Wypowiedzi udzielił Riot Pwyff:
“Ogólnie jesteśmy zadowoleni ze zmian w mechanice wizji w porównaniu do sezonu 5. Jasne punkty na mapie były o wiele częściej spotykane aniżeli w poprzednich sezonach, zdziwił nas jednak brak używania trinketów. W S6 chcemy wprowadzić kilka nowości.
Po pierwsze usuwamy zielone wardy ze sklepu. Sprawiały one, że dodatkowa wizja nie była do końca fair. Musieliśmy bawić się w ciągłe zgadywanie, gdzie takowe wardy spoczywają. Jeśli nie złapaliśmy wroga na gorącym uczynku stawiającego zielonego warda, to mogliśmy tylko gdybać, gdzie ten został postawiony. Takowa wizja była zbyt bezpieczna, z nowym systemem będzie ona łatwiejsza do kontrowania. Ze zmianami będzie miało znaczenie, jak i kiedy totemy wizji są stawiane. Teraz “zielone wardy” zostaną ograniczone do specyficznych im przedmiotów.
W zamian za to otrzymujemy tańsze różowe wardy, któe zapewniają więcej wizji aniżeli wcześniej.
System trinketów został ograniczony do dwóch podstawowych opcji oraz dwóch kolejnych alternatyw dostępnych na 9 poziomie. Trinkety same ulepszają się wraz z poziomem bohatera
- Żółty Trinket – będzie posiadał on dodatkowego warda.
- Czerwony Tinket – trochę osłabiamy jego siłę, jednak w zamian będzie informował nas o ukrytych totemach niebędących w naszej wizji (podobnie jak buff z raptorów).
- Na 9 poziomie żółtego trinketa będziemy mogli przemienić w niebieski. Będzie on posiadał o wiele większy zasięg aniżeli obecny oraz niższy cooldown, jednak stracimy możliwość stawiania wardów z żółtego totemu
- Na 9 poziomie czerwonego trinketa będziemy mogli ulepszyć w jego lepszą wersję – działa on zupełnie jak Oracle, zyskujemy bezwzględną wizję w obszarze wiedzenia na 10 sekund
Mamy nadzieję, że zmiany doprowadzą do ciekawszej gry i większej liczby alternatyw w stylu gry oraz taktykach.”