Overwatch r.

Tryb RYWALIZACJI już dostępny!

Tryb Rywalizacji już dostępny! Gracze Overwatch od dziś mogą brać udział w rankingowych zmaganiach i sezonach! Za udział w sezonie są przewidziane nagrody!

Tryb rywalizacji jest już dostępny na komputery PC, a wkrótce zostanie też udostępniony na PlayStation 4 i Xbox One. Czekała na niego cała rzesza aktywnych graczy! Dowiedź się więcej już teraz!

Tryb RYWALIZACJI już dostępny!

Tryb RYWALIZACJI

Tryb rywalizacji jest przeznaczony dla osób, które chcą sprawdzić swoje umiejętności. Jest on dużo poważniejszy niż Szybka gra czy Rozróba Tygodnia. Dlatego też rywalizacja dostępna jest od 25 poziomu gracza, aby każdy miał pojęcie o mechanice gry, mapach i bohaterach.

25level

Po osiągnięciu 25 poziomu gracz uzyska dostęp do tego trybu za pomocą przycisku “Graj” w menu głównym. Wystarczy wybrać Rywalizację i dołączyć do rozgrywki solo lub w zespole. Algorytm dobierania graczy w Overwatch automatycznie znajdzie rozgrywkę, która najlepiej odpowiada poziomowi Waszych umiejętności.

SeasonRanked

Ranga umiejętności

Przed rozpoczęciem kariery w trybie Rywalizacji, gracz będzie musiał rozegrać 10 meczy klasyfikacyjnych, które określą odpowiednią rangę umiejętności, której wartość określona jest w punktach od 1 do 100 – im wyższa wartość tym wyższa ranga umiejętności.

Powerlvl

Sezony

Tryb rywalizacji będzie się składał z czterech sezonów, z których każdy będzie trwał dwa i pół miesiąca. W trakcie sezonu gracz będzie pracować nad ulepszaniem swoich umiejętności i położenia w rankingu. Po zakończeniu sezonu nastąpi wyzerowanie statystyk i nastanie przerwa przedsezonowa. Nazwy sezonów oraz ich kalendarz będą odpowiadały rzeczywistym porom roku na półkuli północnej naszego globu. Sezon letni 2016 już rozpoczęty!

SeasonPlay

Formuła meczów

Zostały wprowadzone istotne zmiany z myślą o Rywalizacji. Niektóre dotyczą interfejsu użytkownika i ułatwiają dostęp do najważniejszych informacji. Inne są związane z balansem rozgrywki, aby w różnych trybach i na poszczególnych mapach obie strony miały równe szanse.

Tryb KONTROLI

Na mapach w trybie Kontroli będzie obowiązywała formuła do trzech zwycięstw. Zwycięża ta drużyna, która zdobędzie trzy punkty.

Kontrola

Tryb ESKORTA oraz mieszany

Na mapach w trybie Eskorty drużyny zdobywają punkt za każdym razem, kiedy zajmą punkt lub doprowadzą ładunek do punktu kontrolnego. Obie drużyny rozgrywają po jednej rundzie w ataku i w obronie. Kiedy rundy te dobiegną końca, wygrywa drużyna, która zgromadzi najwięcej punktów. Jeśli jednak gra skończy się remisem, a żadna drużyna nie doprowadziła ładunku do celu, o zwycięstwie zadecyduje odległość, na jaką udało im się przetransportować ładunek. Na mapach King’s Row, Numbani i Hollywood, jeśli żadna z drużyn nie zajmie pierwszego punktu albo mecz zakończy się remisem, zostanie rozegrane decydujące starcie.

EkortaMieszanie

Tryb SZTURMU

Każda z drużyn rozgrywa po jednej rundzie w ataku. Wygrywa drużyna, która zdobędzie w obu rundach najwięcej punktów. Jeśli jednak pierwsza drużyna nie zdoła zająć punktu, mecz kończy się zaraz po zdobyciu pierwszego celu przez drugą drużynę. Jeśli po dwóch rundach wynik będzie remisowy, każda drużyna rozegra po jeszcze jednej rundzie w ataku. Ale zamiast standardowych pięciu minut, drużyny będą miały tylko tyle czasu, ile zostało im pod koniec poprzedniej rundy w ataku. Dodatkowo jeśli jakiejś drużynie zostało z poprzedniej rundy poniżej dwóch minut, jej limit czasu zostanie wydłużony do pełnych dwóch minut, ale będzie to jej ostatnia szansa w ataku. Kiedy obie drużyny wyczerpią swój pozostały czas, zwycięzcami zostaną ci, którzy będą mieli więcej punktów. Jeśli obie drużyny po zakończeniu czasu zremisują, mecz zakończy się decydującym starciem.

Szturm

Decydujące starcie

Decydujące starcie polega na losowym przydzieleniu jednej drużyny do ataku, a drugiej do obrony. Następnie obie strony rozgrywają jedną skróconą rundę. Jeśli drużyna atakująca zajmie pierwszy cel przed zakończeniem czasu, wygra mecz. W przeciwnym razie zwyciężą obrońcy.

DecydujaceStarcie

NAGRODY

Oprócz satysfakcji ze zwycięstwa gracze będą mogli zdobyć nowe nagrody, które będą dostępne tylko w trybie Rywalizacji. Każdy, kto rozegra 10 meczów klasyfikacyjnych, otrzyma na zakończenie sezonu specjalne graffiti oraz portret gracza. W każdym sezonie będą wprowadzane nowe wzory nagród.

Nagrody1

Dzięki rozegranym meczom, gracz będzie gromadzić punkty rywalizacji, które będzie można wymienić na specjalne złote bronie dostępne w elementach ozdobnych bohaterów.

Nagrody2

Jeśli ktoś zdobędzie miejsce wśród 500 najlepszych graczy na danej platformie sprzętowej, otrzyma powiadomienie w grze, które będzie zaświadczać, że jest jednym z najwybitniejszych graczy. Specjalna ranga będzie widnieć do póki utrzyma się w wysokim rankingu.

Bestgamer

Zasady postępowania – KARY!

Ze względu na poważniejszy charakter trybu Rywalizacji, stosowane w nim kary będą bardziej dotkliwe. Opuszczanie gry lub odejście do komputera podczas meczu spowoduje blokadę możliwości zalogowania i dołączenia do nowej gry do chwili aż pierwszy mecz się nie skończy. Jednak będzie możliwość dołączenia do rozgrywki, ale jeżeli tego się nie zrobi będzie nałożona kara. Dalsze popełnianie takich przewinień spowoduje nałożenie kar w kolejnych meczach trybu. Notoryczne naruszanie zasad spowoduje zablokowanie dostępu do Rywalizacji na coraz dłuższe okresy. Jeżeli będą do końca rozgrywane mecze to wszystko wróci do normy, lecz pojawiające się przewinienia doprowadzą do zablokowania trybu do końca sezonu i nie będzie możliwości odebrania nagród po jego zakończeniu.

Kary

  • Jeśli dany gracz stanie się nieaktywny lub opuści mecz w ciągu pierwszych dwóch minut, mecz zostanie automatycznie anulowany. Opuszczenie meczu przed jego zakończeniem spowoduje niemożność dołączenia do nowego meczu przed zakończeniem poprzedniego.
  • Jeśli naruszenie to nastąpi po upływie dwóch minut, mecz zostanie wstrzymany na minutę, aby gracz miał szansę wrócić do gry. Jeśli ponownie połączy się z grą, mecz zostanie wznowiony. W przeciwnym razie pozostali gracze otrzymają możliwość opuszczenia meczu bez konsekwencji, ale mecz zostanie im zaliczony jako porażka.

Co oznacza termin „nieaktywny”? Ogólnie rzecz biorąc, określa on gracza, który nie dotknie myszy lub klawiatury przez 30 sekund. Gracz ten zostanie ostrzeżony przed nieaktywnością bez względu na to, czy będzie na ekranie wyboru postaci, odliczania przed grą, czy w fazie głównej meczu. Jeśli w ciągu 15 sekund od otrzymania ostrzeżenia nie zareaguje, zostanie wyrzucony z gry. Za nieaktywnych zostaną też uznani gracze, którzy będą unikać walki przez trzy minuty.

Niech rozpocznie się bitwa!

Skoro jest już wszystko jasne czas rozpocząć totalną rywalizację! Życzymy najwyższych rang! Podzielcie się z nami jaką macie po zakończeniu 10 meczy klasyfikacyjnych! Do zobaczenia na polach bitewnych!

[latest_posts category=”overwatch” count=”6″]

[Źródło]