Najnowsza część jak widzicie w tytule poświęcona jest profesjonalnym rozgrywkom. Jeff informuje nas o wielu nowościach, które mają pomóc i zachęcić do oglądania starć w ligach Overwatch:
Nowości związane z rozgrywkami
Jak już wspominałem kilkukrotnie zmiany te mają na celu głównie poprawę przejrzystości rozgrywek. Oglądanie ich bywa dezorientujące, czasem trudno zrozumieć akcję, zarówno jeśli chodzi o widzów jak i samych komentatorów. Nowości mają zwiększyć przyjemność oglądania. Oto one:
Palety strojów drużynowych
Pisaliśmy o tym już kilkukrotnie (klik, klik, klik). Każda z drużyn Overwatch League została oficjalnie nazwana, dostała własne logo, pakiet barw i skiny dla każdej z postaci. Po raz pierwszy będziemy mogli je zobaczyć podczas BlizzConu w Overwatch World Cup. Wszystkie zakwalifikowane drużyny otrzymają strój do gry jako gospodarze i goście, drużyna gospodarzy będzie mieć ciemniejszy, a gości – jaśniejszy.
Chodzi o to, aby zespoły miały swoje stroje, a nie były drużyną niebieską lub czerwoną.
Kolorowe efekty
Chodzi m.in. o ślady przelatujących pocisków lub pojawiających się eksplozji. Również będą się pojawiać w barwach gospodarzy lub gości.
Uaktualnienie interfejsu użytkownika
Również będzie zawierał te kolory. Blizzard chce, żebyśmy zawsze wiedzieli jaki zespół i którego gracza oglądamy.
Interaktywna mapa
Jest to ułatwienie dla obserwatorów i komentatorów. Będą widzieć więcej, łatwo znajdą każdego gracza, będą też mogli sprawdzić jego status (stan superzdolności, czy jest ogłuszony, unieruchomiony itp.). Będzie to w postać nakładki 2D na mapę w 3D.
Inteligentna kamera trzecioosobowa
Jak nazwa wskazuje, służy do obserwacji trzecioosobowej. Będzie sama podążać za akcją i co ważne jest płynniejsza od tej sterowanej ręcznie.
Wybór powtórek
Opcja ta da możliwość połączenia informacji o śmierci z interfejsem komentatora, co oznacza, że będzie mógł wybrać powtórkę interesującego momentu, z możliwością skalowania czasu i zmiany pozycji kamery.
Interfejs drużynowy
Pozwala na przygotowanie gry wcześniej i uniknięcie błędów (np. gracz ląduje w złej drużynie).
Automatyczna pauza
Jeśli gracz w trakcie gry z różnych przyczyn się rozłączy, gra się sama zatrzyma.
Fajnie, że Blizzard posłuchał graczy i dodał te wszystkie opcje. Na pewno umili to oglądanie i może zwiększy liczbę widzów. Moim zdaniem kilka z tych rzeczy można śmiało przerzucić do świata zwykłych śmiertelników. Może się tego doczekamy.
Jak Wam się podobają zmiany? Lubicie esport i oglądacie w ogóle rozgrywki?