r.

Rioter o możliwych zmianach w przedmiotach AD

Riot ostatnio wprowadził bardzo poważne zmiany w przedmiotach AP. Czy to samo czeka AD?

Zmiany w AP możesz przejrzeć tutaj. Ogółem więcej rzeczy daje 80 AP, recepta częściej zawiera Absurdalnie Wielką Różdżkę, zmieniono koszty, a górny pułap dodawanego AP to 100. Polecam zobaczyć!

Tylko że już od pewnego czasu narzeka się na itemy dodające AD. Rewolucji w budowaniu ADC dawno nie było – raz znerfili Krwiopijca, to zmienił się pierwszy budowany przedmiot, raz BotRK dostał buffa, to wybierało się pod niego bohaterów. Poza tym nic większego.

XypherousRioter zajmujący się projektowaniem technicznym i twórca m.in. Fizza, Lulu i Riven, wypowiedział się na ten temat. Według niego takie przedsięwzięcie byłoby dużo bardziej skomplikowane.

TL;DR – Zmienianie przedmiotów dla ADC jest zupełnie inną sprawą z powodu tego, że te postacie mają bardzo ciasny zakres funkcji i potrzeb, co prowadzi do hiper-optymizacji, w przeciwieństwie do praktycznie każdego innego wzoru bohatera.

Podstawowa różnica jest taka, że ADC z innymi drogami budowania przedmiotów tak naprawdę nie zmieniają się diametralnie, ponieważ definicją tej klasy wciąż jest zadawanie stałych, wysokich obrażeń tak długo, jak to możliwe. Co gorsza, drużyny i inni bohaterowie będą zazwyczaj robić wszystko, żeby ich ADC nie musiał myśleć o niczym poza zabijaniem i obrażeniami, a oni zapewnią inne przydatne rzeczy, które mogłyby przecież stwarzać dla ADC wybór między obrażeniami a czymś innym.

Ponieważ rdzenny cel tej roli jest tak prosty, to kiedy zmieniasz ich przedmioty, tak naprawdę nie zmieniasz buildu lub kolejności budowania, ponieważ nie mają żadnego ważnego powodu, by kupować itemy niezapewniające DPS. Zawsze wybiorą po prostu to, co pozwoli im osiągnąć ich cel najlepiej.

W najlepszym razie dajesz im różnorodność w kupowaniu przedmiotów defensywnych, ale one mogą zapełnić 1, maksymalnie dwa miejsca w ekwipunku.

Porównajcie to z AP, które ma szerszy zakres bohaterów. Nawet jeśli skupiają się głównie na obrażeniach, to mają dużo więcej wkładu do walki, funkcji i wymagań, które pozwalają im spełniać swoją rolę.

Zasadniczo, ponieważ klasa ADC jest prostolinijna w swoim funkcjonowaniu i wyborach, zwykłe zmienianie przedmiotów tak, jak zrobiliśmy to z AP, nic nie zmieni dla porządku budowania AD. Mają tylko jeden wymóg i próbują spełnić go za jak najmniej golda. Ogólnie mówiąc to nieefektywne, żeby przekładać coś ponad siłę ataku – od tego jest reszta drużyny i ona zrobi wszystko, żeby ADC mógł skoncentrować się na obrażeniach.

Oczywiście nie sugeruję, że nie chcemy dopasować itemizacji ADC i dać im więcej miejsca do ekspresji. Jednak to nie jest coś tak łatwego do wprowadzenia jak zmiany w AP, ponieważ problem jest bardzo bardzo mocno zakorzeniony w ich rdzennych wzorcach i potrzebach.

Bo w końcu, w aktualnym systemie, którego używają ADC, każdy przedmiot dodany będzie oceniany według standardowego: Czy z tym w buildzie wyciągnę najwyższy możliwy DPS? Ok. Czy jest lepsze od istniejącego itemu, którego używam? Super.

A wtedy nowy przedmiot na zawsze zabiera miejsce innego, istniejącego wcześniej – więc buildy są praktycznie takie same przed i po.

Teraz bohaterowie grani na ADC indywidualnie mogą używać przedmiotów lepiej lub gorzej, ale to trochę podchwytliwe. Jeśli wprowadzisz przedmiot typu BotRK, który działa świetnie na Vayne i Twitchu na przykład, to masz w obecnym stanie gwarancję, że to tylko wzmocni mały zestaw bohaterów, a inni to zignorują… Co zazwyczaj oznacza, że po prostu nerfisz bohaterów używających przedmiotu dobrze, bo część ich mocy pochodzi z tego, że zbudują go jak najszybciej.”

A według Was przedmioty na AD są aktualnie w dobrym stanie? A może by się przydała ich zmiana lub wprowadzenie nowego itemu?