Midlane to rola, która ma bardzo duży impact w grę, szczególnie na niższych dywizjach. Ale jak wycisnąć z niej 100%, by zacząć wygrywać więcej gier?
- Nie graj Yasuo czy Zedem, ponieważ są często banowani albo, że jest stereotyp, że są OP. Jeśli już chcesz po nich sięgnąć, musisz być pewien, że potrafisz nimi grać na wystarczającym poziomie, by móc ich wyciągnąć na kolejkę rankingową.
- Gdy zostanie Ci trochę złota po powrocie do bazy, kup Control Warda. Za 75 golda daje Ci tyle profitów, że aż żal nie skorzystać. Grając na midzie dobrą opcją jest go postawić na rzece od strony wygrywającego sojusznika. Jest to też ważne, by Twój Toplane/Botlane też to zrobił. Wtedy będziecie mieć wystarczającą kontrole rzeki, że żaden gank Was nie zaskoczy.
- Twój Leśnik dostaje świetną motywację do ganku, gdy w którymś z Twoich krzaków lub na rzece jest Control Ward. Ma on wtedy pewność, że rywale nie mają na nim wizji i nie straci po prostu czasu.
- Jeśli grasz przeciwko Midlanerowi, który będzie często roamować ( Taliyah, Twisted Fate, Aurelion Sol itp.), to lepiej wziąć teleport zamiast Heala, Bariery czy Ignite’a. Wtedy będziesz miał szanse na udany counter gank. Jednakże, jeśli preferujesz inny spell, to próbuj pushować rywala i go obijać. Z falą minionów pod wieżą i z połową zdrowia jeśli już będzie chciał zejść z linii, to zdecyduje się na powrót na swoją fontannę. Jeżeli Twój vis a vis nadal będzie chciał schodzić na inne linie, po prostu weź jego wieżę.
- Naucz się kiedy dana postać ma swój power spike. Przykładowo, Viktor staje się silniejszy, gdy ulepszy swój Hexcore, wcześniej lepiej nim grać bezpiecznie i farmić. Corki zyskuje dużo mocy po zakupie Trinity, ma wtedy o wiele lepsze trade’y. Yasuo staje się mocniejszy przy kupnie PD i IE.
- Gdy spushujesz linię, to nie siedź jak bot pod swoją wieżą. Żyj! Idź zrobić wizję, roamuj, weź Kraba na rzece, zabierz przeciwnemu Junglerowi Raptory ( jeśli masz wizję na przeciwny las). Ważne, żebyś nie marnował wtedy czasu.
- Szanuj 6 poziom większości bohaterów. Szczególnie, kiedy to postacie, które po awansowaniu R-ki chcą Cię z all-inować. Wiele osób o tym zapomina.
- Jeśli widzisz, że Twój Jungler decyduje się na invade, to spushuj linie i zapewnij mu asystę lub bądź po prostu przygotowany, by zejść mu na pomoc. Przeciwny Midlaner zostanie zmuszony do zostania pod wieżą w raz z minionami i nie będzie mógł pomóc swojemu Leśnikowi. A nawet jeśli zejdzie, to straci złoto i XP-a. Sytuacja win-win.
- Gdy Twój Toplane jest 4/0, ADC 3/0, a Ty 0/2, to daj im Cię wycarrować. Nie myśl, że skoro Twój team wygrywa, to możesz grać agresywnie. Może to się skończyć, że znowu padniesz i dasz rywalom szanse na comeback.
- Staraj się robić 7 CS-ów na minutę. Jest to standardowy wynik. Jeśli jako rola “carrująca” (Midlaner, ADC) masz 30 – 40 CS-ów po 10 minutach, to musisz robić coś źle. Mamy Sandbox Mode, możesz zawsze tam potrenować lasthitowanie.
- Jeśli chcesz Blue, to zapytaj o nie. Wiele Junglerów je bierze, bo po prostu nie wie o tym, że go potrzebujesz.
- Gdy masz Blue, a rywal nie, masz bardzo, ale to bardzo dużą przewagę. Twoja prawie nieskończona mana pozwoli Ci zapushować przeciwnego Midlanera na śmierć. Możesz wtedy powrócić do punktu numer 6.
- Gdy masz ogromną przewagę na swojej linii, staraj się ją przenieść również na inne.
- Czasami warto zużyć R-kę do zabicia supporta lub tanka, aniżeli przeciwnego Midlanera lub ADC. Jest to często zależne od sytuacji, więc musisz używać ulta roztropnie.
- Jeśli Twój champion pool to 10 bohaterów, to albo jesteś Bogiem tej gry, albo wręcz przeciwnie. Dotrzeć do tego musisz niestety sam.
- Jeśli wiesz, że nie będziesz potrzebował swojego ulta przez jakiś czas, użyj go, by obić rywala. Zmusi go to do powrotu i straty XP-a oraz złota. Natomiast, jeżeli zdecyduje się zostać, to masz podłoże do udanego dive’u. Pamiętaj, by nie robić tego na takich postaciach jak Karthus. Nie będzie to świetnym pomysłem.
- W większości match-upów, gdzie mamy sytuacje range vs melee, a ty grasz tym bijącym z daleka, to staraj się to wykorzystywać do maksimum. Czyli na poziomach 1 – 5. Postaraj się zrobić wystarczającą przewagę przed 6, ponieważ po uzyskaniu R-ek, sytuacja może się diametralnie odwrócić.
- Graj wokół strony mapy, na której masz więcej wizji. Lepiej widzieć rywala wcześniej, niż dostać losowego stuna na twarz, ponieważ staniesz przy krzaku bez wardów.
- Jeśli dostajesz ganka od strony bota, a Twój Jungler jest po górnej stronie mapy, to staraj się iść w jego kierunku ( tylko jeśli masz do niego bliżej, niż do wieży). Otrzymasz szybciej pomoc i masz szanse na odwrócenie sytuacji. Ale nie rób tego, gdy przeciwny Midlaner/Jungler jest silniejszy od Ciebie/Twojego Leśnika. Może to się skończyć double killem dla któregoś z nich.
- Jeśli Twój rywal lubi roamować, postaw warda na linii, aniżeli w krzakach. Będziesz wtedy wiedział, który obrał kierunek. Szybciej i lepiej zaalarmujesz sojuszników.
- Spam SS jak Twój rywal zejdzie z linii. Nie oszukujmy się, ludzie są często ślepi, jeśli chodzi o pingi. Często się skupiają np. na CS-owaniu i nie zwracają uwagi. Dlatego więcej niż jeden ping jest wskazany. Jeśli widzisz, że rywal roamuje w danym kierunku, dzięki wardowi z punktu 20, to daj ping na linię sojusznika, na którą zmierza przeciwnik.
A czy Wy macie jakieś rady dla Midlanerów z niższych dywizji? Piszcie je w komentarzach!