Jak statystycznie można ocenić wpływ poszczególnych smoków na grę?
W jaki sposób zebrano dane?
Gosu.ai przenalizowało prawie 400 000 gier w kwietniu. Wszystkie mecze odbyły się na serwerze EUW i stanowiły gry rankingowe. Dane na ich temat zostały zebrane za pomocą Riot API. Nie zdecydowano się na podział na rangi – okazało się bowiem, że wyniki dla poszczególnych poziomów rozgrywki są bardzo zbliżone, dlatego je połączono.
Co z nich wyniknęło?
Drużyna, która zdobyła pierwszego smoka, wygrywała 62,6% gier.
Wszystkie smoki były zabijane na podobnym poziomie – w około 24,4% gier (wykluczając Starszego Smoka, który pojawia się rzadziej niż inne – był on zabijany w 2,42% gier).
Co ciekawe, podobnie wyglądały również statystyki związane ze zdobyciem poszczególnych dusz smoków:
- Cloud – 78,8% win rate,
- Infernal – 79,42% win rate,
- Ocean – 79,91% win rate,
- Mountain – 79,68% win rate.