Reliktowa Tarcza jest przedmiotem generującym złoto zaprojektowanym przede wszystkich dla supportów melee (godnym uwagi wyjątkiem jest Thresh, który może używać Starożytnej Monety i Reliktowej Tarczy zależnie od sytuacji). Mechanika była nastawiona na ułatwienie życia melee supportów. Kiedy Tarcza została wprowadzona, była zdecydowanie za silna, a to ze względu na jej pasyw (czyli egzekucję minionków z niskim zdrowiem niezależnie od tego, czy jesteś melee, czy ranged). Jednakże, to było od początku zbyt op, więc wprowadzono zmianę – egzekucja nie działała dla bohaterów walczących z odległości.
Każdy bohater na linii musi zdecydować, kiedy wymienić zdrowie za CS. Kiedy idziesz, żeby dobić miniona, jesteś bardzo podatny na ataki. Ta podatność jest wyrażana na kilka różnych sposobów, na przykład, używając swojego ataku podstawowego na minionie, nie grozisz swojemu przeciwnikowi. Po drugie, jesteś w dość przewidywalnej, stałej i zapewne niebezpiecznej pozycji, ponieważ podchodzisz po ten last hit!
Dla bohaterów melee pierwszy aspekt blednie w obliczu drugiego. Zwłaszcza w zestawieniu melee przeciw ranged, jesteś bardzo narażony na harass, kiedy podchodzisz po CS. Skillshotami dużo łatwiej wtedy trafić (wszyscy dokładnie wiedzą, dokąd zmierzasz), umiejętności targetowane są całkowicie pełne, ponieważ prawdopodobnie znajdziesz się w ich randze, a na dodatek możliwe, że oberwiesz z auto-ataków. To najjaśniejszy przykład przedmiotu naszej dyskusji – wymiany HP za CS.
Thresh jest unikalny, ponieważ często wybiera Reliktową Tarczę pomimo tego, że jest postacią ranged. Jego autoataki są dość silne, aby zabezpieczyć CS.
Wymiana health/CS i podatność były zdecydowanie brane pod uwagę, kiedy projektowano ten przedmiot. Z tego powodu właśnie wynagradza Ci on HP. Ta mechanika pozwala zachować zdrowie, nawet kiedy wystawiasz się na potencjalną karę. Oto kilka praktycznych wskazówek:
- Kiedy dojdziesz na linię po raz pierwszy, to najczęściej dobrym pomysłem jest pchnięcie jej jak najszybciej, żebyś zdobył level 2 przed swoimi przeciwnikami. Agresywne użycie Twojej Reliktowej Tarczy na pierwszej fali – chociaż nie daje Ci korzyści z wracającego HP – jest wartościowe w takim scenariuszu.
- Jeśli grasz Leoną, twoje lvl 2 all-in jest jednym z najsilniejszych w grze. Zdobądź poziom 2 jak najszybciej i graj agresywnie!
- Możesz również zrobić mały mind-game i najpierw wywabić skill przeciwnika, a potem skorzystać z pomocy Tarczy i wrócić sobie zdrowie. Dzięki temu Tobie nic się nie stało, a oponent ma mniej many i skill na odnowieniu.
- Pamiętaj, że Stwory Oblężnicze, czyli Cannon Minions, to Twój priorytet – zapewniają mnóstwo złota dla ciebie i sojusznika!
- Jeśli zużyjesz jeden lub dwa ładunki na samym początku, to na pierwszą falę ze Stworem Oblężniczym będzie gotowy następny ładunek – nie ma się o co martwić!
- Po pierwszym cannon minionie, jeśli to możliwe, wstrzymuj swój ładunek do następnego, ponieważ inaczej go przegapisz. Musisz tak postępować aż do czasu ulepszenia przedmiotu i zdobycia Bransolety Targonu.
- Żebyś mógł sam tym zarządzać – Tarcza generuje ładunek co minutę, a przetrzymuje dwa ładunki. Targon generuje 1 co 30 sekund, przetrzymuje 3. Zbocze góry przetrzymuje 4 i generuje co 30 sekund.
- Z powyższego wynika, że w generowaniu ładunków Targon jest bardzo zbliżony do Zbocza Góry. Nie musisz czuć wielkiej presji, jeśli chodzi o drugie ulepszenie- możliwe, że Twoja drużyna bardziej potrzebuje Aegis albo Mroźnego Serca, a Ty z Targonem masz już zapewniony przypływ złota.
- W soloQ zawsze powinieneś powiadomić partnera, że zamierzasz zabić cannon miniona – współpracujcie. Pingowanie go prawdopodobnie wystarczy.
- Jeśli jesteś przeciwko supportowi, który używa Tarczy, patrz uważnie na poziom zdrowia minionów i karaj go, gdy idzie po last-hit.
- Skup się na powyższej kwestii zwłaszcza, gdy na linii znajduje się stwór oblężniczy. Utrudnij im wtedy życie tak bardzo, jak potrafisz.
- Z kolei Ty wypatruj bezpiecznych możliwości użycia swojego ładunku – pilnuj przed wszystkim swojego pozycjonowania!