Obiecanki cacanki?
Pomimo tego, że od dawna czerwoni zapowiadają zmiany u strzelców, cały czas nie jesteśmy w stanie ich dostrzec. Buffy w masterkach dla tanków tylko pogorszą obecną sytuację carry. Już teraz zbijani są oni w przeciągu sekundy przez przeciwnego maga bądź asasyna. Co jednak sądzą o tym gracze?
Okiem gracza
Zastanawialiście się dlaczego na profesjonalnych rozgrywkach i tych na wyższym poziomie najczęściej wybieranymi ADC są Varus, Miss Fortune
, Jhin
i Ashe
? Dlatego, że mogą oni spokojnie i z daleka obijać swoich przeciwników. Zaatakowanie czegokolwiek jako postać z 500 jednostkami zasięgu może skończyć się natychmiastowym wyłapaniem przez Lee Sina, Maokaia, Malzahara itp. Graczy z pewnością nudzi ta meta, ponieważ w grze znajduje się wiele innych ciekawych wyborów, lecz ze względu na ww. czynniki nie są oni wystarczająco efektywni. Strzelcom przeszkadza również fakt, że nie zadają obrażeń do czasu rozpoczęcia się późnego etapu gry – tam jednak i tak nie mają wiele do powiedzenia – inne linie dosłownie połykają ich jako swoje drugie śniadanie.
“chwilówka”
W tej niekorzystnej dla strzelców mecie większość z nich budowanych jest pod Lethality, czyli dawną penetrację pancerza. Dzięki przedmiotom tj. Edge of Night czy Youmuu’s Ghostblade są oni w stanie wbić sporo obrażeń, tym samym będąc w miarę bezpiecznym. Dużo osób testuje również innych ADC właśnie pod te itemy, gdyż obecnie są one najlepszym rozwiązaniem na niepowstrzymane (i uwielbiane przez RIOT) tanki. Dlaczego pomoc ta jest chwilowa? Na PBE ciągle pojawiają się aktualizacje obniżające statystyki tych przedmiotów.
Wymysł graczy?
Tak naprawdę nie jesteśmy w stanie powiedzieć, co twórcy mają na myśli. Z jednej strony zapowiadają zmiany, z drugiej są one negatywne i kierują ku jeszcze gorszemu. Czy rzeczywiście są oni zbyt silni? Według mnie, nie ma podstaw do takiego rozumowania. Weźmy pod lupę grę z wyższej półki. Próba zaatakowania Stokrotki Iverna przez strzelca Vitality skończyła się wjazdem od Maokaia, przez co został zmuszony on do zużycia obu summonerów. Nie zadał już również żadnych obrażeń wrogom do końca walki. Bardzo często tak właśnie wygląda gra jako strzelec w obecnej mecie.
Jak według was wygląda rola carry na ten moment? Zgadzacie się z zażaleniami graczy, czy bardziej przekonują was powolne dokonania twórców? Koniecznie napiszcie w komentarzach!