEEBECS: SPOŁECZEŃSTWO DO ODKRYCIA!
W Hytale frakcje NPC tworzą społeczeństwa z własną kulturą, zwyczajami, zestawem bloków i rolą do odegrania w historii. Najpierw poznajmy niektórych bardziej przyjaznych mieszkańców Hytale: Kweebecs, którzy staną się jednymi z twoich pierwszych sojuszników.
Rzućmy okiem na przykład Kweebecs(ów?) w domu. Poniższy zrzut ekranu pokazuje kilka aspektów zestawów blokowych Kweebec, a także różne etapy cyklu życia Kweebec: od kiełkowania sadzonek do jesiennej starzyzny.
Ten cykl życia jest ważną częścią historii Kweebeców. Gdy się starzeją, rosną wolniej i wolniej, aż przestaną się całkowicie poruszać, uwolnią przypływ energii i staną się bardziej podobne do drzew, które przypominają.
Kiedy stary Kweebec przyjmuje nową formę, ich nasiona spadają na ziemię i stanowią podstawę następnej generacji. Młode Kweebec nigdy nie spotykają się z rodzicami: zamiast tego dowiadują się o swojej historii od Treesingers. Są to starsi, którzy mają przekazują wiedzę młodym sadzonkom, gdy stawiają pierwsze kroki na świecie.
To nie jest tylko historia, o której będziecie czytać – to ważna część działania Kweebecs w grze!
TRORKS: WROGOWIE Z WIELOMA OBLICZAMI
Trorks są potężnymi wrogami, mając wiele kształtów i rozmiarów. NPC Hytale są modularni, a to oznacza, że możemy stworzyć wiele odmian tego samego podstawowego stworzenia. W powyższej konceptualizacji można zobaczyć kilka różnych klas Trork – od orła okiem do potężnych wodzów.
Każdy z tych typów Trork ma inny wzorzec zachowań, i jest to odzwierciedlone w sposobie, w jaki wyglądają i działają w grze.
Kiedy rzucasz się do bitwy przeciwko bandzie Troków, będziesz chciał zwrócić uwagę na wszystkie typy przeciwników, z którymi masz do czynienia.
Używamy tutaj Trorksa, ale wiele działów NPC Hytale działa w ten sposób. Istnieje wiele różnych podtypów do odkrycia, a dzięki skryptom w grze i Hytale Model Maker będziesz mógł tworzyć lub modyfikować własne odmiany NPC.
ZWIERZĘTA: INTERAKTYWNI MIESZKAŁY DZICZY!
Zwierzęta to jeden z kluczowych sposobów, w jaki tworzymy poczucie interaktywności w świecie Hytale. Będziecie miali wiele możliwości polowania, osiedlania się i hodowania zwierząt, ale pracujemy nad systemami, które pozwalają zwierzętom na interakcję ze sobą w interesujący sposób.
Te tygrysy szablozębne polują w stadzie, przeszukując zarośla, aby zdobyć trop zwierząt. Zrozumienie tego zachowania jest bardzo ważne, jeśli chcecie na nie polować lub po prostu trzymać się z daleka!
Niezależnie od tego, czy są to dzikie, czy domowe, staraliśmy się, aby zwierzęta zachowywały się intuicyjnie. Na przykład małe pisklęta podążają za kurą, a hodowane kurczęta będą strzegły swoich jaj: spodziewajcie się, że zaczną dziobać, jeśli ukradniecie je z kurczaka, który nie jest wam obcy! Jeśli stworzycie bezpieczne środowisko dla swoich kurcząt – na przykład klatki – wtedy będziecie w stanie zebrać jaja bez problemów.
Podczas odkrywania jest wiele takich interakcji do odkrycia – a każda z nich, mamy nadzieję, sprawia, że świat wydaje się bardziej żywy.
POTWORY: O G R O M N E WYZWANIE OCZEKUJE!
Oprócz szerokiego wachlarza postaci i stworzeń, które można odkryć w Hytale, wdrażamy również zestaw ręcznie zaprojektowanych bossów i wyzwań bojowych. Działają one nieco inaczej niż stworzenia, które spotkacie gdzie indziej: każdy z nich jest zaprojektowany dla konkretnego środowiska i potrzeba planowania, aby go pokonać.
Spotkania z bossami mają na celu dodanie głębi do gry, niezależnie od tego, czy gacie solo, czy walczysz z grupą przyjaciół. Zazwyczaj nie wystarczy po prostu pokazać się z silnym pancerzem i bronią, która wyrządza mnóstwo obrażeń: będziecie musiali nauczyć się, jak działa każdy potwór, aby je pokonać.
Chcemy, aby te spotkania były niespodzianką, więc zamierzamy uniknąć zepsucia zbyt wielu z nich, zanim będzie można zagrać w grę. Nie trzeba dodawać – są gorsze rzeczy niż gigantyczne pająki czające się w najgłębszych głębinach Hytale!
TO NIE WSZYSTKO!
Będziemy dostarczać o wiele więcej informacji o NPC Hytale w przyszłości. Na razie pokażę Wam więcej stworzeń, które napotkacie na waszej drodze.
Koteł!
Młody Kweebec
Wąż!
I na koniec… Gołąb.