r.

HS – Czy warto grać areny?

Czy warto grać areny i jeśli tak, to dlaczego? Dziś kolejny artykuł z serii tutorial HS-a!

Areny w Hearthstonie są źródłem tak na prawdę wszystkiego, co potrzeba do gry. Można w nich wygrać paczki, złoto i pył. Więcej złota to więcej aren, a z paczek i pyłu można stworzyć na prawdę silne talie do gry Constructed. Co jest potrzebne do dobrej areny? Dwie rzeczy: dobry draft talii oraz więcej szczęścia od przeciwnika, poważnie. Ewentualnie losowanie decku też można podciągnąć pod szczęście. 😉

Jakie są nagrody za areny?

Chociaż gra pozwala nam na pierwszą arenę za darmo, warto się wstrzymać do czasu gdy lepiej się pozna mechanikę gry. Dlaczego? Pozornie mała suma 150 złota potrafi zrobić różnicę, gdy jej brak. Zwłaszcza u gracza z mniejszym doświadczeniem. Jeśli więc nie czujesz się na siłach, warto zaczekać – darmowa arena na pewno Ci nie ucieknie!

Przy wejściu na arenę, zaczyna się od wyboru klasy. Chociaż są pewne tier listy, nie zawsze warto grać czymś, czym się nie czujesz na siłach. Najlepsze 3 klasy to obecnie:

  • Paladin
  • Rogue
  • Mage

Pamiętaj jednak, że grając Palkiem możesz nie dostać żadnej consecration Consecration, a jako Mag możesz grać bez flamestrike Flamestrike. Były też przeciwne przypadki – pewien Paladyn miał w talii 3 tirion-fordring Tirionów!

Po stworzeniu talii dostaje się klucz, który się ulepsza po każdym zwycięstwie. W zależności od ilości wygranych, dostaje się różną ilość paczek; jakie są nagrody za każdy z kluczy? O tym niżej:

  • 0 wygranych – 2 paczki – pakiet kart + 25-40 złota/40 pyłu albo 1 karta common
  • 1 wygrana – 2 paczki – pakiet kart + 30-50 złota/25-50 pyłu albo 1 karta common
  • 2 wygrane – 2 paczki – pakiet kart + 40-60 złota/40-50 pyłu albo 1 karta common/rare
  • 3 wygrane – 3 paczki – pakiet kart + 25-35 złota + 20-25 złota/pyłu albo 1 karta common/rare
  • 4 wygrane – 3 paczki – pakiet kart + 40-60 złota + 20-30 złota/pyłu albo 1 karta common/rare
  • 5 wygranych – 3 paczki – pakiet kart + 45-60 złota + 45-60 złota/pyłu albo 1 karta common/rare
  • 6 wygranych – 3 paczki – pakiet kart + 75-85 złota + 45-60 złota/pyłu albo 1 karta common/rare
  • 7 wygranych – 3 paczki – pakiet kart + 150-160 złota + 20-30 złota/25-35 pyłu albo 1 karta common/rare

I tu robi się ciekawie! Osiem wygranych to jest ten próg, który każdy chciałby przekroczyć – nagrody są bardzo dobre! Jednak przy RNG w HS-ie nie zawsze będzie Ci dane wygrać więcej gier. Paczki za 8 i więcej zwycięstw dają oprócz zwykłych nagród jedną złotą/zwykłą kartę o dowolnej rzadkości. Tak więc, można zdobyć normalnego wisp Wispa albo nawet złotego deathwing Deathwinga! Ponadto, już od 7 poziomu klucza dostajemy równowartość wejściówki na arenę – warto się postarać; jeśli zagrasz dobrze, możesz mieć za darmo serię aren! Dodatkowo, od 8 poziomu dostajemy już 2 a nie 1 dodatkowe paczki ze złotem/pyłem/kartą.

  • 8 wygranych – 4 paczki – pakiet kart + 150-160 złota + 20-45 złota/20-25 pyłu/dowolna karta
  • 9 wygranych – 4 paczki – pakiet kart + 150-185 złota + 2 paczki 20-120 złota/20-50 pyłu/dowolna karta
  • 10 wygranych – 4 paczki – pakiet kart + 150-185 złota + 2 paczki 65-125 złota/65-95 pyłu/dowolna karta
  • 11 wygranych – 4 paczki – pakiet kart + 195-210 złota + 2 paczki 70-180 złota/60-95 pyłu/dowolna karta

Ostatni poziom to szczyt marzeń i cel każdego gracza! Ten klucz zwraca koszty wstępu przynajmniej 3-krotnie, a przy szczęściu z paczek można otrzymać cuda!

  • 12 wygranych5 paczek – pakiet kart + 215-235 złota + 3 paczki 25-185 złota/dowolna karta/pakiet kart

To nie pomyłka! Można za ten klucz dostać nawet 4 paczki kart, w których może być… do 16 wisp Wispów albo złote epiki i legendy!

Udało Ci się dobrnąć do końca? Jakimi klasami najczęściej grasz areny? Masz szczęście do talii czy nie za bardzo? Opowiedz nam w komentarzu! 🙂 /

[latest_posts category=”hearthstone” count=”6″]