League of Legends r.

Czy któryś smok jest silniejszy niż inne? Infografika ze statystykami win rate’a smoków

Jak statystycznie można ocenić wpływ poszczególnych smoków na grę?

W jaki sposób zebrano dane?

Gosu.ai przenalizowało prawie 400 000 gier w kwietniu. Wszystkie mecze odbyły się na serwerze EUW i stanowiły gry rankingowe. Dane na ich temat zostały zebrane za pomocą Riot API. Nie zdecydowano się na podział na rangi – okazało się bowiem, że wyniki dla poszczególnych poziomów rozgrywki są bardzo zbliżone, dlatego je połączono.

Co z nich wyniknęło?

Drużyna, która zdobyła pierwszego smoka, wygrywała 62,6% gier.

Wszystkie smoki były zabijane na podobnym poziomie – w około 24,4% gier (wykluczając Starszego Smoka, który pojawia się rzadziej niż inne – był on zabijany w 2,42% gier).

Co ciekawe, podobnie wyglądały również statystyki związane ze zdobyciem poszczególnych dusz smoków:

  • Cloud – 78,8% win rate,
  • Infernal – 79,42% win rate,
  • Ocean – 79,91% win rate,
  • Mountain – 79,68% win rate.