Trochę wiedzy:
Firma Mionix ruszyła z kampanią na Kickstarterze już jakiś czas temu. Jednak to właśnie w najbliższej przyszłości bo już za 3 dni zaprezentowany projekt otrzyma swoją szansę na arenie produktów gamingowych bądź też zostanie zapomniany.
Ja z wielką chęcią już teraz odeślę was na stronę na której można przekazać fundusze na rzecz tego projektu, a w dalszej części postaram się krótko objaśnić dlaczego producent zechciał wprowadzić coś takiego do jednego ze swoich produktów, i co na celu ma próba wprowadzenia tego typu akcesoriów do sprzętu dla graczy.
https://www.kickstarter.com/projects/206180815/quantified-gaming-know-more-game-better
Nie zapominajmy także o stronie producenta na której także można znaleźć wiele ciekawego sprzętu: http://mionix.net/
Suche Fakty:
Myszka do której Mionix ma zamiar zaimplementować to niezwykłe rozwiązanie nosi nazwę Naos 7000, a więc jak można przypuszczać Naos QG (myszka z czujnikiem tętna i czujnikiem reakcji skóry) posiada wszystkie zalety, ale także i wady myszki Naos 7000.
Poniżej podzielę się z wami wymiarami, oraz krótką specyfikacją myszki, która została opublikowana przez producenta na oficjalnej stronie.
Techniczna specyfikacja:
- 32 bitowy procesor ARM (32 MHz)
- Ergonomiczny kształt dla osób praworęcznych
- Miłe w dotyku gumowe pokrycie
- 7 klawiszy, które możemy dowolnie podpisać
- 3 stopniowa możliwość ustawiania DPI podczas gry
- 2 zintegrowane diody LED
- 16.8 miliona kolorów (w opcjach dla diody LED)
- Różne efekty zmiany oświetlenia
- 128 kb pamięci wewnętrznej
- Duże stópki myszki (nadające lepsze właściwości ślizgowe)
- Pokryte złotem złącze USB z opcją “Plug and Play”
- Dwu metrowy pleciony kabel
Wymiary i waga:
- 130.84×84.72×38.67 mm / 5.15×3.33×1.52
- Netto (bez kabla): 103 gr
- Netto (z kablem): 147 gr
Sensor:
- Optyczny sensor ADNS – 3310
- Możliwość ustawienia czułości myszki aż do 7000 DPI
- Opcja Ustalania odległości w której sensor odbiera podłoże
- Brak pozytywnej jak i negatywnej akceleracji
- Maksymalna wykrywalna prędkośc na poziomie 5.45 m/sec (215 IPS)
Pragnąłbym także wspomnieć że wiele więcej informacji można odczytać z oficjalnej strony producenta, a także w celu dokładniejszego zbadania sprawy jeżeli odpowiednio poszukamy to znajdziemy wiele opinii na temat tego jak myszka Naos 7000 sprawuje się w boju.
Losy tego sprzętu są ściśle uzależnione od tego czy firma Mionix otrzyma oczekiwaną sumę pieniędzy dzięki którym będzie w stanie ufundować produkcję tej myszki.
Parę ciekawostek:
Niezwykle ciekawa jest już sama cena produktu w okresie w którym projekt czeka na ufundowanie, w tym momencie jest to 89$ za jedną myszkę, z ograniczoną ilością dostępnych myszek, lub jeżeli ktoś woli dwie sztuki Naos QG w cenie 159$. Co znacząco odbiega od sugerowanej ceny po wypuszczeniu produktu na rynek (cena jest atrakcyjnie niższa), ale jak już mówiłem inicjatywa firmy Mionix jest dość nietypowa … Chociaż sprawą oczywistą jest to że wielu sportowców uprawiających sporty bardziej przyziemne, takie jak: pływanie, fitness, bieganie i wiele innych. Korzysta ze sport testerów dzięki którym można poznać tętno zawodnika podczas wysiłku fizycznego. Jednak na pewno nikt nie spotkał się jeszcze z inicjatywą wprowadzenia pulsometrów, i analizy rytmu serca w rozgrywce elektronicznej, która jak większość z was pewnie wie, dość często potrafi doprowadzić człowieka do skrajnego wyczerpania. Wielogodzinne siedzenie przed komputerem i wciskanie wielu tysięcy klawiszy w ciągu godziny nie jest jak można by przypuszczać czymś co przychodzi z łatwością, a oprócz tego że gra taka jest wymagająca dla naszego ciała, jest też czymś wyjątkowym dla naszego umysłu… A jak ma się do tego nasz rytm serca? Otóż jeżeli posiadamy dane na temat tego jak w trakcie rozgrywki zmienia się nasze tętno, jesteśmy w stanie przewidzieć w których momentach zawodnik może mieć problemy ze skupieniem się na grze, i jeden po drugim eliminować czynniki które mogą negatywnie wpływać na nasze wyniki. Jednak oprócz tego tętno mówi nam jaka jest intensywność wykonywanego przez nas wysiłku, i jestem pewien że u graczy Counter-Strike wykres tętna wyglądał by inaczej niż w przypadku graczy Hearthstone.
Podsumowanie:
Każdy artykuł musi się gdzieś skończyć, aby nie mieszać więcej w głowach osób które czytają moje wypociny, chciałbym podsumować w pewien sposób wszystko co starałem się wam przekazać w tym krótkim lecz mam nadzieję ciekawym artykule.
Otóż jak już pewnie wiecie jestem osobą która kocha nowinki techniczne, i osobiście wspieram ten projekt. Mam nadzieję że dojdzie on do skutku, ponieważ daje wiele możliwości związanych z analizą gry, reakcji organizmu na bodźce dostarczane nam przez grę itp. itd. Ponadto zachęcam was do odwiedzenia strony projektu pod następującym linkiem https://www.kickstarter.com/projects/206180815/quantified-gaming-know-more-game-better gdzie z pewnością odnajdziecie więcej informacji na temat tego na jakiej zasadzie myszka ta funkcjonuje. Powiedzcie mi co sądzicie na temat tego typu nowinek, i czy sami chcieli byście dorwać coś takiego w swoje łapki, bo ja osobiście nie mogę się doczekać kiedy mój Naos QG zawita na pocztę.