Zobaczmy, jak to się miało w ciągu ostatniego miesiąca na Summoner’s Rift!
Pierwsze miejsce oczywiście należy do Flasha – na rankedach 47,4% osób wybierało ten czar (we wszystkich regionach) i w każdej dywizji oscylował on w okolicach tej właśnie liczby. Tutaj z pewnością nikt się nie dziwi – inaczej może być z pozostałymi czarami… Zacznijmy więc od końca!
Bariera,
Czystość,
Jasnowidzenie i
Oczyszczenie
Wszystkie te czary zostały ujęte razem, ponieważ są naprawdę rzadko spotykane. Choć w przypadku ostatnich trzech pewnie nikogo to nie dziwi, to rzadkie wybieranie Bariery jest dość dziwne – w końcu na niektórych przeciwników okazuje się ona dość przydatna. Wszystkie te czary pojawiły się łącznie w 0,2% przypadków.
Duch
Ten czar ma się nieco lepiej – przynajmniej zasłużył na odrębne zestawienie… Ogólnie pojawił się w 4% przypadków. Zobaczmy jednak, jak wyglądało to w poszczególnych dywizjach:
- Master+: 5,2%
- Diament: 5,2%
- Platyna: 4,6%
- Złoto: 4%
- Srebro: 3,5%
- Brąz: 3%
Im wyższa dywizja, tym częstszy Ghost! Ciekawa zależność…
Podpalenie
Chyba ulubiony czar mid lanerów – choć widywany też na innych liniach. Dziwne, że zajmuje stosunkowo niską pozycję w tym zestawieniu… Pojawił się w 8,7% przypadków.
- Master+: 5,5%
- Diament: 7%
- Platyna: 8%
- Złoto: 8,6%
- Srebro: 9,4%
- Brąz: 10,3%
Tym razem rzecz ma się odwrotnie – popularność jest tym większa, im z niższą dywizją mamy do czynienia. Czyżby więc nadszedł czas na porzucenie Ignite’a?
Teleportacja
Tym razem coś dla top lanerów! Minimalnie częstszy spell – wybrało go 9,1% graczy.
- Master+: 10,7%
- Diament: 9,6%
- Platyna: 8,9%
- Złoto: 8,8%
- Srebro: 8,9%
- Brąz: 9,2%
Wyczerpanie
Czar ten również pojawił się w 9,1% przypadków. Nieco inaczej jednak rozkładało się to w przypadku kolejnych dywizji:
- Master+: 9,5%
- Diament: 9,4%
- Platyna: 9,6%
- Złoto: 9,1%
- Srebro: 8,8%
- Brąz: 8,8%
Porażenie
Junglerzy, czas na Was! 10% graczy wybierało Smite’a – podobnie w każdej dywizji z delikatnymi odchyłami:
- Master+: 10,3%
- Diament: 10,2%
- Platyna: 10,2%
- Złoto: 10,1%
- Srebro: 9,9%
- Brąz: 9,7%
Uzdrowienie
Ogólnie pojawiło się w 10,4% przypadków, nieco więc częściej niż Smite – i jednocześnie to właśnie Heal jest najczęstszym czarem przywoływacza (oczywiście tuż po Flashu). Co jednak ciekawe, najpopularniejszy jest w… Brązie.
- Master+: 9,8%
- Diament: 10,1%
- Platyna: 10%
- Złoto: 10,4% (Flash i Heal to zdecydownie ulubione czary graczy z Golda…)
- Srebro: 10,6% (…Srebra…)
- Brąz: 10,9% (…i Brązu).
Ogólnie więc to Heal jest ulubieńcem graczy, pomijając Flash. Ale czy każda dywizja upodobała sobie ten czar?
- Master+: Flash, Teleport
- Diament: Flash, Smite
- Platyna: Flash, Smite
- Złoto: Flash, Heal
- Srebro: Flash, Heal
- Brąz: Flash, Heal