League of Legends r.

Czy warto zawracać sobie głowę nowymi itemami?

Wraz z aktualizacją 7.9 na Summoner's Rift zawitały 2 nowe przedmioty dla tanków: Adaptive Helm (Specjalistyczny Hełm) i Gargoyle Stoneplate (Kamienna Płyta Gargulca). Jak wykorzystać ich potencjał? Czy warto je kupować? Zobaczmy!

Adaptive Helm

nowe itemy lol

Jest to item, który sprawdza się doskonale przeciwko niektórym AP postaciom. Zwiększa ilość i regenerację HP, odporność na magię oraz daje CDR.

  • Koszt: 2800 szt. złota
  • Przepis: Opończa Antymagiczna  + Widmowa Osłona  + Koralik Odrodzenia  + 1000 szt. złota
  • HP: 300 pkt.
  • MR: 55 pkt.
  • Regeneracja HP: +100%
  • CDR: +10%
  • Unikalna pasywka: Otrzymanie obrażeń magicznych w wyniku zaklęcia lub efektu zmniejsza kolejne obrażenia magiczna zadawane przez to samo zaklęcie lub ten sam efekt o 15% na 4 s.

Jak używać?

Jego pasywka ma jeden cel – zapobiega zadawaniu zbyt dużych obrażeń postaciom bazującym na spamowaniu spellami, jak Cassiopeia, Ryze czy Taliyah. Używanie Specjalistycznego Hełmu jest świetną opcją na kontrowanie tych postaci, ciągle stając się tankowatym. Ta umiejętność bierna działa na każdego spella czy efekt, który zadaje obrażenia magiczne, więc mogłaby działać na spamujące obrażeniami postacie jak Ezereal. Ten nowy item powinien być używany na dowolnego tanka lub kogokolwiek, kto silnie polega na jego pasywce. Należy go budować w późniejszej fazie gry jako 3-6 item. Jego 4-sekundowa redukcja obrażeń może nie mieć zastosowania przeciwko postaciom mającym niski CDR na wczesnych poziomach.

Jednym z ważniejszych powodów zbudowania tego Hełmu jest moment, w którym jest się mocno focusowanym przez AP Castera przez dłuższy czas. Ta redukcja oznacza, że przykładowa trucizna Cassio przez większość czasu będzie zadawać zmniejszone obrażenia, podobnie jak reszta jej umiejętności, zostaje złagodzona, ponieważ polega ona w dużym stopniu na spamowaniu Podwójnym Kłem [E].

Czy Adaptive Helm jest wart miejsca w slocie?

Bez wątpienia jest to sytuacyjny przedmiot, który sprawdza się jedynie przeciwko typom postaci wymienionym wyżej. Powinieneś kupić ten przedmiot jedynie, gdy Ryze czy Karthus będą cię niszczyć swoimi [Q] w teamfightach. W końcu został stworzony do kontrowania tych typów magów. Pozostałe bonusy, które niesie, są dość przyjemne.

Gargoyle Stoneplate

nowe itemy lol

Kolejny przedmiot dla tanków, stworzony głownie dla frontline’owych postaci.

  • Koszt: 2500 szt. złota
  • Przepis: Kamizelka Kolcza  + Płaszcz negacji  + 980 szt. złota
  • Pancerz: 40 pkt.
  • MR: 40 pkt.
  • Unikalna pasywka (Kamienna Skóra): Jeżeli w pobliżu znajduje się 3 lub więcej wrogich bohaterów, zyskujesz 40 pkt. pancerza i odporności na magię.
  • Unikalne użycie (Metalizacja): Na 4 s zwiększa Twój rozmiar i zyskujesz dodatkowe zdrowie w wysokości 40% Twojego maksymalnego zdrowia, ale zadawane przez ciebie obrażenia zostają zmniejszone o 60%. Jeśli Kamienna Skóra jest aktywna, premia zdrowia wynosi 100%.

Kamienna Skóra – twarda czy nie do końca?

Ta umiejętność bierna jest świetna dla frontline championów, pozwala na otrzymywanie większej liczby obrażeń przy użyciu ogromnego bonusu do ilości pancerza i MR. Działa, gdy w pobliżu znajduje się 3 lub więcej wrogów, co oznacza, że pasywka działa przeważnie w teamfightach, nie w duelach czy walkach na dolnej alei. W większości late-game’owych walk ta pasywka jest używana przez bohaterów posiadających 80+ pancerza i odporności. Przeciętny tank posiada w tym czasie już 100+ i MR, co oznacza, że z tym itemem osiągniemy prawie 200+, co zablokuje ponad 60% wszystkich otrzymanych obrażeń dowolnego typu.

Metalizacja – dobry czy zły metal?

Unikalne użycie wygląda dobrze na papierze, ale jakie jest w rzeczywistości? Daje bonus 40% maksymalnego zdrowia, sprawia że rośniesz, a przy aktywnej umiejętności biernej daje bonus w wysokości 100%. Wady polegają na tym, że zadajesz zmniejszone obrażenia o 60% i Twój hitbox jest większy. Bonus HP wygląda ekstremalnie broken, ale czy wynagradza te minusy?

Trzeba pamiętać, że aktywnie działa tylko przez 4 s. Jeśli użyjesz tego przedmiotu w walce drużynowej, będziesz większym tankiem z HP rzędu 6000+ z dodatkowym armorem i MR, co uczyni Cię praktycznie niemożliwym do zabicia. Gdy się wbijesz we wrogów, zdasz sobie sprawę, że Janna na supporcie bije z więcej od Ciebie. Celem tego przedmiotu nie jest bowiem zadawanie obrażeń, tylko zainicjowanie walki, rzucenie CC bez dużej straty HP i potrzeby wycofania się lub śmierci. Nie używaj go, jeśli myślisz o zadawaniu obrażeń. Prosty przykład – gdy Nautilus używa swojego [E], co zadaje 200 obrażeń, z użyciem Metalizacji zada ich tylko 80. Używaj tego przedmiotu tylko do inicjacji, żeby uniknąć możliwej śmierci.

Czy ten przedmiot jest wart zachodu?

Niewątpliwie. Jest to niedoceniany item. Zapewnia mnóstwo armoru i MR przy inicjacji walki z użyciem Metalizacji. Kupno tego itemu zwiększa Twoje szanse na przetrwanie w teamfightach i czyni Cię praktycznie niemożliwym do zabicia. Pamiętaj, nie składaj go dueli lub walk na bocie, ponieważ nie do tego został stworzony – nie spełni oczekiwań.

Podsumowanie

Te 2 nowe itemy są świetne do konkretnych scenariuszy gry. Dają tankom więcej możliwości niż Thornmail/ Spirit Visage itp. Riot pomyślał nareszcie nad dodaniem nowych przedmiotów zamiast zmieniać stare. Ciekawe, co Riot wprowadzi dla pozostałych klas.