W tym momencie można zaobserwować naprawdę ciekawy trend w mecie - ADC z teleportem. Nie, nie jest to technika dla trolli, tylko coś co naprawdę może mieć sens. Może tutaj to słowo klucz.
Wiemy że ADC = farmienie (w większości przypadków). No i zadawania masy obrażeń, będąc niedostępnym dla innych. Aby przeżyć np. zabójców czy po prostu wpakowanie się w złą sytuację, przywykło się do tego że ADC bierze Uzdrowienie/Heala.
Ale teraz nastąpiła ciekawa zmiana – Teleport zamiast Uzdrowienia
Jakie są plusy tej nowości?
- Większy potencjał do splitpusha;
- Potencjalne lepsze (i szybsze) wykorzystanie power-spike’a;
- Dodatkowy “sustain”, czyli tak naprawdę możliwości szybkiego powrotu do bazy i powrotu na linię podczas frazy gry na linii;
- Szybsza rotacja podczas oblężeń wież
Jakieś minusy?
- Mniejsze szanse na przeżycie w starciach;
- Brak dodatkowego MS-a który mógłby pomóc w ofensywie/defensywie.
Jak to się ma do samej rozgrywki?
- Jeżeli myślisz że nie uda Ci się zdobyć zabójstw na linii i czujesz się bezpiecznie – Teleport. Chociaż jeżeli nawet grasz np. Dravenem, z dużym potencjałem na zabójstwo, to Teleport powinien działać dobrze.
Teleport = farmienie > walka.
Jak radzą sobie postacie z teleportem?
Kilka popularnych ADC:
Kai’Sa
- Uzdrowienie: Pick Rate: 93.54%; Win Rate: 49.37%
- Tele: Pick Rate: 5.91%; Win Rate: 46.58%
To jak, warto?
Można powiedzieć że wszystko w większości zależy od preferencji, ale dobór postaci także jest ważny. Ezreal wydaje się być idealnym wyborem pod tą “nową” taktykę, tak samo jak Kai. Z kolei Jhin będzie o wiele lepszy, jeżeli weźmiemy Uzdrowienie.