Wszystkie dane pochodzą z aktualizacji 9.5.
Autor: u/Aqua_Dragon
Rampa, czyli late game
Postacie, których siła zwiększa się z każdą minutą. Dysponują albo olbrzymimi obrażeniami w związku z ich skalowaniem się (Veigar, Vayne), albo dużym potencjałem postaci, będąc w stanie przeważyć szalę gry w niespełna sekundę (Annie, Skarner).
Wzory: Kog’Maw, Kayle, Annie, Skarner
Interesujący: Teemo, Shaco, Trundle
Postacie z kategorii: Alistar, Annie, Azir, Cassiopeia, Gragas, Kayle, Kayn, Kha’zix, Kog’maw, Master Yi, Rengar, Shaco, Shen, Skarner, Sona, Taric, Teemo, Trundle, Vayne, Veigar, Vladimir, Wukong
Bestie z wczesnej fazy gry
Zupełne przeciwieństwo ramperów. Są najsilniejsi w pierwszych 15 minutach gry, dalej już tracą na znaczeniu. W tej kategorii znajdują się zarówno maltretujące innych “byczki” (Darius, Renekton), jak i pojedynkujący się dżunglerzy (Lee Sin, Xin Zhao).
Wzory: Lee Sin, Kled, Pantheon
Interesujący: Karthus, Vel’Koz, Morgana, Sylas
Postacie z kategorii: Akali, Brand, Darius, Elise, Jarvan, Jayce, Karma, Karthus, Kled, LeBlanc, Lee Sin, Morgana, Nautilus, Neeko, Nidalee, Olaf, Pantheon, Poppy, Pyke, Quinn, Rek’sai, Renekton, Rumble, Sivir, Swain, Sylas, Syndra, Talon, Udyr, Vel’koz, Volibear, Xin Zhao, Zed, Zoe
Postaleizm, czyli Mid i Late
Postacie te są najsłabsze w pierwszych 15-20 minutach gry, gdy nagle windują w górę, przypominając o sobie w całym meczu. Znajdują się tu zarówno postacie ze znacznym wzrostem przeżywalności (Mundo, Nasus), lub bardzo odczuwalnym power spike’om (zastrzykom mocy, jak Ezreal i Gnar).
Wzory: Amumu, Evelynn
Interesujący: Orianna, Kalista, Heimerdinger
Postacie z kategorii: Amumu, Bard, Dr. Mundo, Evelynn, Ezreal, Garen, Gnar, Heimerdinger, Jhin, Kalista, Malphite, Maokai, Miss Fortune, Nami, Nasus, Nocturne, Nunu, Orianna, Rammus, Sejuani, Singed, Soraka, Warwick, Zac
Wzloty i upadki w środkowej fazie gry
Nie idzie im najlepiej na alei, ale gdy tylko kończy się ta faza gry, szybko ujawniają swój potencjał i dają się zapamiętać do końca meczu. Pasują do tego postacie z dużymi bazowymi obrażeniami umiejętności (Draven, Shhyvana) oraz te, których superumiejętności sprawdzają się w walkach w bardziej zatłoczonych warunkach. Znajdą się tutaj również mniej standardowe postacie (Janna, Blitzcrank).
Wzory: Yorick, Viktor
Interesujący: Jinx, Illaoi
Postacie z kategorii: Ahri, Aurelion Sol, Blitzcrank, Draven, Ekko, Gangplank, Hecarim, Illaoi, Ivern, Janna, Jinx, Katarina, Kennen, Lissandra, Malzahar, Mordekaiser, Shyvana, Sion, Taliyah, Twisted Fate, Varus, Vi, Viktor, Xerath, Yorick, Zilean, Zyra
Prawdziwe bomby, czyli późniejsza późna faza gry
Czterech bohaterów, którzy nie pasują do typowej rampy, która wzlot zalicza już po 15 minutach gry. Sprawiają wrażenie bycia afk nawet do 20-25 minuty, gdy nagle… bum, bomba wybucha. I nie jest to nawet 1% z 1% z 1% ich mocy.
Wzory: Ryze, Kassadin
Interesujący: Braum, Ornn
Postacie z kategorii: Braum, Kassadin, Ornn, Ryze
Early i Late – zaraz wracam!
Ich laning phase jest naprawdę silny, gdy nagle tracą swój potencjał, podobnie jak bestie z wczesnej fazy gry… z tą różnicą, że ich siła powraca z podwójną mocą, gdy nadciąga late game. Tyczy się to zarówno bohaterów pushujących (Tryndamere, Ziggs) oraz tych silnych w pojedynkę (Irelia, Jax).
Wzory: Camille, Cho’Gath, Twitch
Interesujący: Lux, Galio
Postacie z kategorii: Camille, Cho’gath, Diana, Fiora, Fizz, Galio, Irelia, Jax, Kai’sa, Kindred, Lucian, Lulu, Lux, Rakan, Tahm Kench, Tristana, Tryndamere, Twitch, Urgot, Xayah, Ziggs
Stała stałość
Od początku do końca zachowują podobną sprawność w grze. Wykresy współczynnika zwycięstw do czasu w grze praktycznie ani nie drgają. Wielu z tych championów zadaje imponujące obrażenia i pełni istotną rolę w drużynie (Fiddlesticks, Yasuo).
Wzory: Riven, Ashe
Interesujący: Caitlyn, Leona
Postacie z kategorii: Aatrox, Anivia, Ashe, Caitlyn, Corki, Fiddlesticks, Graves, Leona, Riven, Thresh, Yasuo