Liczby vs playstyle czyli co poeta miał na myśli. Chodzi mi tutaj o to, czy ze względu na swoje umiejętności, główną rolę odgrywać będą przeliczniki czy sposób na grę i możliwości jakie będzie oferował Aurelion Sol. Rozłożymy te pytanie na czynniki pierwsze i przyjrzymy się tematowi z każdej strony.
Pragnę zaznaczyć, że skupiamy się na naszej codziennej kolejce rankingowej. A postawione pytanie brzmi: co zadecyduje o tym, czy Aurelion Sol pojawi się w mecie na Ranked Queue? Warto zauważyć, że analizujemy tutaj gry większości graczy. Nie wspominam tutaj o przypadku Pro vs Rankedy. Jest to temat na osobny wpis.
Kiedy grają przeliczniki
Przeliczniki grają wtedy, kiedy same umiejętności postaci nie są zbytnio wyszukane lub na tyle użyteczny by same w sobie stanowiły o sile bohatera. Dobrym przykładem może być wkrótce nerfiona Shyvana
Inny przykład. Pamiętacie początek sezonu i granie samych toplanerów, którzy budowali Guinsoo’s Rageblade
Kiedy grają umiejętności
Z drugiej strony isntnieją postacie, które w mniejszym lub większym stopni będą zawsze w mecie i będą grywalne, nie ze względu na swoje przeliczniki lecz na użyteczność w grze. Pierwszym przykładem, który od razu ciśnie się na usta jest odwieczna królowa midlane’u: Orianna
Kolejni bohaterowi to Lee Sin
Aurelion Sol i jego rynsztunek
Wracając do głównego tematu zadajmy sobie jeszcze raz pytanie: co zadecyduje o tym, czy Aurelion Sol pojawi się w mecie na Ranked Queue?
Jeśli popatrzymy bardzo pesymistycznie to możemy dojść, do wniosku, że Aurelion to bohater z dwoma umiejętnościami zadającymi obrażenia (widziałem i czytałem takie komentarze).
Moim zdaniem nie!
Czy nie zapomnieliście o pasywce i możliwościach sterowanie jej zasięgiem? Tak na pewno nie, ale znam odpowiedź: ona jest tak wolna, że na pewno jej uniknę. Oczywiście, gdbyś stał 1vs1 przeciwko Aurelionowi oraz on nie używał innych umiejętności to zgodziłbym się. Jednakże, podczas teamfightu, kiedy bierze w nim udział ponad 8 bohaterów, nie będziesz skupiał/-a się na kilku gwiazdkach, które będą obracały się wokół olbrzymiego smoka w środku walki. A te małe niepozorne gwiazdki będą robić co do nich należy. Mogą użyć na Tobie spowolnienia z Rylai’s Crystal Scepter
Przejdźmy do [Q] Gwiezdnej Fali. Ten skillshot prezentuje się podobnie do Q Anivii
O [W] Astralnej Ekspansji można wypowiedzieć się krótko i dosadnie: szybciej, mocniej, dalej. Opanowanie pod czas teamfightów i podzielna uwaga, tak by skupiać się na naszym celu a jednocześnie mieć na oku czy przypadkiem nie warto przełączać klawisz W, to ważna cecha każdego, kto będzie chciał określać się main Aurelion.
Jego [E] Legendarna Kometa też stanowi nowy rodzaj dasha. Długi zasięg, dłuższy niż Rek’Sai
Co do [R] Głosu Światła, to jest to bardzo szybki i szeroki skillshot, który w teamfightach napewno pozostawi wyraźne rany na przeciwnikach. Oglądajac i grając Aurelionem zauważyłem, że w przypadkach 1vs1 szybkie combo w R->Q w bliskim kontakcie z przeciwnikiem potrafi powstrzymać jego zapędy do walki.
Podsumowanie
Moim zdaniem Aurelion oferuje na tyle zróżnicowany styl gry, że powinien odnaleźć swoje miejsce w mecie i stać się grywalnym bohaterem. Zamęt i zamieszanie jakie może siać w teamfightach oraz dobrze zaprojektowane mechanizmy obrony przed agresywnym all-in ze strony przeciwnika są dużymi plusami nowego bohatera. Ze względu na swój pasyw oraz skill W obstawiam, że odnajdzie się on na topie lub w dżungli. A co wy myślicie o jego umiejętnościach? Łatwo je skontrować? Trudno nad nimi zapanować? Jak bardzo przyda się podzielność uwagi?
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]