Overwatch r.

Developer Update – Evolving Overwatch Esports

Blizzard bierze się za esport, konkretniej za przejrzystość rozgrywek. Nowe skiny, kolory efektów, interaktywne mapy dla obserwatorów to tylko niektóre ze zmian. Zobaczcie najnowszą wiadomość od twórców.

Najnowsza część jak widzicie w tytule poświęcona jest profesjonalnym rozgrywkom. Jeff informuje nas o wielu nowościach, które mają pomóc i zachęcić do oglądania starć w ligach Overwatch:


Nowości związane z rozgrywkami

Jak już wspominałem kilkukrotnie zmiany te mają na celu głównie poprawę przejrzystości rozgrywek. Oglądanie ich bywa dezorientujące, czasem trudno zrozumieć akcję, zarówno jeśli chodzi o widzów jak i samych komentatorów. Nowości mają zwiększyć przyjemność oglądania. Oto one:

Palety strojów drużynowych

Pisaliśmy o tym już kilkukrotnie (klik, klik, klik). Każda z drużyn Overwatch League została oficjalnie nazwana, dostała własne logo, pakiet barw i skiny dla każdej z postaci. Po raz pierwszy będziemy mogli je zobaczyć podczas BlizzConu w Overwatch World Cup. Wszystkie zakwalifikowane drużyny otrzymają strój do gry jako gospodarze i goście, drużyna gospodarzy będzie mieć ciemniejszy, a gości – jaśniejszy.

Chodzi o to, aby zespoły miały swoje stroje, a nie były drużyną niebieską lub czerwoną.

Kolorowe efekty

Chodzi m.in. o ślady przelatujących pocisków lub pojawiających się eksplozji. Również będą się pojawiać w barwach gospodarzy lub gości.

Uaktualnienie interfejsu użytkownika

Również będzie zawierał te kolory. Blizzard chce, żebyśmy zawsze wiedzieli jaki zespół i którego gracza oglądamy.

Interaktywna mapa

Jest to ułatwienie dla obserwatorów i komentatorów. Będą widzieć więcej, łatwo znajdą każdego gracza, będą też mogli sprawdzić jego status (stan superzdolności, czy jest ogłuszony, unieruchomiony itp.). Będzie to w postać nakładki 2D na mapę w 3D.

Inteligentna kamera trzecioosobowa

Jak nazwa wskazuje, służy do obserwacji trzecioosobowej. Będzie sama podążać za akcją i co ważne jest płynniejsza od tej sterowanej ręcznie.

Wybór powtórek

Opcja ta da możliwość połączenia informacji o śmierci z interfejsem komentatora, co oznacza, że będzie mógł wybrać powtórkę interesującego momentu, z możliwością skalowania czasu i zmiany pozycji kamery.

Interfejs drużynowy

Pozwala na przygotowanie gry wcześniej i uniknięcie błędów (np. gracz ląduje w złej drużynie).

Automatyczna pauza

Jeśli gracz w trakcie gry z różnych przyczyn się rozłączy, gra się sama zatrzyma.


Fajnie, że Blizzard posłuchał graczy i dodał te wszystkie opcje. Na pewno umili to oglądanie i może zwiększy liczbę widzów. Moim zdaniem kilka z tych rzeczy można śmiało przerzucić do świata zwykłych śmiertelników. Może się tego doczekamy.

Jak Wam się podobają zmiany? Lubicie esport i oglądacie w ogóle rozgrywki?