ŚWIAT ORBIS
Pierwszy koncepcyjny art przedstawia cztery strefy, które tworzą planetę Orbis. Każda strefa jest unikalna, dodatkowo każda ma unikalny zestaw biomów.
Generowanie strefy
Przykładowa strefa 1 z kilkoma biomami.
Każda strefa ma różny zestaw bloków i różnoraki wystrój, począwszy od mebli po nawet pogodę czy rasę NPC-ów.
Obszary przybrzeżne i ocean
Strefy mają również różne cechy przybrzeżne, w tym określone biomy dla linii brzegowej. Powyżej widać górzyste wybrzeże w strefie 3, natomiast poniżej – piaski strefy 2.
Te unikalne elementy świata mają swoją kontynuację pod wodą, z sekretami, które można odnaleźć, jeśli masz dość odwagi, aby zapuścić się w głębiny.
To jednak nie wszystko! Udaj się wystarczająco daleko od lądu, a napotkasz półkę oceanu: nagły spadek na skraju każdej strefy, który prowadzi do głębokiego oceanu. Głęboki ocean jest w rzeczywistości strefą samą w sobie: zawiera wiele niebezpieczeństw – i nagród dla nieustraszonych odkrywców do odkrycia. Będziesz musiał się starannie przygotować, aby przetrwać w głębinach!
Poza oceanami leżą nieskończone ziemie. Fabuła Hytale nie zabierze Cię tak daleko, ale nasza technologia generowania świata zapewni, że zawsze znajdziesz coś dla siebie poza granicami świata.
Generowanie jaskiń i lochów
Generowanie świata dotyczy również obszarów podziemnych, w tym jaskiń i lochów. W każdym z nich będzie się grać inaczej zależnie od strefy – istnieje jednak kilka uniwersalnych zasad, które rządzą wszystkimi obszarami podziemnymi.
Jaskinie są pełne tajemnic i stworzeń, które można spotkać – będą one ważnym źródłem zasobów. Są one najczęściej generowane proceduralnie, w oparciu o reguły, które różnią się w zależności od strefy.
Lochy są trochę inne. Obejmują one wiele komór i połączeń z łączącymi je przejściami, często zakończonymi “Pokojem końcowym”, zapewniającym wyzwania i specjalne nagrody dostosowane przez nasz zespół ds. tworzenia świata.
Prefabrykowane budowle!
Jaskinie to tylko jeden z przykładów, w jaki sposób prefabrykowane treści są włączone do Hytale. Stworzyliśmy tysiące prefabrykatów – 3785 do tej pory. Są one losowo rozmieszczone na całym świecie, a czasami pojawiają się tylko raz, ale mogą zawierać ręcznie zaprojektowane wyzwania, cele i nagrody.
Każdy prefabrykat jest specjalnie wykonany i stanowi odpowiednik planu dla określonego fragmentu treści. Oprócz ich wizualnego projektu, mogą mieć również swoje własne wyzwalacze i zdarzenia.
Portal do lochów
Powyżej możesz zobaczyć koncepcję konkretnego rodzaju prefabrykacji: wejście do portalu z lochem. Gdy spełnisz kryteria niezbędne do odblokowania, wejdziesz w specjalnie zaprojektowane spotkanie z określonymi zasadami i terenem. Bloki, które możesz rozbić w tych portalowych lochach, będą ograniczone – a Ty możesz zmagać się z przeszkodami, korzystając z innych umiejętności.
W zależności od tego, gdzie znajdziesz wejścia do portalu, mogą one przyjmować kilka różnych postaci:
To, co znajdziesz po drugiej stronie, będzie się znacznie różnić. Oto rzut oka na wczesny portal lochów – Świątynię Gai – wraz z jedną z jego części składowych, Ogród Elementów.
Szczęśliwe wypadki
Masz teraz pojęcie o ogólnych zasadach rządzących światem w Hytale – od unikalnych stref po ręcznie zaprojektowane lochy. Wszystko to jest regulowane przez zestaw reguł, a niektóre z naszych ulubionych funkcji środowiskowych pojawiają się, gdy zderzają się dwa kontrastujące zestawy reguł. Nazywamy je szczęśliwymi małymi wypadkami: są to chwile, w których zasady, które wytyczyliśmy dla danej strefy, łączą się w zaskakujący sposób.
Odkryliśmy rzeki przecinające góry i lochy, które zostały podzielone na pół przez wąwóz. Bagienny teren może pojawić w połowie góry albo możesz odkrywać jaskinię tylko po to, by znaleźć zagubioną kopalnię w głębi. Te małe poprawki pomagają zapewnić, że każdy świat – i przygody, które tam przeżyjesz – naprawdę wydają się inne.
Co więcej, wszystkie stworzone przez nas systemy generacji światowej będą w pełni konfigurowalne przez twórców treści. Możesz modyfikować reguły lub pisać własne – za pomocą plików konfiguracyjnych. Możesz także budować i udostępniać własne prefabrykaty i lochy, w tym instancje portalu lochu. Możesz tworzyć i konfigurować własne bloki, środowiska, a nawet NPC. Łącząc wszystkie te opcje, twórcy treści mogą tworzyć własne biomy, strefy – i ostatecznie światy!