Dlaczego splash arty
czasami różnią od modeli?
Riot Owleycat, główny grafik, wyjaśnił, że różnice wynikają z tego, że splash art i model bohatera pełnią inną rolę. Ten pierwszy ma przyciągnąć gracza i nadać tzw. “kinową wiarygodność”. Ten drugi natomiast ma przede wszystkim zapewnić przejrzystość podczas gry – nie jest więc możliwe wprowadzenie w nim tak wielu szczegółów. Czasami różnić się muszą nawet kolory – niektóre sprawiają, że model staje się niewidoczny lub wydaje się nieczytelny.
Na różnice wpływają też takie aspekty, jak nastrój i oświetlenie na splash arcie, które wprowadzają odpowiedni klimat. Przykładowo tak się dzieje w przypadku Nightbringer Apheliosa – z powodu oświetlenia niektóre barwy na splash arcie są uwypuklone. Model nie dysponuje nastrojem splash arta, dlatego kolorystyka nieco się różni.
Splash arty i modele ostatecznie są więc podobne, ale czasami nie identyczne.
Przykłady różnic
Nightbringer Aphelios
Dragonslayer Pantheon
Blood Moon Aatrox