League of Legends r.

Kompozycja na każdą okazję

Słyszeliście to już wiele razy, ale warto znowu sobie powtórzyć: League of Legends jest grą opierającą się na współpracy. Jeżeli nie potraficie działać w zgodzie z drużyną, wygrywanie staje się o wiele trudniejsze. A mając do dyspozycji tak szeroki wachlarz postaci, warto jest wybierać takie, które dobrze ze sobą działają. Poniżej znajdziecie pięć klasycznych teamów, które są niezłe do zagrania, kiedy macie ze sobą czterech znajomych.

Kompozycja pod Inicjację

  • Top: Nautilus
  • Jungle: Rengar
  • Midlane: Lissandra
  • Botlane: Jhin & Braum

To zestawienie jest najczęściej widziane na Summoner’s Rift. Dlaczego? Bo jest łatwe do złożenia i większość postaci można do niego podpiąć. Kompozycje pod inicjację zazwyczaj składają się z czempionów dobrych w late game i których ultimate jest ogromnym power spike’iem. Chcą wbić prosto w Ciebie i wymazać Cię z walki. Tak jak wyżej, zestaw ZAZWYCZAJ składa się z tanka, zabójcy, AoE maga, ADC z dużymi obrażeniami i supportem z mocnym CC. Nie jest to w żadnym razie jedyna możliwość, cała kompozycja jest bardzo elastyczna.

Plusy:

  • dobra gra na linii,
  • mocny snowball,
  • większość postaci tu pasuje.

Minusy:

  • GG, jeśli przeciwnicy są do przodu względem Was.

Mocniejsze od: Poke i Oblężenie, Split Push

Przegrywa z: Disengage

Kompozycja pod Disengage

  • Top: Poppy
  • Jungle: Ivern
  • Midlane: Lux
  • Botlane: Sivir & Karma

To jest chyba najbardziej denerwujące zestawienie, jakie możecie spotkać w Lidze. Dlaczego? Bo składa się z postaci, które mają mnóstwo blindów, tarcz, uzdrowień, czy umiejętności związanych z poruszaniem się, dzięki czemu mogą z łatwością uciec przed niebezpieczeństwem. Kiedy myślicie, że zabójstwo leci na Wasze konto, nadchodzi milion healów/shieldów/czegokolwiek, tilt gotowy. Postacie w tym zestawie są mocne na linii, ale bez przesady. To, co jest tutaj wadą, to brak obrażeń. Owszem, Lux i Sivir zadają ich tony, ale dwa źródła obrażeń to trochę za mało, a jeśli jedno z nich jest zoutfarmiona, zadawaniem obrażeń zajmuje się tylko jedna osoba.

Plusy:

  • bardzo bezpieczne,
  • niezła gra na linii,
  • niesamowicie irytujące do grania przeciwko (tiltujcie wroga!).

Minusy:

  • nie ma za bardzo jak engage’ować,
  • tylko dwa źródła obrażeń nie zawsze są wystarczające.

Jest to jedno z trudniejszych zestawień, bo jeśli przeciwnicy obiorą prowadzenie w meczu, nie da się za bardzo wybić z powrotem.

Mocniejsze od: Inicjacja, Pick

Przegrywa z: Split Push, Poke i Oblężenie

Kompozycja pod Poke i Oblężenie

 

  • Top: Jayce
  • Jungle: Olaf
  • Midlane: Corki
  • Botlane: Caitlyn & Zyra

To jest najtrudniejsza kompozycja do ogarnięcia na solo queue. Dlaczego? Bo wymaga od graczy rezygnowania z walk 1 na 1, unikania bycia złapanym i nigdy nie chodzenia samotnie. To są najczęstsze błędy, które gracze popełniają na solowej kolejce. Z tego powodu, Poke i Oblężenie jest kompozycją ciężką do zrealizowania, ale jeżeli wszyscy ogarniają, prawie nic Was nie zatrzyma. Głównymi problemami w tym zestawie są brak tanka i jakiegoś CC.

Plusy:

  • nie do zatrzymania, jeśli prowadzicie,
  • spora kontrola nad celami.

Minusy:

  • brak CC,
  • brak solidnego tanka,
  • trudne do zrealizowania.

Mocniejsze od: Disengage, Pick

Przegrywa z: Inicjacja

Kompozycja pod Pick

  • Top: Camille
  • Jungle: Elise
  • Midlane: Twisted Fate
  • Botlane: Ashe & Thresh

To jest chyba najłatwiejsza kompozycja do zagrania. Dlaczego? Bo nie wymaga w zasadzie żadnego wysiłku, kiedy już nauczycie się jak nią grać. Gracze w solo queue są chciwi. Chciwi na farmę, chciwi na zabójstwa, chciwi na wieże. Chcą wszystkiego, co widzą, nawet jeśli nie mogą tego dostać. Na dodatek wardowanie nie jest powszechne. To prowadzi do sytuacji, w których gracze przechadzają się po niebezpiecznych terenach, gdzie mogą być szybko zneutralizowani i zabici. To zestawienie zawiera postacie, które z łatwością są w stanie zabić samotnego przeciwnika i które mogą ukarać za każdy błąd. Wszystko co musicie zrobić, to nie umierać i starać się nie walczyć 5v5.

Plusy:

  • łatwość,
  • efektywność,
  • działa prawie zawsze.

Minusy:

  • brak tanków,
  • nieciekawie w 5 na 5.

Mocniejsze od: Split Push, Inicjacja

Przegrywa z: Disengage, Poke i Oblężenie

Kompozycja pod Split Push

  • Top: Fiora
  • Jungle: Rek’Sai
  • Midlane: Viktor
  • Botlane: Ezreal & Taric

Split Push nie powinien być priorytetem przy wyborze strategii, bo w niektórych sytuacjach może nie zadziałać. Na przykład nie da się zrobić splita, kiedy cały przeciwny team może szybko przemieszczać się po mapie i tłamsić split pushera. Jeśli jednak chcecie wykorzystać tę strategię, głównym zamysłem jest wzięcie kogoś, kto może przejść całą linię, zniszczyć wieżę i wygrać w pojedynku z każdym; albo kogoś, kto użyje Teleporta do flankowania i inicjowania walk, połączonego z drużyną, która radzi sobie z falami minionów i własnym bezpieczeństwem. To pozwala na presję na wielu liniach, zwłaszcza przy split pushu 1-3-1, przy którym na topie i bocie jest po jednym członku drużyny, a na midzie aż trzech. Oczywiście, wymaga to mnóstwa wardów i dobrej komunikacji.

Plusy:

  • presja na każdej linii,
  • spora ilość graczy nie wie, jak to skontrować,
  • niezłe granie na linii.

Minusy:

  • trudne,
  • ryzykowne.

Mocniejsze od: Poke i Oblężenie, Disengage

Przegrywa z: Pick, Inicjacja