Co jest potrzebne, aby osiągnąć taki wynik?
Niebieski zespół:
- Mordekaiser z masterkami 12/18/0 – Natural Talent i Windspeaker’s Blessing, wraz z klasycznym 83 AP na poziomie 18. w runach.
- Olaf ze Spirit Visage, z większą liczbą HP i z Runic Armor. Będzie miał prawie 0% HP, kiedy będzie uzdrowiony, specjalnie na potrzebę jego W.
Czerwony zespół:
- Ryze z Rabadon’s Deathcap i 5 x Seraph’s Embrace.
- No i oczywiście must have, czyli 3 x Infernal Drake
Zacznijmy nasze kalkulacje!
Zacznijmy od skalkulowania AP Moderkaisera. Są możliwe 3 buildy:
- Mejai + 3 Rabadons + Ardent Censer + Mikael’s Crucible + Elixir of Sorcery.
- Mejai + 2 Rabadons + Ardent Censer + Mikael’s Crucible + Redemption + Elixir of Sorcery.
- Mejai + Rabadon + Ardent Censer + Mikael’s Crucible + Redemption + Athene’s Unholy Grail + Elixir of Sorcery.
Bez liczenia pasywki Rabadona czy buffów ze smoków, jego AP to:
1) 145 + 120 + 120 + 120 + 60 + 0 + 50 + 40 (Hand of Baron) + 98 = 753
2) 145 + 120 + 120 + 60 + 0 + 0 + 50 + 40 + 98 = 633
3) 145 + 120 + 60 + 0 + 0 + 30 + 50 + 40 + 98 = 543
I dodatkowo możecie zobaczyć na zwiększenie zdrowia w każdym przypadku:
1) 10% (Censer) + 20% (Crucible) + 10% (Windspeaker) = 40%
2) 10% (Censer) + 20% (Crucible) + 10% (Windspeaker) + 10% (Redemption) = 50%
3) 10% (Censer) + 20% (Crucible) + 10% (Windspeaker) + 10% (Redemption) = 50% i 250 zdrowia.
Tutaj możecie zobaczyć zwiększenia zdrowia Olafa: +30% ze Spirit Visage, +50% ze Vicious Strikes, +8% ze Runic Armor. To dodaje się i daje w sumie 1,3 x 1,5 x 1,08 = 2,11. Dodatkowo te liczby skalują się z liczbami Morde.
Przeliczmy teraz AP Ryze’a
Aby to zrobić, musimy liczyć jego manę. Seraph i jego pasywka tworzą pętlę.
Na poziomie 18. Ryze z 5 x Seraph Embraces ma 6250 bazowej many, przez co teoretycznie ma 6250 x 0,03 + 80 x 5 + 120) x 1,35 = 955,8 AP.
Dzięki temu Ryze zyskuje bonusową manę w wysokości 47,79% – jest to 2987, a to z kolei daje 9237 pkt. many. To oznacza, że zyskuje on dodatkowo 89,6 x 1,35 = 121 AP, co daje mu 6,05% jego bazowej many (378), co z kolei daje mu 15,3 bonusowego AP, co daje mu 48 many, a to znowu daje mu 2 AP, co daje mu 6 many i… rozumiecie?
Ryze ma teraz 6250 + 2987 + 378 + 48 + 6 = 9669 many, dodając bonus Serapha do 290 bonusowej many lub 392 z Rabadonem. Więc ma on 1159 AP. Smoki, runy, masterie, Barony i eliksiry nie mają tutaj znaczenia.
Dlaczego kalkulowaliśmy to wszystko dla Ryze’a? Ano – dla jego ducha! Mordekaiser, zabijając Ryze z Children of the Grave, stworzy ducha. Duch Ryze’a daje Morde 30% jego własnego AP. 1159 x 0,3 = 348. To sprawia, że Władca Metalu ma:
1) 1101 AP
2) 981 AP
3) 891 AP
Kiedy dodamy wszystkie mnożniki z Rabadona (35%), Infernalów (24%) i Eldera (12%), to mnożnik wyniesie 71%.
Mordekaiser ma:
1) 1883 AP
2) 1678 AP
3) 1524 AP
Harvesters of Sorrow uzdrawia za 380 + 0,6 AP. Więc ile to jest w naszych przypadkach?
1) 380 + 0,6 x 1883 = 1510
2) 380 + 0,6 x 1678 = 1387
3) 380 + 0,6 x 1524 + 250 = 1544.
Dodajmy wszystko do siebie – w tym momencie będziemy brali pod uwagę trzecią opcję!
Dodając wszystkie mnożniki healów, uzdrowienie rośnie do 1544 x 1,5 = 2316. I dodając jeszcze Olafa, to wzrasta do 2316 x 2,11 = 4887 HP zregenerowanegoo za pomocą jednego spella!
Wraz z Athene Dissonance ta liczba wzrosłaby o 325 do 5212!