Kompozycja 1: agresja i wyłapywanie!



Top: Camille
Jungla: Jarvan IV
Mid: Galio
Bot: Xayah i Rakan
Cel
Kompozycja koncentruje się na wyłapaniu tyłów przeciwnej drużyny. Cała drużyna, z wyjątkiem Xayah, posiada idealne umiejętności do wyłapywania. Camille ma swoje ogłuszenie oraz superumiejętność, która zamyka w klatce, podobnie działa Jarvan. Galio może spokojnie użyć swojego ulta na przeciwnikach zdominowanych kontrolą tłumu. Dzięki całemu zamieszaniu Xayah ma spore pole do popisu.
Zalety kompozycji:
- Członkowie drużyny mogą kształtować wygląd teamfightu.
- Agresywny świetnie działający botlane – Xayah i Rakan.
- Silny early game.
Wady kompozycji:
- Jeżeli drużyna przegrywa, trudno wrócić na prowadzenie.
- Jeżeli przeciwnikowi uda się odłączyć od reszty, kompozycja ma problemy.
Zamienniki



Kiedy Xayah i Rakan zostaną zbanowani, warto mieć równie dobry i agresywny zamiennik na bota, jakim jest Alistar + Kalista. Dobrym zastępstwem dla J4 jest Zac. Wymieniać bohaterów można według uznania, należy jednak pamiętać, że im więcej bohaterów nie jest w stanie wchodzić na plecy przeciwników, tym mniej skuteczna jest kompozycja.
Co banować?



Podsumowanie
Kompozycja jest bardzo agresywna, ma również duży potencjał na wygrywanie teamfightów. Trzeba pamiętać, że może być ryzykowna oraz trudna do zagrania, jeżeli nie jest to Twój typ gry. Wystarczy bohater kontrujący Wasze wyłapywanie i gra staje się piekielnie trudna.
Kompozycja 2: późna gra





Cel
Tristana i Azir to jedne z najlepszych postaci w później fazie gry. Kompozycja opiera się na dotarciu do late game’u i następnie zniszczeniu przeciwnej drużyny. Nunu i Lulu mają proste zadanie – supportować team w taki sposób, aby Tristana oraz Azir mogli bez problemu działać. Ornn zapewnia tankowatość i CC, kiedy gra pasywnie, jest jeszcze silniejszy w późnej grze.
Zalety kompozycji:
- Są nie do pokonania w późnej fazie gry.
- Azir i Tristana nie mają problemów, by uciec, tym bardziej z pomocą Luli i Nunu.
- Dobry push.
Wady kompozycji:
- Słaba wczesna gra.
- Brak możliwości wyłapania wrogów.
Zamienniki



Bany



Najlepsze bany to będą te celujące w silne postacie w early. Bohaterowie tacy jak Jarvan IV, Jayce i Kha’Zix są mistrzami wczesnych / średnich rozgrywek, którzy mogą całkowicie zniszczyć Waszą szansę na wygraną.
Podsumowanie
Jeżeli uda Wam się przejść początkową fazę gry, możecie już być z siebie dumni, dalej będzie tylko lepiej. Ważne jest omijanie popełniania poważnych błędów. Warto banować mocne postacie we wczesnej fazie gry, zwiększy to szanse na wygraną. Nie poddawajcie się tak szybko, pamiętajcie, że Wasza kompozycja króluje w późnej fazie gry.
Kompozycja 3: smoki i barony nasze!





Cel
Ta kompozycja zespołu ma na celu zabezpieczenie neutralnych celów i wygranie poprzez zdobycie większości smoków oraz baronów. Po pierwsze ult Cho’Gatha zadaje 1000 prawdziwych obrażeń neutralnym celom, co jest zwykle lepsze niż Smite. Dodatkowo Kalista może zabezpieczyć barona na około 2k HP, jeśli ma wystarczająco dużo włóczni w celu.
Zalety kompozycji:
- Najlepiej zdobywa neutralne cele.
- Jest w niej trochę wszystkiego.
- Sporo tanków.
Wady kompozycji:
- W większości bohaterowie bez zasięgu.
- Trudno wygrać bez zdobywania smoków i baronów.
Zamienniki



Bany



Podsumowanie
Gra w takiej kompozycji zmusza do obrania na główny cel smoków i baronów. Pushowanie wież czy walka zespołowa schodzi na drugi plan, kiedy obecny jest neutralny cel do wzięcia.