1. Sona 
Jest nieco trudniejsza, niż zaraz po wydaniu, jednak w dalszym ciągu sprawdza się w roli Support’a. Jej zestaw umiejętności opiera się na aurach i skupieniu się na zabiciu jednego przeciwnika. Dodatkowo, jej R jest obszarowym ogłuszeniem w postaci szerokiego skill-shot’a, co bardzo ułatwia trafienie.
Głównym problemem podczas gry tą postacią jest decyzja, którą umiejętnością wzmocnić auto-atak z pasywki. Jednak większość graczy dobrze sobie radzi używając Akordu Potęgi z jej Q lub E.
Pamiętaj o wardach na każdej postaci!
2. Soraka 
Celem Gwiezdnego Dziecka w grze jest przede wszystkim utrzymanie reszty drużyny na odpowiednim poziomie zdrowia, samemu pozostając przy życiu. By odzyskać własne zdrowie, musi jedynie co jakiś czas trafić skill-shot’em. Zabójcy muszą pokonać spory dystans, by mieć ją w zasięgu, bo Soraka zazwyczaj pozycjonuje się na tyłach swojego zespołu. Poza tym, spory kłopot sprawia jej obszarowe wyciszenie – wówczas przeciwnik będący w jego zasięgu może polegać jedynie na auto-atakach.
Największym problemem Soraki jest pozostanie przy życiu będąc celem, na którym skupia się wróg. Poza tym, musi ona obserwować poziomy zdrowia swoich sojuszników, by jak najlepiej wykorzystać R.
3. Dr Mundo 
Niepowstrzymany czołg, który w późniejszych etapach gry ma bardzo niski czas odnowienia swoich umiejętności. Właśnie tak można opisać Doktora Mundo, który zdecydowanie należy do łatwiejszych postaci. Chociaż pomyłki mogą doprowadzić do śmierci (jak u większości bohaterów), Szaleniec z Zaun zwykle wychodzi cało z większości kłopotliwych sytuacji – zwłaszcza, gdy ma pod ręką R.
Najtrudniejszym etapem gry są dla niego pierwsze minuty rozgrywki, kiedy to nie jest zbyt wytrzymały, a jego umiejętności zadają niewiele obrażeń w krótkim czasie. Podczas gry jako Dr Mundo pamiętajcie, żeby powstrzymać się od agresji na początku meczu – możecie przez to zaryzykować konieczność dofarmienia się, by dogonić resztę graczy w przedmiotach i doświadczeniu.
4. Garen 
W przeciwieństwie do Dr Mundo, który jest słabszy na początku gry, Garen może zaryzykować agresję i zdobyć Pierwszą Krew. Jego możliwości wejścia w przeciwnika są bardzo wysokie i już na pierwszym poziomie może zapobiec kontratakowi swoim wyciszeniem z Q. Dzięki temu powinien wygrywać większość wymian ze swoim przeciwnikiem.
Trudnością dla tej postaci jest kontrola krzaków na górnej alei oraz auto-atak przed każdym Q, co zwiększa zadawane obrażenia. Pamiętajcie też, że można przerwać E wcześniej, dzięki czemu możecie, np. dobić przeciwnika szybciej swoją R.
5. Trundle 
Podobnie, jak Dr Mundo, Trundle ostatnio stał się bardzo popularny wśród zawodowych graczy, co przynosi mu złą sławę. Jego pasywna zdolność zapewnia mu wysoki sustain na linii, zwłaszcza w połączeniu z Uściskiem Nieumarłego, co bardzo pomaga wygrywać wymiany. Dzięki resetom auto-ataków połączonych z Q i szybkością uzyskiwaną z W, może zadać wrogowi duże szkody.
Jedynym problemem dla Króla Trolli są sytuacje, w których może zablokować ruchy sojuszników. Poza tym, jest bardzo solidnym wyborem.
6. Warwick 
Jako dżungler, opiera się na swoim R. W przeciwieństwie do Trundle’a nie szuka on najmocniejszego celu, ale taki, który ma niskie odporności i mało zdrowia. Dzięki wbudowanej kradzieży życia, doskonale radzi sobie w lesie i jest uważany za dobrego bohatera dla początkujących.
Aby zmaksymalizować potencjał który WW ma w sobie, kiedy gankujemy przed 6 poziomem, najpierw najlepiej jest włączyć W, wbić na linię, użyć Q i skorzystać ze fear’a E . Dobry Warwick będzie obserwował przedmioty przeciwników poszukując QSS. Gdy ktoś ma ją gotową do użycia, warto poszukać innego celu dla swojego R.
7. Nunu 
Chociaż Warwick jest najlepszym wyborem dla nowych graczy, Nunu ma najlepszy „clear”w całej grze. Zasadniczą różnicą między nimi jest to, że Jeździec Yeti radzi sobie lepiej w gankach przed 6 poziomem. Podczas teamfight-ów ma też łatwiejsze zadanie: użyć W na swoim strzelcu, E na strzelcu przeciwnym i złapać w swoje R jak najwięcej osób.
Zaawansowani gracze będą wiedzieli, kiedy mogą w pojedynkę zabić smoka/barona, a także jak counter-jungle’ować drużynę przeciwną.
8. Xin Zhao 
Po WW, jeden z najprostszych junglerów – do efektywnego farmienia dżungli wystarczy umyślne naciskanie kilku przycisków co jakiś czas. Po 3 poziomie Xin ma naprawdę dobre ganki, które działają na podobnej zasadzie co ganki WW – Xin gwarantuje co najmniej jedno podrzucenie, które może być kluczowe dla postaci, które mają np. drugiego stuna (Maokai i jego root).
Dodatkowo ult który pozwala na oddzielenie biednego ADC od reszty swojego teamu na krótką chwilę. Xin jest zawsze dobrym pickiem na dżunglę, co potwierdza jego popularność poprzez sezony.
9. Nasus 
Zdaje się być największą kontrą na Yorick’a. Wbudowana kradzież życia sprawia, że trudno zepchnąć go z linii. Mimo defensywnych przedmiotów, może zadawać ogromne obrażenia. Ciężko przeszkodzić mu w farmieniu, gdy jego Q jest do tego stworzone. W późniejszych etapach gry Nasus może stać się niepowstrzymanym potworem.
Dla graczy Kustosza Pustyni najważniejsza jest umiejętność farmienia. Należy również wiedzieć, z iloma osobami można walczyć w pojedynkę. Często bywa, że losy gry odwracają się, gdy Nasus przeceni swoją siłę i uzna, że sam może walczyć z całą drużyną przeciwną.
10. Annie 
Prosta zarówno na midzie jak i na supportcie. Po prostu ładujemy stuna i wyprowadzamy pełne combo licząc na to, że przeciwnik go nie przeżyje
Źródło
Wymienione tu postacie są jednymi z najprostszych mechanicznie bohaterów i są idealnym wyborem dla początkujących. Nauka gry każdą z nich nie zajmie wiele czasu, a może przynieść bardzo dobre efekty. Jeśli zaś chcecie odkryć swoją rolę na Polach Sprawiedliwości, warto przeczytać również niniejszy poradnik.
Macie inne zdanie? Znacie inną postać, która według Was również nie jest wymagająca? Podzielcie się tym w komentarzach!