League of Legends r.

Spytaj Riot: narzędzie treningowe tylko solo!

Dzisiaj w Spytaj Riot poruszone zostały tematy o trolli, narzędziu treningowym i upływie czasu w Runeterrze!

Witamy w Spytaj Riot!

Pomówmy o trollach, narzędziu treningowym i upływie czasu w Runeterrze.

Co robić, gdy znajdę się w drużynie z trollami lub celowo podkładającymi się graczami?

W skrócie: Zachowaj skupienie, współpracuj ze swoją drużyną, wycisz trolla, zgłoś go po grze.

Gra w drużynie, w której znalazł się nieużyteczny gracz, jest niesamowicie frustrująca (doskonale zdajemy sobie sprawę, że nasze aktualne systemy nie są idealne i pracujemy nad sposobami ograniczenia tego rodzaju scenariuszy). Ale nawet wtedy wciąż grasz w drużynie, w której jest (miejmy nadzieję) trójka innych ludzi, którzy grają z myślą o wygranej. Pomówmy o kilku sposobach radzenia sobie z trollem w swojej drużynie.

Komunikujcie się
Komunikacja może być naprawdę skutecznym sposobem, by zewrzeć szyki drużyny i sprawdzić, czy uda się prowadzić grę pomimo niewspółpracującego gracza. Mecz 4 na 5 jest irytujący, ale wciąż da się go wygrać. Zachowanie zimnej krwi i współpraca ze współgraczami może wam pomóc w osiągnięciu zaskakującego zwycięstwa.

Warto także podjąć wysiłek porozumienia się z trollem, przynajmniej na początku. Może ten gracz stara się wygrać, tyle że w nietypowy sposób? To różni się od celowego podkładania się lub umyślnego sabotowania gry; jeśli uda wam się osiągnąć jakieś porozumienie, przybliżycie się do wygranej.

Wyciszcie trolla
Jeśli troll rozprasza uwagę i nie pomaga, a twoja drużyna mimo to wciąż chce wygrać, wyciszcie tego gracza i/lub jego sygnały, aby utrzymać skupienie na grze.

Zgłoście gracza po zakończeniu gry
Zgłoście tego gracza z tytułu podkładania się/trollowania, abyśmy mogli spróbować ograniczyć jego wpływ na inne gry.

Poddajcie się
Niestety, niektórych gier nie da się wygrać. Jeśli uważacie, że tak właśnie jest w danym przypadku i wasza drużyna się zgadza, poddajcie grę, tak szybko jak to możliwe. Szybkie opuszczenie złej gry może zminimalizować jej wpływ na wasz nastrój i waszą następną grę.

Wyjdźcie z kolejki
Wyjście z kolejki to jedna z opcji, ale wiąże się z konsekwencjami. Zdecydowanie nie jest to idealne rozwiązanie, a gdy wyjdziecie z kolejki z powodu trolla przeszkadzającego na etapie wyboru bohatera i zostaniecie ukarani za wyjście, poczujecie się naprawdę źle (jesteśmy świadomi istnienia tego problemu i przyglądamy się mu uważnie). Jeśli wygląda na to, że gry nie da się wygrać z powodu trolla, wyjście to wasza ostatnia deska ratunku.

Niepomocni gracze rzeczywiście mogą pojawiać się w grze i zdecydowanie utrudniają skupienie się na zwycięstwie, gdy znajdą się w waszej drużynie. Poświęciliśmy mnóstwo czasu i energii, próbując rozwiązać ten problem, ale w obliczu braku idealnego rozwiązania (nigdy więcej żadnych trolli!), trzymajcie się mocno i mimo wszystko starajcie się wygrać.

Jeśli macie pytania dotyczące konkretnych sytuacji, opiszcie je w komentarzach.

Riot Nakyle, zespół ds. zachowania graczy, systemy stanu gry

Czy Runeterra ma swój kalendarz? Jak jej mieszkańcy śledzą upływ czasu?

W tej chwili za kulisami prowadzimy szeroko zakrojony kreatywny projekt budowania świata, aby zaprezentować wam znacznie głębsze, bardziej złożone i bogatsze tło Runeterry, do czego absolutnie zalicza się kalendarz i kwestia, w jaki sposób odmierzają czas ci, którzy żyją w stworzonym przez nas świecie.

Rozwinięcie koncepcji czasu i narzędzi, których dana kultura używa do jego mierzenia, to unikalne wyzwanie. Jeśli stworzony system kalendarza będzie zbyt skomplikowany i odmienny od tego, który znamy, stanie się abstrakcją odwracającą uwagę od fabuły.

To naturalne, że odbiorcy chcą przekładać czas fikcyjny na przybliżenie czasu w naszym świecie rzeczywistym, aby lepiej wczuć się w fikcyjne miejsce (czy jest w nim zimno i trwa zima, czy może to środek lata?). Jeśli wykonanie tej umysłowej kalkulacji okaże się zbyt trudne lub zagmatwane, może odwracać uwagę od przebiegu fabuły. Natomiast gdy sposób pomiaru czasu będzie wyglądał zbyt podobnie do naszego, istnieje ryzyko, że odbiorcy uznają to za pójście na skróty, a my zmarnujemy okazję, by stworzyć coś fajnego i ciekawego w naszym fikcyjnym świecie.

Jak to zwykle bywa, najlepsze rozwiązanie można znaleźć, wyobrażając sobie siebie w tym świecie i oglądając go z punktu widzenia zamieszkujących go ludzi. Czas jest ważny z różnych powodów, na przykład dla kultury nadmorskiej siłę napędową pomiaru czasu stanowi rytm morza. Kalendarz będzie skupiał się na pływach, sezonach burz, pasatach i fazach księżyca. A jeśli dana kultura jest wysoce uduchowiona i skupiona na oddawaniu czci bóstwu, kalendarz może być skonstruowany w oparciu o precyzyjne obserwacje wydarzeń na nieboskłonie, położeniu słońca lub okresach postów albo ważnych świąt.

Ekscytującą częścią eksplorowania i tworzenia tego aspektu świata Runeterry jest zróżnicowanie kultur, którymi dysponujemy, i to, że skupiają się one na fundamentalnie odmiennych wartościach. Oczywiście, możliwe jest, że istnieje jeden dominujący kalendarz używany powszechnie w skali globalnej (prowadzimy ciekawe debaty nad tym, z której kultury mógłby się wywodzić!), ale uzupełniałyby go także systemy kultur lokalnych. Nie mogę się doczekać momentu, gdy zespół budowniczych świata będzie mógł zdradzić nieco więcej na ten temat na Uniwersum.

Red Trinity01, główny producent, strategia i rozwój historii

Dlaczego narzędzie treningowe jest ograniczone tylko do jednego gracza?

Skupialiśmy się na tym, aby narzędzie treningowe zapewniało jak największe korzyści możliwie jak najszerszej grupie graczy. Zadawanie ostatnich ciosów, mechanika kombinacji, dżunglowanie itd. to umiejętności cenne dla wszystkich graczy od kręgu Brązu po Pretendenta, szczególnie, jeśli chcecie tylko szybko coś przetestować danym bohaterem.

Rozszerzenie tej funkcjonalności w narzędzie do pełnych sesji treningowych, piaskownicy dla wielu graczy, czy „kreatora gier niestandardowych”, stanowiłoby znacząco trudniejsze wyzwanie niż stworzenie oryginalnego narzędzia treningowego, a w tym momencie istnieją po prostu ważniejsze sprawy i możliwości, na których chcemy się skupić — szczególnie, że narzędzie treningowe w swojej obecnej postaci „siłowni” wciąż spełnia większość potrzeb tych, którzy chcą sobie trochę niezobowiązująco poćwiczyć grę w League.

W najbliższym czasie narzędzie treningowe pozostanie takie, jakie jest (w stanie dalekim od doskonałości). Chcemy je zaktualizować za pomocą pewnych usprawnień i, oczywiście, będziemy dalej wspierać wszelkie nowe, duże systemy rozgrywki (jak rośliny w dżungli), które są dodawane. Niektóre ze spraw na naszym radarze (nie gwarantujemy, że się pojawią, ale się im przyglądamy) to, między innymi, udostępnienie większej kontroli nad odpornością i poruszaniem się celów, możliwość dodawania większej liczby wrogich botów kierowanych przez sztuczną inteligencję, globalny wybór przedmiotów w sklepie i naprawienie przedmiotów kumulujących się, aby poprawnie działały z odświeżeniem czasu odnowienia.

L4T3NCY, główny projektant ds. rotacyjnych trybów gry