W patchu 6.19 Cho’Gath dostał zmiany. Jeszcze wtedy według jednych był to nerf, według innych – buff. Na początek przyjrzyjmy się tym zmianom:
Feral Scream [W]
- cooldown zmniejszony do 13/12/11/10/9
- zasięg zwiększony do 650 jednostek z 585
- czas trwania uciszenia zmniejszony do 1.5/1.62/1.75/1.88/2 sekund z 1.5./1.75/2/2.25/2.5
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że jednostki bywały trafione, gdy opuściły obszar działania po rzuceniu umiejętności.
Tutaj warto się przyjrzeć temu, jak wyglądało W przed nerfem – jeżeli jednostki były w obszarze umiejętności, kiedy ją rzucaliśmy – otrzymywała ona wyciszenie i obrażenia. Teraz postać może wyjść z obszaru działania tejże umiejętności. Katarina, która była bardzo mocno kontrowana przez Cho’Gatha, teraz może sobie z nim poradzić.
Pewnie teraz myślicie, że “przecież to mały nerf, to nie mogło za bardzo odbić się na win ratio Cho’Gatha”. Odbiło się:
- na topie spadł z ~48% do około 46%,
- na midzie z ~51% spadł do 48%,
- w jungli z ~48% spadł do aż 44%.
Ogólne win ratio Cho’Gatha spadło do 46% i jest on dopiero na pozycji 118. pod względem grania nim, co może nie być niesamowicie złą statystyką, ale boli. W obecnym stanie, wygląda to bardzo słabo – nawet jego podstawowa kombinacja została trochę zmieniona.
Wcześniej wyglądało to mniej więcej tak:
- W (spowolnienie) -> Q (podrzucenie, które jest dość trudne do trafienia z szybkimi celami ze względu na długi czas castowania) -> AA (Thunderlord) -> R
Teraz musimy polegać na dość trudnym do trafienia Q (mamy dwie dostępne kombinacje):
- Q -> AA -> W -> R
- Q -> W -> AA -> R
Co to oznacza dla Cho’Gatha?
Prawdopodobnym jest, że w przyszłości Riot przyjrzy się mu jeszcze raz, jeżeli jego win rate i play rate będzie tak niski przez cały czas. Ale co to oznacza dla nas? Już wcześniej Cho’Gath nie był tak często widywany na Rifcie, a teraz – chyba jest na wymarciu. Osobom, które lubiły grać