r.

Co z Syndrą? Czy dostanie więcej buffów?

Na oficjalnym forum Riotu rozgorzała dyskusja na temat ostatnich buffów Syndry, do której włączył się również Meddler. Zobacz, jaka jest jego opinia i co dalej czeka tę postać!

Jeden z użytkowników zwrócił uwagę, że [W] Syndry nie jest tak użyteczne, jak [Q] i [E]. Meddler odpowiedział:

Wciąż szukamy odpowiedniego sposobu na ulepszenie [W], ponieważ nie ma żadnego powodu do maxowania tej umiejętności, jeśli nie jesteś do tego zmuszony. Wyzwanie stanowi znalezienie odpowiedniego efektu, który:

  • będzie chociaż trochę odczuwalny na levelu 13 lub 18 (zakładając, że [W] wciąż nie będzie miało priorytetu w maxowaniu);
  • podwyższy funkcjonalność Siły Woli, zamiast dodawać coś kompletnie nowego do opanowania (to powinna być lepsza wersja, a nie zamiennik);
  • ma jasną niszę w porównaniu z [Q] i [E] (więc nie tylko obrażenia lub multi-target peel);
  • nie jest za silny (próbowaliśmy już przywracania knock-upu, który miała już kiedyś – jest świetny, jeśli grasz Syndrą, ale to zbyt silne, dodatkowe twarde CC nie jest właściwe).

Docenię wszelkie sugestie! Woleliśmy od razu wprowadzić ulepszenie [Q] i [E], zamiast czekać na dobry pomysł odnośnie [W], ponieważ Syndrze przyda się trochę mocy już teraz.”

Propozycje zmian [W] były różne, dotyczyły m.in. sposobów na odzyskiwanie many, uciszenia, a nawet przyspieszenia animacji na najwyższej randze umiejętności. Meddler wypowiedział się również w tej kwestii:

Jestem ciekawy, co tak naprawdę sądzicie o różnych formach zwrotu many/obniżenia kosztów umiejętności. Sam od tego stronię, wierząc, że kiedy ta możliwość będzie dostępna, ponieważ ktoś już zdąży kupić przedmioty na manę, nie okaże się to szczególnie pomocne. Chętnie jednak przeczytam więcej Waszych opinii.

Obawiam się, że unieruchomienie (snare) będzie miało ten sam problem, co knock-up. Knock-up, nawet bardzo krótki (0,5s), sprawiał, że [E] było niezawodne. Jej [E] i tak często trafia, a bez niego Syndra jest dość podatna i chcielibyśmy to zachować – pewna doza ryzyka jest ważna.

syndra_o_2919839

Chciałbym uniknąć wszystkiego, co wpływa na wyczucie postaci – tak jak zmiana prędkości umiejętności, bo to zmusza graczy do ponownej nauki i przystosowania się w samym środku gry, na dodatek tylko na chwilę.

Tak jak powyżej – byłem niezdecydowany odnośnie spraw związanych z maną, ale chętnie usłyszę Wasze opinie.

Zwiększenie rangi [W] na najwyższym poziomie umiejętności jest dość interesujące. Trochę straszny jest potencjał kradzieży reda/blue, ale poza tym – to naprawdę dobry pomysł. Na dodatek, red/blue po prostu się od razu odwróci i zacznie wracać, jeśli wyciągnie się go daleko.

Mnie ta sprawa zagięła. Na początku miałem nadzieję, że przywrócenie knock-upu wystarczy, biorąc pod uwagę zmiany wprowadzone w grze i w samej Syndrze, odkąd go usunęliśmy. Nie działa też żadna z innych opcji, które rozważałem, więc naprawdę doceniam Wasze sugestie.

Nie jestem pewny uciszenia. Głównym skutkiem byłoby wydłużenie okienka, w którym przeciwnik nie może jej odpowiedzieć po tym, jak został zestunowany, a nie sądzę, że tutaj potrzebuje pomocy. Zresztą, takie krótkie uciszenia są często niesatysfakcjonujące dla użytkowników, a ofiary nie odczuwają tego jako prawdziwego CC.”

Pojawił się także pomysł zapożyczony ze Smite’a na nowy typ CC o nazwie “cripple”. Polega on na tym, że dotknięta osłabieniem postać nie może używać umiejętności związanych z poruszaniem się, a więc skoków, teleportów, a domyślnie w LoL-u – również Flasha.

Jestem pewien, że w końcu zrobimy CC w stylu cripple. Ten efekt rozważaliśmy już od pewnego czasu i sądzimy, że byłby dobrym wyborem dla wielu różnych postaci, aczkolwiek nie myślałem jeszcze o nim w kontekście Syndry. Wolałbym jednak zbudować umiejętność wokół tego efektu, zamiast go dodawać do czegoś. Ważna jest też sprawa zakomunikowania ofierze, że może używać niektórych umiejętności, po prostu nie wszystkich. Ale pomyślimy o tym.
Co sądzicie o takich zmianach? Może sami macie pomysł, jak zmienić [W]? Piszcie w komentarzach!