r.

Jak zmiany z patcha 9.13 wpłynęły na grę? Diana, Sona, Pyke, Jarvan, Trynda, Kennen

Meddler skomentował wpływ zmian poszczególnych postaci na rozgrywkę w patchu 9.13. Kilka słów o Jarvanie, Tryndamere, Kennenie, Dianie, Sonie i Pyke'u.

Zobacz też:

Jarvan IV, Tryndamere, Kennen

W patchu 9.13 poprawiono następujące umiejętności, by szybciej i skuteczniej nakładały swoje efekty na trafionych wrogów:

  • E – Demaciański Sztandar > Q – Cios Smoka Jarvana,
  • E – Prędkość Błyskawicy Kennena,
  • E – Wirujące Cięcie Tryndamere’a.

Wraz z wprowadzeniem tej zmiany pojawił się bug, który powodował zwiększenie zasięgu umiejętności o ok. 50 jednostek – powinien on jednak być już naprawiony. Dopiero od tego momentu będzie można realnie ocenić wpływ tych zmian na rozgrywkę.

Diana

Zmiany w patchu 9.13:

  • Q – Cios Półksiężyca
    • Czubek łuku Ciosu Półksiężyca Diany ujawnia teraz mgłę wojny na krótką chwilę.
    • Kierunek użycia Ciosu Półksiężyca lepiej pokrywa się z pozycją kursora.
    • Pocisk Ciosu Półksiężyca leci trochę szybciej.

Zdaniem Meddlera wydaje się zdecydowanie silniejsza. Powyższe zmiany nie powinny jej znacząco wzmocnić – rioter podejrzewa, że mógł się tu wkraść jakiś błąd, dlatego twórcy mają Dianę na oku.

Sona

Zmiany w patchu 9.13:

  • Q – Hymn Odwagi
    • Skalowanie obrażeń zapewnianych przez aurę: 0,3 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,2 pkt. mocy umiejętności.
  • E – Pieśń Prędkości
    • Skalowanie premii do prędkości ruchu aury: 6% za każde 100 pkt. mocy umiejętności ⇒ 3% za każde 100 pkt. mocy umiejętności.

Statystycznie radzi sobie gorzej – dokładnie tak, jak przewidywano. Trudno jednak ocenić już połączenie Sony z tankowatym supportem (jak Taric). Jako wsparcie Sona nadal jest odpowiednio silna – Riot ma nadzieję, że kolejne zmiany nie będą konieczne.

Pyke

Zmiany w patchu 9.13:

  • Q – Kościany Harpun
    • Umiejętność obszarowa (o 30% zmniejszone obrażenia w przypadku jednostek niebędących bohaterami) ⇒ umiejętność nieobszarowa (trafia w najbliższą jednostkę, priorytetowo traktując bohaterów).
    • Dźgnięcie Kościanym Harpunem nie zadaje już 15% dodatkowych obrażeń.
    • Czas odnowienia: 14/12,5/11/9,5/8 sek. ⇒ 12/11/10/9/8 sek.
  • W – Nur w Upiorne Wody
    • Prędkość ruchu: 40% (zanika w ciągu 5 sek.) ⇒ 40/45/50/55/60% (zanika w ciągu 5 sek.).
  • E – Widmowy Odpływ
    • Widmowy Odpływ nie zadaje już obrażeń jednostkom niebędącym bohaterami.

Zmiany zmniejszyły różnicę między Pyke’iem grającym solo i Pyke’iem supportem – co oznacza, że spełniły swoje zadanie. Riot nie chce zbytnio osłabić Pyke’a na supporcie, skupiając się na balansie na solo linii – dlatego też uważano jego stan z 9.12 za niezdrowy dla gry.