League of Legends r.

Poradnik Katarina MID od OTP – Patch 7.9

Gram w LoL-a od beta testów. Zacząłem mainować Katarinę już od 2009 roku, kiedy tylko weszła do bohaterów i zagościła na Summoner's Rift. Co skrywa jej potencjał i dlaczego jest taka silna? Dziś odpowiem na to pytanie!

Najbardziej bolesną rzeczą dla OneTrickPony danej postaci jest kaleczenie jego bohatera. Jeszcze gorsza rzecz? Kiedy jego bohater jest w mecie. Najbardziej boli mnie fakt, że ludzie zaczęli dopiero teraz zauważać Katarinę i dlatego w wielu meczach dostaje bana – wtedy jest ten czas, w którym wyrywam sobie włosy bo nie wymasterowałem innych bohaterów.

Katastroficzne rozpoczęcie

Patch uwielbiany przez wszystkich mainów/otp naszego złowieszczego ostrza. Dlaczego? Buffy itemów, które dają nam naprawdę wiele w wczesnej fazie w gry. Pamiętajmy, że Katarina nie ma dobrego matchupu na każdego bohatera! Wszelkie nazwy przedmiotów zostaną napisane w języku polskim (wstawimy obrazek danych itemów).

Patch 7.9

Mamy standardowe rozpoczęcia

  • Tajemnicza Pieczęć ()+ 3 Potki ()
  • Tajemnicza Pieczęć () + Odnawiająca się potka ()

Co lepsze? Zdecydowanie pierwszy start, ponieważ Tajemnicza Pieczęć ma zwiększone leczenie z potek o +25%. Nie znaczy to, że mamy kupować ich 5 po powrocie. Jednak co jeżeli mamy grać na Fizza/Malzahara? Zwykle postacie te przeważają w farmie nad Katariną i pushują ją mocno. Wtedy wybieramy

  • Tarcza Dorana () + 2 Potki ()

Rozwinięcie

Tutaj zależy na kogo gramy. Gdy gramy na postać AP, która nas lekko pokonuje (farma etc.) składamy Całun Banshee ()na start, a standardowy item to Miecz-Pistolet Hextech () – zaczynamy zwykle od strony, która funduje nam AD, ponieważ mamy dużą przewagę na linii w obijaniu przeciwnika (kilka resetów autoataków i łatwiejsze farmienie). Jak jednak wygląda standardowy zestaw? Standardowo buty to Obuwie Maga ().

  • Miecz-Pistolet Hextech () > Całun Banshee () > Klepsyndra Zhonya ()
  • Miecz-Pistolet Hextech () > Klepsyndra Zhonya () > Kostur Pustki ()
  • Miecz-Pistolet Hextech () > Klepsyndra Zhonya () > Całun Banshee ()
  • Całun Banshee () > Miecz-Pistolet Hextech () > Klepsyndra Zhonya ()
  • Miecz-Pistolet Hextech () > Klepsyndra Zhonya () > Zabójczy Kapelusz Rabadona ()

To są buildy tzw. Glass Cannon, czyli szybko zabija i jeszcze szybciej ginie. Jeśli chodzi o późniejsze itemy to możemy zbudować takie itemy jak

  • Udręka Liandry’ego ()
  • Kryształowy Kostur Rylai ()

Dadzą nam życie i obrażenia. Ale pamiętajcie, że zwykle budujemy je pod koniec!

Masterki

Na środkowym drzewku jest jeden wybór:

Zmian dokonujemy w drzewku po lewej stronie. Jeśli chcemy

  • Mieć dobre utrzymanie na linii

  • Mniej utrzymania na linii ale więcej obrażeń w wczesnej fazie gry

  • Mocne skupienie się na wszystkich

Runy

Na łatwą linię bierzemy:

  • 9 AD Marków
  • 9 HP/LVL Seale 
  • 9 MP (Magic Penetration) Glify 
  • 3 MP (Magic Penetration) Quinty 

Na trudną linię bierzemy:

  • 9 MP (Magic Penetration) Marków
  • 9 HP/LVL Seale
  • 9 AP Glify 
  • 3 AP Quinty

Dlatego warto mieć zawsze trzecią stronę na runy, gdyby zbanowali nasze złowieszcze ostrze!

Katarina
Obrazek autorstwa LeeJJ

Umiejętności

(P) Chciwość

Czasy odnowienia umiejętności Katariny skracają się o 15 sekund, jeżeli zginie bohater, któremu zadała obrażenia w ciągu ostatnich 3 sekund.

Jeśli Katarina podniesie Sztylet, użyje go do pocięcia pobliskich wrogów, zadając im obrażenia magiczne.

(Q) Skaczące Ostrza COOLDOWN: 11 / 10 / 9 / 8 / 7

Katarina rzuca Sztyletem w kierunku celu, broń odbija się od znajdujących się w pobliżu przeciwników, zanim upadnie na ziemię.

Katarina rzuca Sztyletem i zadaje 75/105/135/165/195 (+30% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych celowi oraz 2 pobliskim wrogom. Sztylet upada potem na ziemię za pierwotnym celem.Sztylet zawsze ląduje w odległości 350 jedn. po przeciwnej stronie od pierwszego trafionego celu, docierając tam zawsze w tym samym czasie, niezależnie od tego, ile odbić wcześniej wykonał.

(W) Przygotowanie COOLDOWN: 15 / 14 / 13 / 12 / 11

Katrina zyskuje premię do prędkości ruchu i rzuca Sztylet w powietrze, ponad miejsce, w którym stoi.

Katarina rzuca Sztyletem w powietrze i zyskuje 50/60/70/80/90% zmniejszającej się prędkości ruchu na 1.25 sek.

(E) Shunpo COOLDOWN: 14 / 12.5 / 11 / 9.5 / 8

Katarina doskakuje do celu i jeśli to wróg, zadaje mu cios, w przeciwnym wypadku taki los spotka najbliższego przeciwnika.

Katarina doskakuje w mgnieniu oka do celu, którym może być sojusznik, przeciwnik lub Sztylet. Jeżeli jest nim wróg, Katarina zadaje 30/45/60/75/90 (+65% obrażeń od ataku) (+25% mocy umiejętności) obrażeń magicznych — w przeciwnym wypadku zadaje cios najbliższemu przeciwnikowi w zasięgu. Podniesienie Sztyletu powoduje skrócenie czasu odnowienia Shunpo o [0]%.Katarina może skoczyć do dowolnego miejsca w pobliżu celu.

(R/Delete) Lotos Śmierci COOLDOWN: 90 / 60 / 45

Katarina atakuje nawałem ostrzy, zadając ogromne obrażenia magiczne które odbijają się w trzech znajdujących się najbliżej bohaterów.

Katarina z zawrotną prędkością wyrzuca sztylety wymierzone w trzech najbliższych wrogich bohaterów, zadając 25/37.5/50 (+22% dodatkowych obrażeń od ataku) (+19% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych każdym sztyletem. Łączne obrażenia w czasie 2.5 sek.
zadane każdemu wrogowi: 300% dodatkowych obrażeń od ataku (+0) (+0) pkt. obrażeń magicznych.Na wszystkich trafionych wrogów nakłada Głębokie Rany, które osłabiają efekty leczenia i regeneracji o 40%.

Przydzielanie umiejętności:

R>Q>E>W

Combo

W nowym patchu możemy użyć naszego shunpo co 3 sekundy po podniesieniu sztyleta, a nie co 2. Wynika z tego, że musimy spowolnij lekko nasze combo. Jesteśmy bardzo silni na 2/3 levelu, więc zaczynamy swoje combo w ten sposób:

  • Klikamy E na naszego przeciwnika,
  • następnie klikamy W i czekamy, aż sztylet spadnie,
  • po spadnięciu na ziemię natychmiastowo klikamy Q,
  • klikamy E do sztyletu, który prawdopodobnie wylądował już za bohaterem.

Udało mi się dodatkowo zadać razem 5 autoataków i dodatkowo trafione sztylety mocno obiły przeciwnego midlanera.

Katarina
Katarina z Zmorą Licza autorstwa AthenaWyrm

Ale faza (gry)

Po osiągnięciu 6 levela musimy porozglądać się czy jakaś linia nie potrzebuje zroamowania (rozglądajmy się za topem/botem). Katarina mając już killa zaczyna się snowballować (zbieranie zabójstw w wczesnej fazie gry, żeby potem być bardzo mocnym w późniejszej fazie), a pomaga jej w tym Tajemnicza Pieczęć.

Późna faza gry? Jeśli uda nam się wczesna to będziemy zadawać tony obrażeń, ale będziemy też łatwi do zabicia! Wchodzimy w teamfighty tylko, jeżeli przeciwna drużyna zużyła już CC-ki (Crown Control – wszelkie zatrzymania/spowolnienia, ponieważ tym wyłapią Katarinkę). Przecież musimy mieć pewność, że dostaniemy resety naszych umiejętności.

Media

Streamerzy:

Filmy:

Jeśli chodzi o montaże (2 pierwsze nagrywane na moim smurfie, ponieważ wiadomo, że na moich rangach takich akcji nie robię tylko 0/20).


Filmy, z których możemy się czegokolwiek nauczyć!

KataFanboy

Jak mój nick mówi – jestem OTP Katariny. Gram nią, kiedy wyszła i dla mnie po reworku dużo się nie zmieniła. Miałem kilka zbanowanych kont (pewien powód), ale moje ELO wynosiło około 2240-2250. Przy czym zrobiłem sobie przerwę w 4-5 sezonie i leżałem trochę w szpitalu co przyczyniło się do odzwyczajenia od myszki – jednak wszystko nadrabiam!

Może poradnik w jakiś sposób Wam pomógł?