Inspirowany tematem z Reddita, postanowiłem dla Was przygotować interesujące zestawienie, z którego dowiecie się, ile procent populacji danego kraju/regionu gra w League of Legends. Wyniki są zaskakujące.
- Korea
- Ponad 6 000 000 kont Przywoływaczy
- Liczba ludności Korei to około 50 000 000
- 12 % populacji Korei gra w League of Legends
- Chiny
- Ponad 81 000 000 kont Przywoływaczy
- Liczba ludności Chin to około 1 350 000 000
- 6 % populacji Chin gra w League of Legends
- Europe Nordic & East
- Ponad 2 500 000 kont Przywoływaczy
- Liczba ludności rejonu to X (wybaczcie, to ponad 20 krajów!)
- 1,2 % populacji tego regionu gra w League of Legends
- Jeśli przyjąć, że ludność polski wynosi 38 000 000, to daje nam to 456 000 graczy League of Legends biało-czerwonych (osobiście podejrzewam, że w naszym kraju procent ten może być większy aniżeli w innych krajach rejonu)
- Europe West
- Ponad 5 100 000 kont Przywoływaczy
- Liczba ludności rejonu to X (jak wyżej! Trochę za dużo krajów, aby to dodawać)
- 1,4 % populacji tego regionu gra w League of Legends
- North America
- Ponad 3 440 000 kont Przywoływaczy
- Liczba ludności rejonu to 355 000 000
- 0,96 % populacji tego regionu gra w League of Legends
- Inne
- Oceania – 1,3 % populacji tego regionu gra w League of Legends
- Turcja – 1,3 % populacji tego regionu gra w League of Legends
- Południowa Ameryka Łacińska – 1 % populacji tego regionu gra w League of Legends
- Brazylia – 0,8 % populacji tego regionu gra w League of Legends
- Północna Ameryka Łacińska – 0,2 % populacji tego regionu gra w League of Legends
- Rosja – 0,2 % populacji tego regionu gra w League of Legends
Uwagi
- Połowa kont posiada gry rankingowe, druga ich nie posiada, rozkład wynosi niemalże identycznie 50:50
- Istnieje pytanie, ile procent z tych kont jest smurfami tej samej osoby oraz ile kolejnych procent to boty lub konta założone do refów. Podejrzewam więc, że realne wyniki mogą być o 1/3 mniejsze.
- W czerwcu tego roku CNBC opublikowało raport, według którego League of Legends posiada miesięcznie 90 000 000 aktywnych graczy (liczba kont nie została podana), nie wliczając do tego rejonu Chin – w jego przypadku Tencent oszacował liczbę aktywnych graczy na 87 000 000. Daje nam to teoretycznie 197 000 000 aktywnych graczy. Na świecie żyje 7 600 000 000 ludzi. Oznacza to, że 2,7 % ludności świata gra w League of Legends.
- Źródła danych:
- OP.GG
- Wikipedia
- Tencent
- Population Piramid
Moja osobista kalkulacja i wnioski
- Ludność świata – 7 600 000 000
- Odejmijmy ludność Afryki – 1 100 000 000 (podejrzewam, że plemiona afrykańskie i Arabowie mają innego typu rozrywki)
- Zostaje nam – 6 500 000 000
- Przyjmijmy, że w 90 % gracze League of Legends mają od 13 do 29 lat. Uśredniona wartość dla cywilizacji europejskiej, azjatyckiej, Amerykanów i Latynosów wynosi około 14 % – tyle procent populacji jest w tym wieku.
- Jeśli z 6 500 000 wyciągniemy 14 %, to otrzymamy liczbę 910 000 000
- Liczba aktywnych graczy deklarowana przez Riot – 197 000 000
- Stosunek 910 000 000 do 197 000 000 wynosi około 21,5 %! Odejmijmy od tego 10 % kobiet (taki ich odsetek gra w League of Legends). Wtedy okaże się, że co 4 młody mężczyzna w wieku 13-29 lat jest graczem League of Legends! Chciałbym z ciekawości, abyście policzyli, ilu z Was gra w klasie w LoL-a i napisali w komentarzach! Niech to będzie nagroda za moje wyliczenia!
Sorry za ewentualne błędy, ale 4 w nocy to kiepski moment na liczenie!