r.

Nowe przedmioty – kto najbardziej dzięki nim zyska?

Lada dzień do League of Legends zawita uaktualnienie 5.5 (o którym możecie przeczytać w tym linki - Click!). Główną zmianą, którą w nim otrzymamy są dwa nowe przedmioty, które zmienią balans wielu postaci. Kto najbardziej na nich zyska?

Luden’s Echo

Przedmiot:

Ludens-Echo-Final-Icon

  • 3100 Złota
  • 120 AP i 7 % prędkości ruchu
  • Unikalny pasyw: poruszanie się oraz używanie umiejętności generuje ładunki przedmiotu. Po zebraniu 100 ładunków następna umiejętność zada dodatkowo 100 (+0.15 AP) magicznych obrażeń nawet 4 celom (wiązka błyskawic jest nakładana na główny cel umiejętności a następnie przeskakuje na najbliższych wrogów)

Analiza:

Po usunięciu z gry DFG, niektóre z postaci straciły możliwość “combowania” przeciwnika. Riot zauważył, że co prawda uporał się z toksycznym problem postaci zabijających przeciwników w 1 sekundę, jednak w grze wyraźnie brakuje przedmiotu dającego pokaźną ilość AP. Obecnie, niektórzy z bohaterowie bazujący na obrażeniach magicznych nie mają wielu alternatyw jako 6sty przedmiot. Zwiększy on również potencjał split-pushowania postaci AP.

Kto zyska?

KarthusKennenEzreal1Viktor0CassiopeiaSquareZiggsSquare (2)XerathNidaleeSquareTwistedFate

  • Karthus: Zwiększenie jego obrażeń z [R]
  • Kennen: Dodatkowe obrażenia do pełnego comba
  • AP Ezreal: Zwiększenie i tak ogromnej mobilności plus możliwość nałożenia pasywu przedmiotu
  • Viktor i Cassiopeia: Posiadają dodatkową szybkość z [Q], co sprawi, że szybciej będziemy zyskiwać ładunki przedmiotu
  • Ziggs, Xerath, Nidalee, Twisted Fate: Ich “poke” zostanie zwiększony

 Bami’s Cinder i Ciderhulk

Przedmioty:

Bami’s Cider

Bamis-Cinder-Final-Icon

 

  • 1000 Złota
  • 300 HP
  • Unikalny pasyw: Zadaje 5 (+1 za poziom postaci) obrażeń magicznych okolicznym celom na sekundę. Wartość ta wynosi o 50 % więcej przeciwko minionom i potworom w jungli

Ciderhulk (jest to nowe ulepszenie przedmiotów do junglowania)

Juggernaut-Enchantment-Final-Icon

  • 2200 Złota (za całość recepty)
  • +350 HP
  • +25 % bonusowego zdrowia
  • Unikalny pasyw: Podczas walki zadaje 16 (+1 za poziom postaci) magicznych obrażeń okolicznym celom na sekundę. Obrażenia zwiększają się, gdy jesteśmy w walce maksymalnie do 24 (+1.5 za poziom postaci) obrażeń na sekundę.

Analiza:

Zanim zaczniemy analizę warto zauważyć, że Bami’s Cider może być używany nie tylko w jungli – został ron ównież częścią składową sunfire cape. Zakupiony w początkowym etapie gry na tanka grające na górnej alei może bardzo pomóc w pushowaniu. 

Oczywiście na nowych przedmiotach zyskają przede wszystkim postacie typu “tank”, które ostatnio przestały być grywane w lesie. Ich głównym problemem był wolny czas czyszczenia jungli oraz małe obrażenia wyraźnie ustępujące postaciom bazującym na obrażeniach fizycznych. Bami’s Cider i Ciderhulk zdają obrażenia magiczne, które idealnie skalują się z pozostałymi umiejętnościami tego typu junglorów.

Z ulepszenia zostało zabrane 150 HP, jednak w zamian otrzymaliśmy bonus wynoszący +25 % HP.  Jak to się przedstawia w liczbach?

  • +250 HP przy 1000 punktach zdrowia bohatera
  • +500 HP przy 2000 punktach zdrowia bohatera
  • +750 HP przy 3000 punktach zdrowia bohatera
  • +1000 HP przy 4000 punktach zdrowia bohatera
  • +1250 HP przy 5000 punktach zdrowia bohatera

Kto zyska?

AmumuChogath0DrMundoGragas_Square_0HecarimMaokaiSquareMalphite 0

NautilusSquareNunuRammusShyvana0SkarnerSquareSejuaniVolibear

 

  • Maokai, Malphite, Nautilius, Rammus:  prędkość junglowania stanie się w końcu przyzwoita
  • Amumu, Shyvana, Skarner: ich prędkość junglowania zwiększy się znacznie, bez problemu dorównają innym obecnie najszybszym postaciom w lesie
  • Cho’Gatch, Dr. Mundo, Gragas, Nunu, Volibear: postacie te posiadają ogromne przyrosty HP na poziom lub umiejętności zwiększające jego maksymalną wartość. Dzięki % przelicznikowy z nowego przedmiotu zyskają niesamowite ilości zdrowia.