League of Legends r.

Buffy ADC, nerfy junglerów – czy strzelcy wrócą do mety?

Strzelcy obecnie są uznawani za najsłabszą klasę w grze - dlatego też Riot planuje pewne zmiany. 

Zmiany, które pojawią się w najbliższym czasie

  • Należy skupić się przede wszystkim na dominacji junglerów – są w stanie zbyt często i zbyt dobrze gankować. Celem tych ganków jest przede wszystkim bot, co zdaniem twórców znacznie wpływa na przekonanie o słabości strzelców. Dlatego też w planach jest zredukowanie siły junglerów, poprawiając w patchu 7.1 zdobywane przez nich doświadczenie (jeszcze nie znamy konkretów, pojawią się one w przyszłym tygodniu).
  •  Courage of the Colossus nadal jest zbyt silna. Sprawia, że dla strzelców niektóre postacie wydają się wręcz niezabijalne. Niektórzy bohaterowie są też ogólnie zbyt silne (np.  Poppy). Pojawią się więc nerfy Odwagi Kolosa – nie wiadomo jeszcze, czy będą one dotyczyć pojedynczych scenariuszy, czy twórcy zdecydują się na ogólniejsze zmiany.
  • Kilku strzelców otrzyma również indywidualne buffy. Najlepszy przykład to Lucian Lucian, który stał się bardzo słaby po zmianach przedsezonowych. W patchu 7.1 z tego powodu pojawią się buffy jego i  Dravena. W patchach 7.2 i 7.3 prawdopodobnie zbuffowani zostaną kolejni ADC, potencjalnie  Ashe.
  • Twórcy chcą też wspierać inne wybory niż strzelcy na bocie, jeśli ich gameplay będzie zdrowy dla gry. Obecnie  Ziggs jest jedyną postacią niebędącą ADC z przeznaczenia, która ma jakieś znaczenie na dolnej alei (grany jest podobnie często co  Corki i  Tristana). Zdaniem Riotu jego siła i wpływ na linii są odpowiednie, ponieważ istnieje wiele możliwości reagowania na nie. Nadal jednak sprawa ta będzie obserwowana i wspierana, dopóki nie stanie się toksyczna. Strzelcy mają być doskonałym wyborem na bota – ale inne rodzaje postaci nie są wykluczone na tej linii, jednak nie powinny zdominować typowych ADC.

Kwestie obserwowane przez twórców

  • Ogólny poziom mocy i oddziaływania wszystkich pozycji w grze, zwłaszcza bota (zarówno strzelców, jak i supportów).
  • Odpowiednie dopasowanie poziomu mocy strzelców (np. czy powinno zwiększyć się siłę niektórych postaci/buildów w mid game zamiast late game).
  • Odpowiednie narzędzia do zabijania naprawdę tankowatych postaci, gdy gramy strzelcem (czy w ogóle istnieją?).
  • Zmiany przedmiotów, które osłabiłyby obrażenia tankowatych postaci i możliwość tankowatego buildu bohaterów z silnymi obrażeniami. Prawdopodobne są też buffy Dusblade’a i Edge of the Night jako itemów z Lethality.
  • Wpływ mida i topa na bota, który być może jest zbyt duży. Priorytet stanowią jednak junglerzy.