Kontekst zmian od Riot Jatta:
Forma Tygrysa sprawdza się o ok. 5% lepiej dla win rate’a Udyra niż forma Feniksa, chociaż ok. 97% Udyrów maksuje [Q]. Z tego względu postanowiono zrównoważyć obrażenia dwóch form, zapewniając Udyrowi użyteczne punkty umiejętności do wydania na poziomach 16, 17 i 18.
[6 poziom umiejętności będzie dostępny dopiero od 16 poziomu postaci – dop. red.].
Patrząc na [posiadane przez nas] dane, Udyr osiąga 16 lvl w ok. 33% jego gier, 17 lvl w ok. 19% gier z jego udziałem, a ostatni, czyli 18, w ok. 10% swoich gier.
Oznacza to, że w 33% gier będzie w stanie mieć jedną umiejętność z 6 poziomem, a w 10% gier Udyr będzie posiadał 3 umiejętności na ostatnim, szóstym poziomie.
Zmiany Udyra w 9.13
Punkty umiejętności
- Każda umiejętność może osiągnąć 6 poziom (zaczynając od 16 lvla).
- Działanie podobne do ewolucji Kai’Sy czy Kha’Zixa. Rozwinięcie umiejętności do 6 poziomu zapewni Udyrowi dodatkowe statystyki.
- Na samym dole dodajemy skróconą wersję zmian.
Q – Tiger Stance
- Podstawowe obrażenia zmienione z [30/60/90/120/150] na [30/60/90/120/150/180].
- Mnożnik AD zmieniony z [120/135/150/165/180]% na [110/125/140/155/170/185]%.
W – Turtle Stance
- Tarcza zmieniona z [60/95/130/165/200] na [60/95/130/165/200/235].
E – Bear Stance
- Dodatkowa prędkość ruchu zmieniona z [15/20/25/30/35]% na [15/20/25/30/35/40]%.
- Czas trwania bonusu prędkości ruchu zmieniony z [2/2,25/2,5/2,75/3] sekund na [2/2,25/2,5/2,75/3/3,25] s.
R – Phoenix Stance
- Obrażenia w stożku zmienione z [40/80/120/160/200] na [50/95/140/185/230/275].
- Obrażenia co sekundę zmienione z [10/20/30/40/50] na [10/20/30/40/50/60].
W skrócie
- Udyr może rozwinąć 3 umiejętności do 6 poziomu (na poziomach 16-18).
- Zmiany umiejętności:
- Q – nerf AD ratio, dmg bez zmian; na ostatnim poziomie +30 obrażeń na AA.
- W – tarcza bez zmian, na ostatnim poziomie +35.
- E – prędkość ruchu bez zmian, na ostatnim poziomie +0,25 s do czasu trwania i 40% bonusu MS (+5 pkt. proc.).
- R – buff obrażeń w stożku, na 5 poziomie +30, na ostatnim +75 (w stosunku do obecnych 200). +10 obrażeń na sekundę na ostatnim poziomie umiejętności.