League of Legends r.

Może bug z [E] + [Q] Yasuo został naprawiony, ale globalny ult nadal sieje postrach

Choć globalny ult Yasuo gości na serwerach od co najmniej miesiąca, to odkryty w kilka dni bug z [Q] bez cooldownu został załatany niemalże natychmiast. Czy mechanika działania [R] jest zamierzona?

Jak odtworzyć błąd?

  • Użyj ulta w miejscu, w którym stała podrzucona postać.
    • Postać może zostać podrzucona przez Ciebie, a może też przez np. ulta Malphite’a.
  • Ważne! Nie używaj jakichkolwiek komend ruchu! Nic nie klikaj do czasu, aż Yasuo zultuje.

Umiejętność zadziała nawet wtedy, gdy zablokujesz Yasuo możliwość ruchu (np. uwięzisz go dzięki ścianie Anivii): nawet gdyby miało mu to zająć minutę, ronin zultuje dane miejsce, przenosząc się do postaci, które były podrzucone w miejscu rzucenia [R].

Jeżeli – tak jak na filmiku powyżej – przeciwnik teleportuje się do innego miejsca, Yasuo użyje superumiejętności na danym obszarze, pojawiając się tuż przy wrogu. Stąd bug znany jest jako “globalny ult Yasuo”.

Dlaczego tak się dzieje?

W pseudopseudokodzie (w sposób zrozumiały dla mniej zinformatyzowanych) można to zapisać jako:

Jeżeli przeciwnik został podrzucony:
oznacz jako “możliwego do zultowania”.

Czego tu brakuje? Sprawdzania zasięgu (tj. czy wróg nadal znajduje się w miejscu rzucania [R]), tego, czy postacie dalej są podrzucone…

Powinno to wyglądać w ten sposób:

Jeżeli użyto [R]  {
sprawdź, czy cel jest podrzucony i w docelowym zasięgu umiejętności.

Jeżeli jest podrzucony, ale nie w zasięgu (warunek 1):
wejdź do zasięgu.

Jeżeli jest w zasięgu (warunek 2):
ponownie sprawdź, czy cel jest podrzucony i czy na pewno w zasięgu.

Jeżeli tak (spełnia warunek 1 i 2):
użyj ulta.
}

Innymi słowy, możliwość zultowania wroga powinna być sprawdzana dwa razy: w zasięgu, czyli w obszarze działania [R], oraz czy postać w ogóle została podrzucona.

Drugi ze zgłaszanych błędów związany z [Q] bez cooldownu w przypadku zmiany pozycji kamery na sojusznika, został załatany kilka dni po jego popularyzacji.

Błąd gości na serwerach od co najmniej początku kwietnia.

Na potrzeby skrócenia tego sprawdzanie warunków do użycia [R] zostało celowo pominięte.

Czy za bug z globalnym ultem Yasuo można dostać bana?

Trudno powiedzieć. Bany zdarzały się przy bardziej zaawansowanych i niszczących grę mechanikach (jak np. przy Corrupting Potion). Wydaje mi się, że trudno byłoby wyczuć, czy wykorzystujemy ten błąd świadomie…

Nie słyszeliśmy o żadnym przypadku kary za (naprawiony już) błąd z brakiem cooldownu na [Q].

Poprzednie wersje Warunków użytkowania League of Legends bardzo jasno wyjaśniały tę kwestię: “[zakazane jest – dop. red.] branie udziału w działaniach, które w wyłącznej ocenie Riot Games “wykorzystują” nieudokumentowany aspekt Gry w celu zyskania nieuczciwej przewagi nad innymi użytkownikami”. W obecnej wersji ten podpunkt… zniknął.

By się jednak upewnić, zapytaliśmy wsparcie Riot Games w sprawie kar za błędy. Zaktualizujemy artykuł, gdy otrzymamy informacje.