Jak odtworzyć błąd?
- Użyj ulta w miejscu, w którym stała podrzucona postać.
- Postać może zostać podrzucona przez Ciebie, a może też przez np. ulta Malphite’a.
- Ważne! Nie używaj jakichkolwiek komend ruchu! Nic nie klikaj do czasu, aż Yasuo zultuje.
Umiejętność zadziała nawet wtedy, gdy zablokujesz Yasuo możliwość ruchu (np. uwięzisz go dzięki ścianie Anivii): nawet gdyby miało mu to zająć minutę, ronin zultuje dane miejsce, przenosząc się do postaci, które były podrzucone w miejscu rzucenia [R].
Jeżeli – tak jak na filmiku powyżej – przeciwnik teleportuje się do innego miejsca, Yasuo użyje superumiejętności na danym obszarze, pojawiając się tuż przy wrogu. Stąd bug znany jest jako “globalny ult Yasuo”.
Dlaczego tak się dzieje?
W pseudopseudokodzie (w sposób zrozumiały dla mniej zinformatyzowanych) można to zapisać jako:
Jeżeli przeciwnik został podrzucony:
oznacz jako “możliwego do zultowania”.
Czego tu brakuje? Sprawdzania zasięgu (tj. czy wróg nadal znajduje się w miejscu rzucania [R]), tego, czy postacie dalej są podrzucone…
Powinno to wyglądać w ten sposób:
Jeżeli użyto [R] {
sprawdź, czy cel jest podrzucony i w docelowym zasięgu umiejętności.Jeżeli jest podrzucony, ale nie w zasięgu (warunek 1):
wejdź do zasięgu.Jeżeli jest w zasięgu (warunek 2):
ponownie sprawdź, czy cel jest podrzucony i czy na pewno w zasięgu.Jeżeli tak (spełnia warunek 1 i 2):
użyj ulta.
}
Innymi słowy, możliwość zultowania wroga powinna być sprawdzana dwa razy: w zasięgu, czyli w obszarze działania [R], oraz czy postać w ogóle została podrzucona.
Drugi ze zgłaszanych błędów związany z [Q] bez cooldownu w przypadku zmiany pozycji kamery na sojusznika, został załatany kilka dni po jego popularyzacji.
Błąd gości na serwerach od co najmniej początku kwietnia.
Na potrzeby skrócenia tego sprawdzanie warunków do użycia [R] zostało celowo pominięte.
Czy za bug z globalnym ultem Yasuo można dostać bana?
Trudno powiedzieć. Bany zdarzały się przy bardziej zaawansowanych i niszczących grę mechanikach (jak np. przy Corrupting Potion). Wydaje mi się, że trudno byłoby wyczuć, czy wykorzystujemy ten błąd świadomie…
Nie słyszeliśmy o żadnym przypadku kary za (naprawiony już) błąd z brakiem cooldownu na [Q].
Poprzednie wersje Warunków użytkowania League of Legends bardzo jasno wyjaśniały tę kwestię: “[zakazane jest – dop. red.] branie udziału w działaniach, które w wyłącznej ocenie Riot Games “wykorzystują” nieudokumentowany aspekt Gry w celu zyskania nieuczciwej przewagi nad innymi użytkownikami”. W obecnej wersji ten podpunkt… zniknął.
By się jednak upewnić, zapytaliśmy wsparcie Riot Games w sprawie kar za błędy. Zaktualizujemy artykuł, gdy otrzymamy informacje.