Zobacz też:
Jarvan IV, Tryndamere, Kennen
W patchu 9.13 poprawiono następujące umiejętności, by szybciej i skuteczniej nakładały swoje efekty na trafionych wrogów:
- E – Demaciański Sztandar > Q – Cios Smoka Jarvana,
- E – Prędkość Błyskawicy Kennena,
- E – Wirujące Cięcie Tryndamere’a.
Wraz z wprowadzeniem tej zmiany pojawił się bug, który powodował zwiększenie zasięgu umiejętności o ok. 50 jednostek – powinien on jednak być już naprawiony. Dopiero od tego momentu będzie można realnie ocenić wpływ tych zmian na rozgrywkę.
Diana
Zmiany w patchu 9.13:
- Q – Cios Półksiężyca
- Czubek łuku Ciosu Półksiężyca Diany ujawnia teraz mgłę wojny na krótką chwilę.
- Kierunek użycia Ciosu Półksiężyca lepiej pokrywa się z pozycją kursora.
- Pocisk Ciosu Półksiężyca leci trochę szybciej.
Zdaniem Meddlera wydaje się zdecydowanie silniejsza. Powyższe zmiany nie powinny jej znacząco wzmocnić – rioter podejrzewa, że mógł się tu wkraść jakiś błąd, dlatego twórcy mają Dianę na oku.
Sona
Zmiany w patchu 9.13:
- Q – Hymn Odwagi
- Skalowanie obrażeń zapewnianych przez aurę: 0,3 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,2 pkt. mocy umiejętności.
- E – Pieśń Prędkości
- Skalowanie premii do prędkości ruchu aury: 6% za każde 100 pkt. mocy umiejętności ⇒ 3% za każde 100 pkt. mocy umiejętności.
Statystycznie radzi sobie gorzej – dokładnie tak, jak przewidywano. Trudno jednak ocenić już połączenie Sony z tankowatym supportem (jak Taric). Jako wsparcie Sona nadal jest odpowiednio silna – Riot ma nadzieję, że kolejne zmiany nie będą konieczne.
Pyke
Zmiany w patchu 9.13:
- Q – Kościany Harpun
- Umiejętność obszarowa (o 30% zmniejszone obrażenia w przypadku jednostek niebędących bohaterami) ⇒ umiejętność nieobszarowa (trafia w najbliższą jednostkę, priorytetowo traktując bohaterów).
- Dźgnięcie Kościanym Harpunem nie zadaje już 15% dodatkowych obrażeń.
- Czas odnowienia: 14/12,5/11/9,5/8 sek. ⇒ 12/11/10/9/8 sek.
- W – Nur w Upiorne Wody
- Prędkość ruchu: 40% (zanika w ciągu 5 sek.) ⇒ 40/45/50/55/60% (zanika w ciągu 5 sek.).
- E – Widmowy Odpływ
- Widmowy Odpływ nie zadaje już obrażeń jednostkom niebędącym bohaterami.
Zmiany zmniejszyły różnicę między Pyke’iem grającym solo i Pyke’iem supportem – co oznacza, że spełniły swoje zadanie. Riot nie chce zbytnio osłabić Pyke’a na supporcie, skupiając się na balansie na solo linii – dlatego też uważano jego stan z 9.12 za niezdrowy dla gry.